Výlet na Hostýn

11. září 2012 v 11:38 | MarijaKes |  Kraj Zlínský

Je pátek 7. 8.2012. Sluníčko svítí od rána, ale podzimní dny již se ohlašují chladnými rány. Podíváme se na sv. Hostýn, pooutní místo. Jedeme vlakem do Bastřice p. Hostýnem. než pojede autobus na Hostýn, zajdeme na hřbitov. Prý je zde hrobka rodiny generála Laudona, o kterém se pěje píseň.

Hrobka tu sice je, i když na náhrobcích je psáno příjmení Loudon. Dalším pátráním na internetu jsme zjistili, že zde rodinná větev generála Laudona opravdu má hrobku a tak Laudon je vlastně Loudon. Ale to jen tak na okraj.
Hostýn je poutní místo s mohutným kostelem a několika křížovými cestami. Kdysi zde byl i Ústav pro postižené děti. Ty byly přemístěny do nové budovy v Bystřici pod Hostýnem. Bývalé budovy byly zrekonstruovány na restaurace a poutní hotel. Schodiště ke kostelu je lemováno stánky s občerstvením a suvenýry.
Do Bystřice se vracíme po turistické značce přes Chvalčov. Značka nás vede nejprve schodištěm dolů k Vodní kapli, dále lesem s několika vyhlídkami na Bystřici a opět kolem hřbitova na nádraží.

3 lidé ohodnotili tento článek.

1 Jindra Jindra | 30. listopadu 2012 v 10:36 | Reagovat

Maruško,to je krásné.Sv.Hostýn znám,ale už jsem tam roky nebyla.Kdysi žila a pracovala v tom ústavu pro děti moje teta,byla řádovasestra,tak jsme tam za ni jezdívali.Potom v důchodu hrála v kostele na Hostýně na varhany.Bylo to moc pěkné....

2 MarijaKes MarijaKes | Web | 30. listopadu 2012 v 12:55 | Reagovat

Ahoj Jindro, nevím, proč se komentář nezobrazil hned, nemám je moderované, ale už je na světě. :-) I moje teta, vlastně taťkova sestřenice pracovala jako řádová sestra na Hostýně u dětí. Na důchodě pak byla v Choryni v domově pro sestry, ale už umřela.V domově se bavila tím, že sestavila rodokmen našeho rodu a my jsme si ho přepracovali do elektronické podoby a doplňujeme ho. :-))

3 Jindra Jindra | Web | 30. listopadu 2012 v 14:47 | Reagovat

Moje teta Maruško,byla nějakou dobu také v Choryni a pak ještě ve Valašském Mezřičí ,ale už také umřela.Byla moc hodná a chytrá...

4 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 30. listopadu 2012 v 20:01 | Reagovat

Jak je svět malý. Možná, že se obě znaly a my si nyní píšeme. :-)