Dovolená 2012 - 4. den Lázně Jeseník

21. dubna 2013 v 21:44 | MarijaKes |  Cestopis Zlatohorsko a Jeseník

Dnes je středa 25. 7. Počasí nás trochu straší, není zrovna slunečný horký den, ani předpověď na další dny není moc příznivá, ale neprší. A já chci určitě zajet relaxovat do Balneoparku v Lázních Jeseník. Lázně založil Vincenz Priessnitz v roce 1822. Jedná se o léčebnou metodu vodoléčba. Nejen voda, ale i soulad s přírodou a jejími zákony pomáhá léčit. A za léčebnou byl zbudován nebo obnoven park, kde i běžný host turista může projít léčebnou procedurou. Nahlédněte i na oficiální stránky. Protože vstupujete do studené vody, chtělo by to slunečnější den. Ale co když bude další dny pršet? Riskujeme to a jedeme autobusem do Jeseníku a přesedáme na autobus do Lázní Jeseník. Spojení je perfektní. Autobusem se necháme dovézt až k hlavnímu lázeňskému domu.
Park je rozložen kousek za lázeňským domem. Michal se ještě protáhne na lanové dráze. Chvílemi má i potíže, kterým se musím smát. A už kolem Priessnitzovy sprchy přicházíme do parku.

A už si můžeme užívat. I když je pod mrakem, vyzouvám boty po schůdcích vstupuji do ledové vody bazénku na horním toku.. Jde o to postát nebo se mírně projít v ledové vodě jen krátce a pak nohy osušit ručníkem nebo nechat oschnout na sluníčku. U každého bazénku jsou pokyny. Nyní by se mělo asi 30 minut odpočívat, relaxovat, než se vstoupí do dalšího bazénku. Ale jak vidím, tak to nikdo nedodržuje a doby si lidé zkracují. No ostatně je to nyní asi jedno, když se nejedená a dlouhodobější proceduru, ale jen o ten pocit vyzkoušet si lázně. Bylo to ale opravdu příjemné. Když jsem vytáhla nohy z prvního bazénku na horním toku potůčku, tak jsem měla pocit, že chodím po horké dlažbě. Bosky s botami v rukách a vyhrnutými kalhotami jsem přešla k dalšímu bazénku. Michal se nejprve ošíval, ale pak to zkusil také. Po další procházce parkem už máme docela hlad a uchylujeme se do velké zahradní restaurace s naštěstí velikými deštníky. Proč naštěstí? Protože jakmile jsme si objednali, začalo pršet. Mnozí návštěvníci se přesunuli do budovy, jiní zůstali. My také. A měli jsme smůlu. Když prší, personál venku neobsluhuje. Ptám se servírky, jestli máme počkat, když už jsme si objednali, prý ano. Tak čekáme a čekáme a doufáme, že déšť poleví. Dočkali jsme se.
Po obědě vyrážíme ještě na kolonádu. Ze začátku s deštníky. Kolonáda v Lázních Jeseník je přírodní. Vlastně obejdeme dokolečka kopec. Cesta je lemovaná krásnou alejí vzrostlých stromů, pomníky a na několika místech jsou odpočívadla s výhledem na město a krajinu. Člověk ani nemá pocit, že jde dokolečka, cesta se zatáčí velmi mírně a já mám obavy, jak dlouhé to ještě bude, abychom stihli autobus domů. Půjdeme ještě 15 minut a pak se musíme asi vrátit. Mapku s sebou nemám a tak nevím, kam cesta vede. A hele, jsme u hlavní lázeňské budovy. No jistě, když kolonáda, tak jdeme dokola. To dá rozum. Máme tedy ještě chvíli čas a tak zaskočíme ještě k hrobce zakladatele lázní a pak už jdeme ulicí dolů na další zastávku autobusu.
Po příjezdu do Zlatých Hor si zajdeme na večeři do restaurace na náměstí. Teda, i když jsem dneska nebyla na žádné túře, jsem docela unavená. Kolik jsme toho dneska našlapali nevím. Krokoměr mě zklamal. Možná že se zpotil jako já a to se mu nelíbilo. Večer na pokoji opět třídíme fotky a pár jich posílám rodině a známým. Počasí na zítřejší den je také nejisté. Vedro na koupání asi nebude, ale máme v plánu buď rozhlednu nad Zlatými Horami, nebo jeskyni Na Špičáku a koupání v přírodním koupališti v obci Písečná. Uvidíme ráno.

