Adsršpašské skály

20. srpna 2013 v 8:04 | MarijaKes |  Kraj Královéhradecký

Adršpašské skalní město se nachází v blízkosti obce Adršpach v Královéhradeckém kraji. V těsné blízkosti jsou i Teplické skály, jež dostaly název podle města Teplice nad Metují. Kdysi byla tato skalní města propojena stezkou, ale dnes ji převozník moc nedoporučuje, není tak schůdná a udržovaná jako chodníky a cesty ve skalních městech. Nicméně

vstupenka z jedněch skal platí i v druhých, pokud přijdete Vlčí stezkou. Turisticky dobře vybavení návštěvníci to zvládnou.
Ale skály navštěvují lidé i docela neturisticky vybavení, hlavně, co se týká obuvy. Na fotografiích jsou větššinou vidět schůdné pohodlné chodníčky po vrstevnici a mnohým tedy připadá, že sandálky stačí. Ale pokud chcete projít skály celé, prolézt všemi stezkami, pak vás čekají i spousty schodů, mnohde i v úzkých prostorách a docela strmých. Proč nejsou nafocené ty strmé schody? Protože tam většinou nemáte na focení pomyšlení a staráte se o sebe. :)Tedy nelekejte se, zvládla jsem to i já ve skoro 60ti letech s postavou kulatější, ale v alespoň trekových botách. V sandálkách si to představit nedovedu.
A lépe se do skal chodí hned po otevírací době, vyhnete se davům. A být ve skalách skoro sám, to je pohádka.

Od malého vodopádu přejdete k velkému a kdo chce projížďku na pramici, musí vystoupat průrvou kopírující strmý velký vodopách. Docela jsem funěla, ale zvládla to. Projížďka je celkem zajímavá, převozník podává vyčerpávající výklad o skalách i jiných pozoruhodnostech. Abych pravdu řekla, tak ty přidané pozoruhodnosti mi spíš vadily. Například v jednom místě u skály trčel z vody železný barel natřený pruhovaně a kousek od něho trčela z vody paže s nalakovanými nehty. Tahle dekorace představovala ztroskotaný Titanic s rukou Di Capria. Jiná dekorace byl dřevěný vodník s poličkou a hrnečky a pod.
Plavba po jezírku by se tedy dala docela vynechat. Lze to.

Mnohem krásnější procházka je po modré značce kolem jezera hned u hlavního vstupu do skal. V jezeře je zákaz koupání, ale strážci nemají nic proti tomu, když si smočíte unavené nohy na některé plážičce. Ale plavat a namáčet se celkově nikoli. Můžete si půjčit lodičku a po jezeře se projet. Procházka kolem je ale nádherná. Členitým terénem se dostanete až na skály a terasy s posezením a vyhlídkami na jezero.

Video ze skal

1 člověk ohodnotil tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 20. srpna 2013 v 8:24 | Reagovat

Tak to už jseš v krátké době druhá kdo má na blogu Adršpach. Jsou to nádherné scenérie a krásně nafocené. Mě se líběj ti kapřci v té nádherně tyrkysové vodě :-)

2 Babs Babs | E-mail | Web | 20. srpna 2013 v 8:41 | Reagovat

Ano ano, taky jsem Adršpach nedávno už na některém z blogů viděla. Jen si nepamatuju, kde. :-)
My jsme si Adršpašské skály procházeli v dobách mého mládí. Všechno jsem prolezla v kristuskách, protože jiné boty jsem na vandry tehdy nenosila. :-D Taky to šlo. :D Pamatuju si, že jsme se tenkrát výkladu toho převozníka smáli tak, že jsme málem vypadli z lodičky. Tehdy tam byl nějaký mimořádně vtipný člověk. :-)

3 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 20. srpna 2013 v 9:01 | Reagovat

[2]: Tentokrát byl převozník také vtipný. Vždycky nás něčím dostal. :-) Já jsem tam byla také v mládí a dokonce jsme šli s tátou tou vlčí stezkou, takže jsme prošli oboje skály, ale nevím, zda tam byl takový nával, jaký se stačí během dne nyní vytvořit. Ráno tam nebyl nikdo a v poledne už postup byl obtížnější. Nesl nás dav. Naštěstí už jsme to skoro končili. Nemám ráda, když mi někdo funí na záda. :D

4 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 20. srpna 2013 v 9:06 | Reagovat

[1]: Ty ryby byly docela velké, jestli i sumci?  a byla jich tam obrovská hejna. A zezhora to bylo krásné je pozorovat.  Tyrkysová voda ve spojení s barvou písku a skal lemovaná zelení lesa je prostě úžasná. Já jsem si dala jednu fotku jako tapetu na plochu. :-)

5 Jarmila* Jarmila* | Web | 20. srpna 2013 v 12:25 | Reagovat

Musel to být úžasný výlet. :-) Fotky to dokazují. Je tam nádherně.

6 DRAK DRAK | Web | 21. srpna 2013 v 22:46 | Reagovat

nádhera! mám na ně krásné vzpomínky...

7 Frypat Frypat | E-mail | Web | 23. srpna 2013 v 21:41 | Reagovat

Parádní fotky ;-)  :-)
To už je doba,co jsem tam byl naposledy,ale z Tvých fotek se mě většina míst vybavila.A taky vzpomínka na všudypřítomnou polštinu :-)

8 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 23. srpna 2013 v 23:16 | Reagovat

[7]: Ano, Poláků tam bylo dost hodně,ale my zase do Polska jezdíme také hodně. A jak jsem si všimla, z Náchoda tam jezdí nakupovat běžně. I my jsme o dovolené zavítali do lázní Kudowa zdrój. :-)