Projekt 365 - 94. den

4. dubna 2013 v 23:00 | MarijaKes |  Duben 2013
94. den - čtvrtek 4. dubna 2013

probírka fotek

Už asi nemá ani cenu mluvit o nějakém očekávání jara. Venku jsou stále hromady sněhu a tak jsem se koukla na fotky z minulých let, jak jaro probíhalo.
Ale nejprve splním na poslední chvíli úkol dnešního dne. V pokoji mám takovou užitečnou truhličku. Mám v ní zásobu léků. Zatím sice beru jen 2 denně, ale lékař mi předepisuje pilulky na tlak vždy na 3 měsíce. Protože jsem lempl, trochu se mi to období vždy protáhne. Občas si zapomenu vzít.

A vloni 4. dubna byla středa a my jsme byli s manželem na jarním výletě v Čeladné a Kunčicích pod Ondřejníkem, byl nádherný teplý jarní den. U planety Miura

Kvetly filaky, zlatý déšť, petrklíče, včely a motýli se pásli na kočičkách.....

1 člověk ohodnotil tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 5. dubna 2013 v 8:04 | Reagovat

Jak jsem dělala to srovnání jak tu kdy na velikonoce bylo taky jsem na to koukala a vztekala se. Zaujala mne ta vila jak má zajímavě a přitom skvěle vyřešené solární panely na střeše....

2 Babeta Babeta | E-mail | Web | 5. dubna 2013 v 10:24 | Reagovat

Nojo, není každý rok stejný... Nezbývá, než trpělivě čekat... Nejpozději v květnu se to snad zlomí :-D
Ta koláž fotek je moc hezká. Čeladná je mi ovšem jako novodobé snobské zbohatlické místo krajně nesympatická.

3 Jarmila* Jarmila* | Web | 5. dubna 2013 v 12:13 | Reagovat

Truhlička je skvost. Stará, dobrá ruční práce. :-)
Koláž fotek se mi líbí. Méně už ty dvě moderní vily.

4 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 5. dubna 2013 v 12:28 | Reagovat

[1]: Ta vila se zvláštní střechou celkem do toho prostředí hor zapadne, není zas až tak odpudivá, ale na fotkách v galerii, kam odkazuju v článku o tom výletě, je ještě jedna rádoby unikátní vila, ale ta se mi vůůůůbec nelíbí, protože kolem sebe má postavené hradby a vjezd s alejí a podobu zámečku i s vlastní kaplí v hradbách. Obě stavby jsou v Kunčicích.

5 VendyW VendyW | 5. dubna 2013 v 12:31 | Reagovat

[4]: Tak mě se moc líbila, na tu druhou se podívám, ale dokážu si to představit. Když jsme na chatu jezdili přes Jesenici vím co si lidi vymyslej a nechaj postavit za zhůvěřilosti....třeba takovej Pitrův zámeček...to je něco.

6 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 5. dubna 2013 v 12:33 | Reagovat

[2]: Samotná Čeladná je opravdu snobské město.  Dalo by se říci, že původní obyvatelé byli odtud vytlačeni převážně Ostraváky, tehdy to měli bohatí horníci jako svá venkovská sídla. Ale řekla bych, že už milionářské byty pomalu zejí prázdnotou. Okolí je ale krásné. Také v blízkosti byla zotavovna Mír, kam se jezdilo na rekreace ROH, do krásné přírody, ale už je to tam mimo provoz, chátrá a chátrá. :-)

7 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 5. dubna 2013 v 12:42 | Reagovat

