Dovolená 2012 - 7. den Zlaté dny a hornické muzeum

27. dubna 2013 v 10:30 | MarijaKes |  Cestopis Zlatohorsko a Jeseník

Je sobota 28. července 2012

Jelikož jsme spojili dva výlety v jeden, vyšetřili jsme si den na oslavy města. Již včera bylo náměstí lemováno několika stánky s občerstvením, perníky, trdelníky a podobně. V nádherném slunečném dni dnes vypadalo město hodně svátečně a barevně všemi těmi lákadly, kroji účinkujících, stánky s rukodělnou výrobou z keramiky, kůže, skla, proutí, kamenů a dřeva, nechybí medovina a jiná lákadla.

Těším se také na program. Ten je zahájen průvodem všech účinkujících k tribuně, kde jsou vítáni dvěma hodně vyrostlými klauny a vtipným moderátorem byli uvedeni i představitelé města a hosté.

Jsem zvědavá na vystoupení polské skupiny Romani Bacht. Romská hudba se mi líbí a také temperament a nadšení mladých tanečníků i na vystoupení Jiřího Erlebacha houslisty, zpěváka, kulturisty a showmana v jedné osobě. Po nástupu

historických vojáků a čestné salvě se ještě projdeme kolem stánků a jdeme se zchladit do Hornického muzea.

Exponáty jsou věnované životu zdejšího lidu v minulých stoletích a hlavně hornickému řemeslu. Co se v oblasti těžilo, je snad všem jasné. Zlatonosná ruda, které je prý v zemi ještě dost a dost, však těžba byla v roce 1993 zastavena. Ve sklepeních je v jedné části vystaveno hornické nářadí a ve druhé části mučící nástroje z dob inkvizice.
Po obědě s pivkem si jdeme na chvíli odpočinout na pokoj, trochu se ovlažit sprchou, abychom mohli absolvovat prosluněné odpoledne na vystoupeních skupin.

Všechny folklorní skupiny byly úžasné a zajímavé bylo i vystoupení houslisty Erlebacha. Ten sestoupil i z podia a zapojil několik účinkujících. Točila jsem i video, ale zvuk není moc kvalitní, protože jsme stáli na levé straně hned u podia. A mít nekvalitní zvuk u kvalitní hudby je hřích, a proto sem video raději nedávám.
K večeru jdeme na pokoj a než začne večerní vystoupení kapel a ohňostroj, pomalu balím, protože zítra ráno se rozloučíme s městem a pofrčíme domů. Večer se koukám na televizi a už se chystáme na půlnoční ohňostroj. Byl velkolepý, jen ho umět zachytit.

Poslední noc a rekapitulace. Letošní dovolená proběhla na rozdíl od poslední v roce 2010 bez ztrát a katastrof, byla jen provázena malým blouděním, ale vždy jsme došli k cíli a splnili vše, co jsme měli naplánováno. Dalo by se říci, že tentokrát pro čtenáře nuda, nic napínavého, jako při poslední dovolené, ale třeba jsem někoho inspirovala k návštěvě Zlatohorska a Jeseníků. Kdo má auto, stihne toho mnohem více a já přeji všem nádherné počasí.

Je neděle 29. července a již se dostavil starší syn autem a koho to vzal s sebou? Mého vnoučka. A kam příště?

Foto k článku

1 člověk ohodnotil tento článek.

1 Jarmila* Jarmila* | Web | 27. dubna 2013 v 10:50 | Reagovat

Líbilo se mi vystoupení romské skupiny. Malá holčička s kytkou ve vlasech a růžových šatech občas tančila mimo rytmus, ale zjevně jí to vůbec nevadilo. :-D
Podle fotek musely být oslavy vydařené. :-)
Líbilo se mi i Hornickém muzeu.

2 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 27. dubna 2013 v 12:24 | Reagovat

[1]:Máš pravdu byl to docela fajn den. Ta holčička měla asi 2roky, přivezli ji v kočárku. Však ona se naučí. :-D

3 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 27. dubna 2013 v 12:29 | Reagovat

[1]: A hudebně ta nahrávka není nic moc, protože jsem stáli nalevo blízko repráků a tak se některé tóny vytrácejí a některé je přebíjelí. Na kameru to bylo docela náročné. ;-)

4 Jarmila* Jarmila* | Web | 27. dubna 2013 v 17:50 | Reagovat

Tak jsem se konečně dnes prokousala všemi předchozími články. Měli jste krásnou dovolenou v nádherném kraji. Moc se mi tvé články líbily a fotky byly úžasné.
Děkuji za přiblížení tohoto koutu republiky. :-)

5 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 27. dubna 2013 v 21:38 | Reagovat

[4]: Děkuji jarmilko. Jsem ráda, že se ti procházky s námi líbily.

6 Babeta Babeta | E-mail | Web | 28. dubna 2013 v 15:25 | Reagovat

Taky jsem zvědavá, kam příště. :-)

7 Frypat Frypat | E-mail | Web | 28. dubna 2013 v 19:59 | Reagovat

Moc děkuji za přiblížení tohoto krásného kouta naší země. Všechny příspěvky jsem si vychutnal,protože jak jsem psal už u prvního příspěvku,toto je dovolená podle mého gusta :-)

8 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 28. dubna 2013 v 21:21 | Reagovat

[7]: Dovolená to byla pěkná, ale s mladým průvodcem mnohdy náročná. :-D

9 Frypat Frypat | E-mail | Web | 28. dubna 2013 v 21:23 | Reagovat

[8]: To není věkem,ale zkušenostmi :-D

10 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 28. dubna 2013 v 21:23 | Reagovat

[6]: letošní dovolenou plánuji do Náchoda a okolí s malým výjezdem do Polských lázniček Kudowa Zdrój. :-)

11 Babeta Babeta | E-mail | Web | 28. dubna 2013 v 21:44 | Reagovat

[10]: Náchodský zámeček vrrršku kulatýho.... :-) Už teď se těším na reportáž. :-)