1 člověk ohodnotil tento článek.

1 Babeta Babeta | E-mail | Web | 21. dubna 2013 v 22:35 | Reagovat

No vida, v tom balneoparku jsme také ještě nebyli. Jinak v lázních Jeseník jsme byli na výletě už několikrát. Jednou dokonce i v čase, kdy malovali v Priessnitzově hrobce, tak jsme viděli i to, co bysme asi jinak neviděli. :-D

2 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 21. dubna 2013 v 22:42 | Reagovat

[1]: ten park byl otevřen v srpnu 2010, tedy je to hodně nové. je fajn, že si to může vyzkoušet i veřejnost. kdybych bydlela poblíž, tak bych tam asi jezdila relaxovat pravidelně. No vidíš, tak jste se k hrobce nachomejtli v pravý čas. :-)

3 ajka ajka | Web | 21. dubna 2013 v 22:54 | Reagovat

Majko nenatírala, je to ta barva co se kape do vody. Ale myslím, že kdybych ty květináče předtím natřela bílou barvou, že by to mramorování bylo výraznější.
Že to není vhodné na potraviny píšou na všech možných barvách co se prodávají. Určitě bych s ní nezdobila mísy, hrnky, hračky a podobně. Ale u těch květináčů nejde o přímý styk s potravinou.

4 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 22. dubna 2013 v 22:34 | Reagovat

[3]: OK

5 Frypat Frypat | E-mail | Web | 28. dubna 2013 v 19:26 | Reagovat

Z fotek je vidět,že pěkný výlet se dá udělat i za zataženého počasí :-)

6 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 28. dubna 2013 v 21:44 | Reagovat

[5]: To ano, jen se mi ty fotky nějak zdají jakoby otřepené, zrnité, to se stalo asi nahráním na web, ale to nevadí, však to není soutěž, ale dokument. Kdysi na Domažlicku mě syn vytáhl ven i do deště. To byla dovolené nadmíru úžasná, do mého rodiště a tam jsem toho chtěla vynechat co nejméně a tak jsem byla svolná i s deštěm. Koukám, že mám zase další téma.

7 Babs Babs | E-mail | Web | 19. srpna 2013 v 9:22 | Reagovat

[2]:Tak včera jsme strávili skoro celý den v lázních Jeseník, a protože byl nádherný letní den, náramně jsme si to užili v Balneoparku. Spousta výletníků, a bylo poznat, že lidé z blízkého okolí tam jezdí opravdu jak na veřejné koupaliště. :-) Je to tam úžasné,moc se nám to tam líbilo. Tento týden se dovolenkujeme na Rejvíze, časem budou na blogu i reportáže. :-)

8 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 19. srpna 2013 v 9:40 | Reagovat

[7]: Věřím, že kdybych bydlela poblíž, také bych tam jezdila často. Těším se na reportáž a přeji hezké počasi. :-)

9 Babs Babs | E-mail | Web | 19. srpna 2013 v 19:58 | Reagovat

[8]: To my asi taky. :-)
Počasí se nám dnes sice kapánek pokazilo, ale to nám obecně na dovolené překvapivě nikdy nevadí. Dovču si užíváme za každého počasí.
Dnes jsme Marijenko, prolezli ten hřbitov za kostelem ve Zlatých Horách. Je fantastický. A nebýt vašich fotek, nikdy by mne nenapadlo se tam podívat. :-) Poobědvali jsme chutě na chodníku u hotelu Minerál (dali tam dva dobové stoly a lavice se slunečníky jako předzahrádku) :-) a pak jsme jeli na poutní místo u Panny Marie pomocné. Tam jsme krásně relaxovali, je to příjemné, klidné místo.

10 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 19. srpna 2013 v 21:53 | Reagovat

[9]: To mě těší, že jsem vás inspirovala. My také vyrážíme za každého počasí, ale zatím jsme měli štěstí. letos jsem se spíš před sluníčkem ukrývali. Třeba v Adršpašských skalách. Zatím postupně budu zveřejňovat fotky a pak snad napíši zase cestopis. ale tentokrát jsme nějaké velké dobrodružství nezažili, ale zážitků hromadu. :-)