Furth im Wald

21. ledna 2014 v 17:23 | MarijaKes |  Zahraničí

Toto německé město se nachází v bezprostřední blízkosti česko-německých hranic.

Koncem 11. století zde hrabata z Bogenu založila hrad. je to půvabné město a turistovi nabízí spoustu památek a zajímavostí. Barokní farní kostel z let 1725 - 27, bránu Burgtor, jež je poslední bránou z opevnění ze 14. století, dále starou radnici z roku 1332, a velkou raritou a lákadlem je i zvonkohra na budově soudu z roku 1980, muzeum a městská věž.
Město je plné květin, velmi upravené a působí svěže.

Mně se hodně libily i malé domky s malbami. Syn zase obdivoval kolo pošťáka. To by se našim pošťákům také určitě líbilo.

V Německu je město známé i svými lidovými slavnostmi "Skolení draka", které se konají druhou neděli v srpnu. Musí to být velkolepá slavnost, protože již za naší návštěvy koncem července se započaly některé přípravy. Akce se zúčastní až 1100 osob a 200 koní, historické vozy a hlavně dvacetimetrový drak.
Škoda, že jsme nepřijeli později a tuhle slávu neviděli, ale i tak je město krásné. A i okolí nabízí turistické trasy za zajímavými másty.

Nám se líbilo i vlakové nádraží, na kterém stál nový německý vlak a starý český motoráček. To se psal rok 2005.
Možná, že dnes už tam jezdí i z naší strany něco modernějšího.
Cestou zpět jsme se museli vykoupat v Babylonu, což je rekreační rybník západně od Domažlic.

Tak to jsme si odskočili do Německa, jen tak na procházku spojenou s koupáním a odpočíváním. Příště pěkně pěšky na Čerchov a přes Výhledy do Klenčí.

2 lidé ohodnotili tento článek.