Jede jede mašinka

18. března 2013 v 13:12 | MarijaKes |  Fotocancák 2013
Zprávný fotograf nosí pilu.

Nostalgické jízdy parních vlaků lákají mnohé fotografy a mně samozřejmě také. Viděla jsem jedno krásné video, jak si kameraman počkal na mašinku vždy v nějakém zajímavém terénu a z videa bylo patrné, že ten vlak sleduje. Sledovat ho mohl jen autem a vždy počkat na vytypovaném místě. Já tuto možnost nemám, jen v sobotu jsem mohla jet autobusem do Rožnova pod Radhoštěm, z nádraží pak dojít alespoň na okraj města, pořídit pár záběrů, pak mazat zpět na nádraží, kde pára bude nějakou dobu pózovat. Počasí bylo úplně aprílové. Hned krásně svítilo sluníčko a hned zase hustě padal sníh. Stále jsem tedy měnila clonu a čas. Do Rožnova mašinka jela uhlákem napřed, protože dnes již nejsou na nádražích točny, na kterých se mašiny otáčely.

Snažím se fotit jak nejlépe dovedu a učím se i od ostatních. Když jsme se vraceli domů, jeli jsme novým vláčkem a vystoupili o zastávku dříve na zastávce Krhová, protože todtud je to blíž k mojí mamince. Napadlo mne, že opačným směrem by opět měla jet brzy pára. A místo, kde jsme byli se mi zdálo být docela příhodné. Tak jsme se já a syn rozmístili v terénu a čekali. Já zatím zkoušela nejlepší nastavení času, clony a citlivosti. S citlivostí jsem dosud moc nelaškovala. myslela jsem si, že to bude hodně zrvnit, když zvýším číslo ISO. Ale nedávno jsem videla výukové video fotografa Nefa a dověděla jsem se, že mohu zvýšené ISO použít tam, kde jsou zhoršené světelné podmínky. Zvýšila jsem ISO a ejhle, nastavené hodnoty a čas by mi snímek hodně přeexponovaly. Proto upravuji i clonu a čas.A jak si tak zkouším, objeví se tu další fotograf.

Přijel na kole zrovna sem, tedy jsem to místo asi vybrala docela dobře. Jal se čekat s námi v docela slušném odstupu. Domnívala jsem se, že jsem udělala pro dobrou fotku vše, co jsem mohla v danou chvíli udělat. Ale z omylu mě vyvedl další fotograf ,který se svým dítkem.
Majitel super fotobatohu plného nádobíčka a nářadí vytáhl skládací pilku a jal se čistit starou trávu a zbytky keřů kolem kolejí. A prořezával, protrhával, vracel se na stanoviště, které si vybral, kouknul na trať a opět se vracel čistit terén. V tu chvíli jsem pochopila. Jsem břídil. A ostatně on také. Mohl si na to donést motorový křovinořez. Když si takto v poklidu klestil cestu pro svůj objektiv nestaraje se, zda už jede či nejede a kdy pojede, pojala jsem podezření, že náš odhad času výjezdu páry z nádraží je špatný a utvrdila jsem se v tom, že onen profík ví víc, než my. Neváhala jsem a osmělila jsem se zeptat, protože už mě čekání půl hodiny přišlo dlouhé. Do 10 minut by tu prý vlak měl být. Tak ještě přešlapujeme, drkotáme zubama a třeseme se zimou, zatímco kolega s pilkou je v plném tvůrčím nasazení. Konečně je pilka vyměněna za superdělo a můžeme se těšit. Mašinka v dáli zahoukala, bílá pára se objevila a už je tu a už je zase pryč.

Hurá a můžeme pospíchat na oběd. A jestli se chcete podívat na jiné moje mašinky a vláčky třeba i o trochu hezčí, než tohle, tak vás zvu SEM .

Pěkné zážitky jsme měli i při oslavách 170. let Ferdinandovy dráhy v Lipníku nad Bečvou.

1 člověk ohodnotil tento článek.