Čeladná a Kunčice pod Ondřejníkem

16. dubna 2012 v 13:50 | marijakes |  Kraj Moravskoslezský

aneb u planety Miura
Miura je vlastně designový hotel, který ještě nenajdete na mapách, Možná jen ve fotografiích. Zvláštní název má představovat planetu i s obyvateli, kteří ji hlídají. Jedna obrovitá postava budovu přidržuje, další hlídkuje na střeše a žena se opaluje u vody před budovou.
Nás zlákal právě tento hotel k výletu do Čeladné a Kunčic pod Ondřejníkem.
Jedeme vlakem a vystupujeme na nádraží ČD Čeladná. Hned pod budovou nádraží je restaurace U Pařezu. My kráčíme dál po asfaltce do města a míjíme pěknou bytovou výstavbu. To jsou jistě luxusní byty pro majetnější obyvatele. Stará Čeladná prakticky zmizela v nové zástavbě. I náměstí je zbudováno nově na území bývalé cihelny. Některé budovy cihelny byly zachovány, zrekonstruovány a přestavěny na nebytové i bytové jednotky a také domov pro seniory. Ale to odbočuji. Než jsme došli na náměstí, prošli jsme hřbitovem, pochopitelně u kostela a našli památník postavený obětem 1.partyzánské brigády Jana Žižky z Trocnova. Nasměrovali jsme se uličkami města k potoku a kus šli tudy. Domníváme se, že se zde buduje cyklostezka. Pak se opět stáčíme k asfaltové silnici, pokračujeme po ní až k hotelu Zámeček, odbočíme v pravo a hotel Miura je před námi. Hned nad hotelem začíná velmi rozsáhlé golfové hřiště, Golf Club a jezdecký klub.
Na pozemky golfového hřiště se nesmí, jen do areálu klubu mohou i negolfisté.
Jdeme dál kolem hotelu Golf a pak odbočujeme doprava, cesta míjí bývalé rekreační středisko Mír, protíná opět golfoné hřiště a stáčí se ke Kunčicím pod Ondřejníkem. Zde nás zaujala soukromá vila, rovněž v zajímavém designu a kousek dál narazíme na soukromý zámeček obehnaný zámeckou zdí s boží mukou, kovanou bránou a alejí k čelnímu portálu zámečku.

Veřejnosti přístupný je hřbitov kolem dřevěného kostelíku. Ten pochází ze Zakarpatské Rusi a byl přesvěcen na kostel sv. Prokopa a sv. Barbory. Kunčicemi, kde jsou i lázně už procházíme jen na nádraží, za chvíli nám jede vlak domů.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.