Štramberk - Arboretum a Kamenárka

7. ledna 2014 v 20:12 | MarijaKes |  Kraj Moravskoslezský

Do Štramberka jsme se podívali již v zimním období, kdy jsme prošli Národním sadem po lašské NS nad lomem k jeskyni Šipka a na hrad. Tentokrát se vracím k podzimnímu putování z Kopřivnice do Štramberka s cílem navštívit botanickou zahradu a arboretum. Již z Bezručovy vyhlídky nad Kopřivnicí je vidět štramberský lom a arboretum máme jako na dlani. Městečko Štramberk je vidět jen částečně, centrum a hrad se ukrývají za Kamenárkou. Sídliště pod námi ještě patří Kopřivnici.

Sejdeme tedy dolů z vyhlídky do Kopřivnice, projdeme mezi rodinnými domky a sídlištěm přes silniční komunikaci do luk směrem ke Štramberku.

Nyní se dostaneme kousek po silnici k hornímu skalnímu útvaru Kamenárka.

Stojíme u Stříbrného jezírka Kamenárky

Ceduli, která hlásá, že sbírání kamenů škodí ještěrkám, asi nikdo nerespektuje.
Nevím, co je to za národní sport sestavit z kamenů nápis, obrázek, podpis a pak si ho prohlížet z horního patra vápencové hory.

Stříbrné jezírko bylo asi trochu vyschlé a my jsme tam byli v době, kdy jsou obojživelníci někde zalezlí a tak jsme na žádného nenarazili. Mohli bychom se sem vrátit zase na jaře a v létě, kdy je tu zřejmě života více.

A nyní již mineme křížek a před sebou máme jako na dlani hrad Štramberk se svou pověstnou Trúbou.

A zde si odpočineme, než se vydáme do města a na hrad.

Kdo nechce odpočívat, může se podívat na VÍCE A VĚTŠÍ FOTKY V GALERII
nebo si prohlédnout zimní Štramberk odkazem v úvodu článku.

2 lidé ohodnotili tento článek.

1 Frypat Frypat | E-mail | Web | 7. ledna 2014 v 20:30 | Reagovat

Parádní procházka zajímavou krajinou.Už se těším na prohlídku města a samozřejmě na hrad ;-)  :-)

2 Babsy Babsy | E-mail | Web | 7. ledna 2014 v 21:48 | Reagovat

Ta první fotka - to je vlastně parádně systematicky okusovanej kopec. :-)
Ta kamenná zahrada je moc zajímavá. Něco jako uměle postavené ruiny. :-)
Poslední foto v článku - úžasně malebný záběr na Štramberk. Zatím si lehnu na louku a počkám si na pokračování. :-)

3 MarijaKes MarijaKes | Web | 8. ledna 2014 v 8:41 | Reagovat

[2]:těžba ve starém lomu byla ukončena v roce 1920 a pak se tam jen navážel odpad. Takže to byla skládka. je to opravdu nyní krásné místo a já se tam určitě vypravím někdy ve vegetativním období. Ty jako ruiny jsou vlastně z kamenů, kteráé se tam při vyčištění nahromadily. a je to lepší, že je to takto udělané, protože v kamenárce se drobné kameny stále přemísťují, protože lidi z nich staví nápisy a to prý škodí drobným živočichům. jsem ráda, že z roho neudělali klasickou zahradu, ale jen tu kamennou. Ještě hezčí záběr na Štramberk i s náměstím je od zvoničky v lánku ze zimní procházky. ;-)

4 MarijaKes MarijaKes | Web | 8. ledna 2014 v 8:44 | Reagovat

[1]: Dala jsem si závazek, že musím článek napsat, protože mám spoustu restů ještě z dovolené, třeba dlužím Kuks, že, a mnoho dalších. Záměr - každý den článek z nějakého místa místo projektu 365 by byl asi náročnější a nereálný, ale 1-2 místa za týden bych mohla. :-D

5 Jarka Jarka | Web | 8. ledna 2014 v 8:56 | Reagovat

Jú, to krásné místo. Vidím dokonce kozu na skále a taky čisté leknínové jezírko a ten závěrečný pohled na městečko s kostelem a hradem na kopečku, je přímo malebný. :-)

6 Babsy Babsy | E-mail | Web | 8. ledna 2014 v 9:34 | Reagovat

[4]: Taky teď budu dohánět resty z dovolených. Viděli jsme mnoho krásných a zajímavých míst, bylo by škoda se nerozdělit. Dokonce uvažuju i o založení rubriky "Archivní výlety", a to od roku 2005. To jsme si koupili náš první digitál a začali mnohem více fotit. Když byl foťák na kinofilm, tak to se šetřilo každým snímkem. :-)

7 MarijaKes MarijaKes | Web | 8. ledna 2014 v 10:13 | Reagovat

[5]: Ty kozičky tam žijí a je jich tam více a jsou docela krotké a zvyklé na lidi. Kozička nás tentokrát krásně vítala, jak si tam seděla. V tom článku ze zimního štramberku (odkaz na začátku článku) mám starší fotku, jak ji vnučka česala, to byla i černá. Nad skálou mají kozičky výběh. :-)

8 MarijaKes MarijaKes | Web | 8. ledna 2014 v 10:17 | Reagovat

[6]: Také jsem v roce 2005 koupila první digirál a libovala si na dovolené z rodného kraje. fotky mám sice ještě v galerii, ma články teprve dojde. Opravdu jsem to ocenila, že nemusím šetřit. Sice jsem tenkrát něměla moc velkou kartu, musela jsem snížit rozměry obrázku, ale i tak- Do rodného kraje se hned tak znova nepodívám a tak jsem fotila snad každý kámen pro svého bratra a rodiče.staré fotky z cestování s rodiči bych mohla akorát naskenovat nebo ofotit. To je opravdu škoda, že tenkrát byl jen analog. z hor jsou nádherné fotky a my jsme hodně jezdili po horách. No, co naděláme, doba jde kupředu mílovými kroky. :-)

9 duchlana duchlana | 8. ledna 2014 v 15:14 | Reagovat

Krásně jsi to popsala a co navíc vše krásně vytuněno!!!!!!!!! ;-)  ;-)  :-)

10 Jarmila* Jarmila* | Web | 8. ledna 2014 v 16:38 | Reagovat

Krásná procházka. :-) Jsem ráda, že se v lomu už netěží. Nelíbí se mi okousané kopce. :-?

11 Helena Helena | E-mail | Web | 8. ledna 2014 v 18:22 | Reagovat

Maruš to byla krásná procházka.A jak popisy uvádějí,podařilo se vybudovat takový malý biotop,kde nachází domov spousta živočichů.Na Štramberku jsme jednou byli. :-)

12 MarijaKes MarijaKes | Web | 9. ledna 2014 v 17:40 | Reagovat

[10]: A ještě horší je, když se ty vykousané kopce zavezou skládkou komunálního odpadu. Tady se to podařilo zlikvidovat a to je fajn. :-)