[3]: Taková ta růžová vila na koláži v pravém horním roku je hotýlek. My jsme se v ty končiny jeli podívat hlavně na nový hotel, který ještě nebyl ani zaznamenám na mapy.cz. Je zde totiž největší golfové hřiště v Evropě a na to jsem byla také zvědavá. A pro zahraniční hosty (jezdí sem i Japonci, které jsme viděli v akci)je vybudován super moderní hotel přímo u hřiště. Hodně mě mrzí, že rekreační střediska pro obyčejné lidi v tomto krásném prostředí Beskyd zanikají, aby snobská smetánka z celého světa zabrala kousek našeho krásného území. Ale libilo se mi, že blízko u vjezdu do areálu golfklubu a jízdárny jsou dva obyčejné domky, jejichž majitelé neustoupili nátlaku developerů a své pozemky neprodali. Aby ovšem domky a dvorky svou obyčejností nepřekážely té snobárně, tak jim byl zbudován supermoderní plot. Ale i tomu se v jednom domku ubránili a udělali tam jezírko a a jsou tam husy a jiná drobná domácí havěť. Takže i tady v tomto koutku rozdílů se mi líbilo a člověk se musí zamyslet.

8 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 5. dubna 2013 v 12:55 | Reagovat

[5]: Já mám také ráda takové členité stavby. Možná proto, že paneláky a řadová výstavba všude kolem mne, je daleko horší, nic neříkající. A tvar té střechy, to je jak kopečky Beskyd. :-)

9 duchlana duchlana | 5. dubna 2013 v 14:08 | Reagovat

Každá stavba má svůj půvab ;-)

10 Frypat Frypat | E-mail | Web | 5. dubna 2013 v 22:36 | Reagovat

Ta koláž je opravdu moc pěkná ;-)
Jestli si pamatuju dobře,tak přes Čeladnou se jede i k jednomu hotelu (tuším Srdce Beskyd), kde jsem kdysi trávil dovolenou

11 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 6. dubna 2013 v 9:09 | Reagovat

[9]: O některých stavbách bych to neřekla. U nás je například velikananánská vila, docela pěkná, se zahradou osázenou pomocí architekta. Schodiště k řirokým proskleným křídlovým dveřím je nádherné širokánské do oblouku směrem do ulice. Takové průčelí domu by si zasloužilo také dlouhý příjezd. To by pak celé vyniklo. Ale pod schodištěm je mrňavé jezírečko a plot, který to celé uřízne a schodiště ční svou výškou nad plot. A na mne to působí celé tím pádem jako kýč. Kdyby to schodiště bylo směrem do zahrady, kde by měli mnohem více místa, pak by to bylo o něčem jiném. :-)

12 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 6. dubna 2013 v 9:13 | Reagovat

[10]: Já to tam moc neznám, v tomto koutku jsem byla poprvé. Šli jsme jen kolem rekreačního střediska Mír. To je horská chata s roubenými sruby kolem. Kdysi tam mohlo být živo,jsou tam zarostlé zbytky hřiště. Ale asi opravdu všechno ustoupilo pro obyčejné lidi a investuje se tu pro zahraniční klientelu. ;-)

13 Elko Elko | E-mail | 12. dubna 2013 v 9:30 | Reagovat

Ahojte, v Čeladné jsem byl nedávno, hotel Miura je sice architektonicky zajímavý, ale dýchá z toho snobismus a údajně je to pěkná pračka na peníze:)
Jsou v Čeladné ale i pěknější místa, třeba úplně na kraji u lesa hotel z původní vily správce lesů Holuba (http://www.uholubu.com/www/cz/historie-a-design/), tam je to mix 30. let a moderních dřevěných prvků.

14 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 12. dubna 2013 v 9:46 | Reagovat

[13]: Děkuji za info. Hezký den :-)

15 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 12. dubna 2013 v 9:51 | Reagovat

[13]: My se tu v diskuzi bavíme hlavně o té soukromé vile. :-D Snobsky vyhlíží skoro celá Čeladná a už jen Golf Club je něco, na co obyčejný člověk nedosáhne. Ale poznat je dobré všechno, alespoň nakouknout pod pokličku. Ve fotkách k článku o Čeladné http://marijakesfoto.blog.cz/1204/u-planety-miura jsme obdivovali i jiná tamní místa. Já jsem si jako památku odnesla golfový míček. :-D

16 Elko Elko | 12. dubna 2013 v 13:21 | Reagovat

My jsme přes Gld Club šli z Lara Wellness zpátky do hotelu, přes resort vede cesta, kterou se dá jít. Nevycházeli jsme z údivu:)