Vizovice

30. června 2013 v 17:30 | MarijaKes |  Kraj Zlínský

Vizovice jsme navštívili v rámci dovolené v roce 2008 s poukazem eurorest. To znamená ubytování zdarma s povinností odebrat a zaplatit jídlo v podobě polopenze. Město ani zámek nemůže za to, že ubytování bylo mizerné a zrovna tak strava. Snídani nám sice donesli až na pokoj, tedy na chodbu před pokoj. Poslíček ji nechal ležet na stolečku přede dveřmi hned naproti toalet, kterým slovo toalety hoooodně lichotilo. V malém pokoji s umyvadlem a třemi postelemi se nedalo skoro ani projít. Tu snídani jsme jedli v sedě na posteli s talířkem v klíně. A večeře? Jakmile jsme se dostavili, mohli jsme večeřet v zatuchlé, kouřem čpící místnosti plné tmavých dekorativnách závěsů a barokních židlí, které se tam vůbec nehodily. A večeře, kterou jsme si nemohli vybrat, byla nám předložena, nestála za nic. Dokonce jsem do jedné takové jen párkrát zobla a maso zdající se zapáchat nechala. No jo, co jsme mohli vědět a co jsme mohli chtít po ubytování v bývalé sokolovně. Ale aby vás to neodradilo, ve Vizovicích se dá slušně a v příjemném prostředí najíst na více místech.

Naštěstí nám přálo počasí a mohli jsme si splnit naplánované výlety do okolí. Ten první se sice moc nevydařil, protože jsme zabloudili, lépe řečeno nedojeli jsme autobusem tam, kam jsme chtěli a vystoupili jsme na zastávce "přehrada" chtěje na přehradu u Slušovic. Ovšem přehrada nikde, jen totálně zarostlý potok. Po silnici jsme se pěšky vraceli na křižovatku k autobusu zpět do Vizovic. Tak to bylo naše první odpoledne. Jinak naplánované Buchlovice i ZOO Lešná byly fajn. A nyní k těm Vizovicím.
V zámku se nesmí fotit, takže interiér žádný nečekejte, ale prohlídka je docela zajímavá.

Ze silnice zámek působí jako nízká jednopatrová budova, ale teprve za tímto vstupem je park a zámek.

Já mám tedy problém zapamatovat si panovníky a data a jsem schopná informace pojmout jen pro daný okamžik a zařadit je k právě prožívanému.Návštěvu zámku doporučuji. Už i pro zajímavý park. V předzámčí a na nádvoří jsou záhonky plné všelijakých druhů růží a za zámkem park s jezírkem a zvláštními starými dřevinami.

V jedné z obvodových částí s průchodem do města najdete i malé posezení, kde si můžete dát horkou čokoládu a vůbec zakoupit nebo se pokochat nádhernými čokoládovými výrobky.

No ale pro zájemce přece jen přidám nějaká ta data, jejichž zdrojem je internet respektive mapy.cz.
  • Valašská obec prvně připomínána r. 1261 v majetku kláštera Smilheim, na město povýšena r. 1570.
  • Klášter založený r. 1261 zanikl koncem 15. stol., v jeho místech vystavěn kolem r. 1570 renes. zámek Nový Smilheim, v 18. stol. zbořen a nahrazen v letech 1750-1770 hodnotným trojkřídlým barokním zámkem s cenným parkem.
  • Zámecká expozice s parkem přístupná veřejnosti.
  • Vedle zámku špitál z r. 1781 s klášterem Milosrdných bratří, v provozu do r. 1951, péče řádu o nemocnici obnovena r. 1993.
  • Pozdně barokní kostel sv. Vavřince z r. 1792.
  • Mariánský sloup z r. 1690.
  • Město proslulo výrobou slivovice a ozdobného vizovického pečiva.
  • Rodiště hudebního skladatele Aloise Háby (1897-1973).
  • Jižně na vrchu Doubrava (672 m n. m.) telekomunikační stožár z r. 2002 o výšce 55 m, na něm zpřístupněn r. 2004 ochoz rozhledny ve výši 33,5 m.

Pomníček rodáka skladatele Aloise Háby

3 lidé ohodnotili tento článek.

1 Jarmila* Jarmila* | Web | 30. června 2013 v 17:51 | Reagovat

Ve Vizovicích v zámku jsem kdysi byla, ale už si nic nepamatuji. Děkuji za představení. V parku jsme nebyli, proto jsem si ho u tebe se zájmem prohlédla. Je opravdu krásný. :-)

2 VendyW VendyW | E-mail | Web | 30. června 2013 v 18:27 | Reagovat

Moc pohledný zámek a skvělý park. Takhle mate tělem i Dobříšský zámek i když tam je jak první tak druhá fronta totožná co se týče velikosti....ale zaujaly mne ty zřejmě katalpy před vchodem. Pěkně veliké jsou. Je mi jasné že jestli tu svoji nebudu krotit tak mi zaroste celý záhon :-D

3 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 30. června 2013 v 20:09 | Reagovat

[1]: kdyby bylo více sluníčka, tak by park i lépe vynikl. není velký, ale členitý výškově a to mám ráda. :-)

4 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. července 2013 v 7:07 | Reagovat

[2]: jo holka v kytkách, keřích a stromech se lépe vyznáš ty. Já se učím od tebe. :-) Blízko je i zámek Buchlovice, kam se také podíváme. Ten je mnohem krásnější, však je také známý,jen já nevěděla, že je tam chov pávů i bílých. Ti pávi zámku i krásnému parku dodají fakt skvělou atmosféru. :-)

5 Frypat Frypat | E-mail | Web | 5. července 2013 v 21:52 | Reagovat

Do Vizovic jsem se chystal už několikrát,ale ještě jsem se tam nedostal :-( A to ani na Trnkobraní :-D