Výšlap Šumavou - na Pancíř

26. ledna 2014 v 19:40 | MarijaKes |  Kraj Plzeňský

Během dovolené v roce 2005 jsme nemohli vynechat alespoń kousek Šumavy. Zajedem se podívat, kde jsem se učila lyžovat jako pětileté dítko. V plánu máme výšlap ze stanice Špičák na Pancíř a Prenet. Z Horšovského Týna je to vlakem docela daleko, budeme na cestě 3 hodiny.

Právě jsme projeli Špičáckým tunelem a hned za ním je železniční stanice, další už je pak Železná Ruda. Z nádraží jsem nikdy na Špičák nešla, jezdili jsme autem a parkovali poblíž hotelu Hrnčíř. Jsme trochu zmatení. Terém je rozrytý a i stromy s turistickými značkami asi vzaly za své. Ve sportareálu se staví lanovka na horu Špičák.

Po krátkém pátrání už se orientuji, když se dostaneme k silnici vedoucí do Železné Rudy a nad ní svah s hotelem Hrnčíř. Tenkrát tu ještě nebylo tolik vleků. Právě pod Hrnčířem jsem se učila první obloučky a kristiánky na lyžích.. Nálada se trochu zlepšuje. Přece jen nás to bloudění trochu rozladilo, protože nemáme zas tak moc času, kdyby nám ujel zpáteční vlak, tak jsme docela nahraní.

Je pěkný den. Žádné velké horko, obloha jen s mírnou oblačností. A rozcestník ukazuje, že už jen kousek a budeme u prvního hlavního cíle. A to už vidíme, že na Pancíř vede sedačková lanovka. My však šlapeme pod lanovkou pěšky. Chatu a rozhlednu Pancíř máme před sebou.

A jsme tu

Tady si odpočineme a než se vydáme na další cestu, kousek za chatou se ještě pokocháme výhledy do šumavské krajiny. Na rozhlednu jsem totiž z časových důvodů nešli.

Nyní jdeme chvíli z kopce a pak příjemnou hřebenovkou. Ale nějak se mi nelíbí počasí. Ochladilo se a skoro se mi zdá, že slyším v dálce bouřku. Na Prenet je to ještě dost daleko a zůstat v lese při bouřce není zrovna lákavá vidina. Proto změna plánu. Hromy už se ozývají silněji, zvedá se vítr a citelně se ochladilo. Ano, půjdeme přes Můstek do Hojsovy Stráže na zelezniční zastávku Brčálník.

Je to tak hodina cesty. Na Můstku je dřevěný srub, nebo spíš takový přístřešek jako autobusová zastávka s lavičkami, mohli bychom se schovat, ale ne raději už půjdeme dolů rovnou na vlak.

Začíná drobně pršet. Už ani nefotím a jen se soustředíme, abychom byli co nejdříve dole u kolejí. Po chvíli déšť ustává a i bouřka se někam stočila. Dokonce se opět ukazuje sluníčko. A na vlakové zastávce už je nám dobře. Času na usušení máme dost. Už jen opět tak 3 hodinky vlakem a jsme doma.

A můžeme zrekapitulovat dnešní den.

Udělali jsme dobře, že jsme si tento výlet nechali na neděli, protože jsme využili jízdenku SONE, která tenkrát stála 360 Kč i na rychlíky. Tato jízdenka umožní až pětičlenné rodině (2 dospělí, 3 děti) jezdit kamkoli 24 hodin za použití osobáků i rychlíků. Jinak by nás cesta tam a zpět stála kolem 800 Kč. Výlet se vydařil. :)

3 lidé ohodnotili tento článek.

1 Frypat Frypat | E-mail | Web | 26. ledna 2014 v 21:39 | Reagovat

Když vidím Tvé snímky, tak bych hned vyrazil na nějakou tůru.Ale to by muselo být léto ;-)  :-D

2 Jarka Jarka | Web | 27. ledna 2014 v 9:07 | Reagovat

Bouřky bych se v kopcích a lese taky bála, ale jinak to byl báječný výšlap a i přes ten chvat, jsi pořídila krásné fotky. Líbí se mi ta s kozlíkem, opravdu na tebe nějak divně kouká! 8-O  :-D

3 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 27. ledna 2014 v 10:50 | Reagovat

[1]: Jo jo, já už léto plánuju. tedy zatím je to ve fázi hledání zajímavé lokality. Ale konec června už je jasný, jedem se rekreovat do lázní Luhačovice. jenže opět bez auta. :-D To svazuje i osvobozuje... :-)

4 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 27. ledna 2014 v 10:55 | Reagovat

[2]: Zažila jsem bouřku v Nízkých Tatrách a tam přijde hromobití s prudkým deštěm téměř z modré oblohy. A být někde na vrcholech pod stromy je opravdu nebezpečné. A s tím kozlem. Chtěla jsem, aby mě syn vyfotil u té kouzelné země a než si našteloval foťák, tak přiběhl kozel a já jen cedila mezi zubama směrem k synovi "dělej, dělej" a ke kozlovi, "neboj s,e já ti nic neudělám". :-D

5 Babsy Babsy | E-mail | Web | 29. ledna 2014 v 10:25 | Reagovat

My využíváme SONE+ hodně, když jedeme do Prahy. Jedeme dva a kupujeme si takovou jízdenku, na kterou připlatíme 100Kč, ta má v sobě i neomezenou jízdenku potom v MHD po Praze, což je paráda.
Hojsova Stráž...to mi něco říká... No jasně, tam jsme byli v prváku na lyžáku.

6 MarijaKes MarijaKes | Web | 29. ledna 2014 v 10:31 | Reagovat

[5]: Také tak jezdíme do Ptahy. A pak se snadno a bez starostí dostaneme metrem, kam potřebuje. Je dneska sice dražší, ale ve srovnání s cenami normálního jízdného je to stále velká úspora. :-)

7 Babsy Babsy | E-mail | Web | 29. ledna 2014 v 10:31 | Reagovat

[3]: Nojo, tak my jsme nad dovolenou ještě letos přemýšlet nezačali...Uvidíme, kam bude chuť jet letos... Ale určitě to bude někam do chalupy, ať už ta chalupa bude stát kdekoli. :-)