Domažlice

21. ledna 2014 v 14:19 | MarijaKes |  Kraj Plzeňský

Domažlice, kdysi královské město, je hojně navštěvovaným turistickým místem.
Nejstarší psané zmínky o Domažlicích se vyskytují v opisu listiny knížete Boleslava II., který se hlásí do r. 993 a v němž český kníže postupuje nově založenému Břevnovskému klášteru u Prahy část výnosů ze cla v "Domasilicich". Od tohoto data jsou zmínky o Domažlicích, které v 11. stol. zcela převzaly funkci zanikajícího smolovského hradiště, stále častější a průkaznější. Více podrobnějších informací se dovíte na oficiálních stránkách města.

Fotografie jsou pořízené v roce 2005 malým kompaktem, proto omluvte kvalitu.Pro současného obyvatele nebo návštěvníka Domažlic mohou být již historií, neboť v současné době se naše města a obce rychle mění.

My jsme přijeli do Domažlic vlakem z Hostouně. Jako první nás upoutal Domažlický hrad s chodským muzeem.

Našla jsem si i uličku vedoucí na náměstí Míru, která se mi líbila již v dětství. Ulička vede přímo ke kostelu uprostřed náměstí.

U kostela je známá Dimažlická věž, které původně byla samostatným objektem. A o věži se říká, že se časem mírně naklání. Toto nemohu ovšem potvrdit.

Domy na náměstí Míru a mnohde i v okolních ulicích mají krásné malované a štukované štíty rozmanitých tvatů.
Asi uprostřed náměstí, naproti kostelu Nrození panny Marie se vypíná budova radnice.

V pravo podloubí radnice, v levo lidový dům.

Směrem se spodní části náměstí dojdeme k Dolní bráně. Na bráně je vidět znak města s vytesanými verši:"Domažlice, pevná vlasti hráz, co jste někdy byly, bu´dte zas."

V horní části náměstí je šedá budova, ve které byla kdysi nemocnice, co je tam dnes přesně nevím.

Kostelní ulicí kolem kostela Narození Panny Marie projdeme ke křižovatce a výpadovce na Hopršovský Týn.

Mineme i Husův Dům.

A před námi je nádherná budova základní školy.

Nedaleko Domažlic směrem k hraničnímu přechodu Folmava je rekreařní rybník Babylon, odkud se později vydáme na Čerchov a Výhledy krajinou Jindřicha Šimona Baara.
Železniční stanice Babylon a Česká Kubice jsou poslední v naší republice než se vydáme po železnici do Německa do půvabného městečka Furth im Wald.

1 člověk ohodnotil tento článek.