Hostýnskými vrchy z Bystřičky do Val. Meziříčí

26. února 2014 v 12:21 | MarijaKes |  Kraj Zlínský
Tento výlet mě poučil o tom, že Valašské Meziříčí leží nejen v Podbeskydí, ale z jihozápadu ho obepínají Hostýnské vrhy. A touto přírodou se dnes vydáme pěšky, i když na kole je tato trasa také sjízdná. Náš cca 14 km výlet startujeme na vlakovém nádraží Bystřička.

Přejdeme hlavní komunikaci a řeku Bečvu a pokračujeme po zelené značce kolem Češkova mlýna, hostince Za vodů mezi domky na hřeben.

Již brzy máme krásný výhled na krajinu s údolím řeky Bečvy. Kdoví, jak dlouho se budou turisté i místní kochat tímto pohledem. V plánu je stavba dálnice, která tudy má vést. Sice nejsem moc příznivcem megalomanských staveb v přírodě, ale hlavní silnice klikatící se mezi kopečky je již velmi silně vytížena kamionovou dopravou, neboť je hlavním tahem směr Slovensko a stává se nebezpečnou.

Dole u hostince stálo auto z ranče a tak jsem ho přemístila tam, kam patří. K chovné stanici. Tam se mi líbilo. Manžel mi sliboval, že tam bude hodně pejsků, ale pozdravil nás jen jeden. Tedy spíš jsme pozdravili mi jeho. Vypadal docela smutně, ani se nehnul. Nojo, komu by se ta samota zamlouvala. Možná byli ostatní někde na závodech.

Narproti stanici nás zaujala krásná moderní dřevěnice.

A jsme na hřebeni a už se budeme kochat jen přírodou než dojdeme k pomníku T.G. Masaryka U lipky.

Máme za sebou 3 km a podle ukazatele ještě 7,5 do cíle. Jenže to jsem ještě netušila, že manžel po pár kilometrech změní směr trasy a zvolí pak tu delší po žluté. Zatím nic netušíc svačíme na sluníčku. Posezení je stíněné a kousek dál jsou zbytky stromů a tam jsme si udělali soukromý bar.

Pokračujeme po zelené, jen si na chvíli odskočíme k hájence Na Uhlisku.

A už vidíme další rozcestí. Zelená se kříží se žlutou a manžel tvrdí, že žlutá je zajímavější a tedy máme do cíle nyní 9,5 km. Trochu protestuju, protože manžel mě ráno zval na takovou pětikilometrovou procházku. Pak z něho vylezlo, že kilometry on neřeší. :) Jdeme tedy na Piškovou. Manžel to tu už zná a tak z jednoho pokáceného smrku ulomí pár větviček a nese je Hubertovi. Ale také mě žene ze značky někam do rokle, kde prý je pramen nějakého potoka, o kterém nikdo neví. Směju se. Pramen jsem tedy nazvala podle svého manžela - objevitele. Věřím, že o něm běžný návštěvník neví, protože jsme slezli do krkolomné rokle. Manžel udiven, jak moc je pramen zanesen listím a ukryt pod kořeny mohutného smrku a buku, popadl klacek a jal se pramen čistit. Prý ho čistil na podzim, to sem asi nafoukal vítr. :) Nemám svolení zveřejnit natočené video. škoda. :-))

I v lese je krásně, je vidět, že je opečovávaný.

Pokračujeme po žluté na Piškovou. Pišková sedlo. Tady bych to měla znát, chodili jsme sem dříve s dětmi z obce Poličná. Ale jsem dezorientovaná. Nad kapličkou je vykácený les a pomníček na počest Masaryka se mi také zdá jinde, než jsem ho čekala.

Rozladily mne i asfaltové silnice. Cykloturistika asi začíná vytlačovat pěší trasy. Lesní cesty jsou přece tak krásné.
Naštěstí asfalt netrval dlouho, co bude ale v budoucnu?

Kolem kapličky pobíhalo nějaké zvířátko. Ještě jsme byli daleko. "Zajíc" přidušeně vykřikl manžel a já ostřila foťák. Když jsem zvíře našla a přiblížila, musela jsem se smát. Na tuláka pejsek nevypadal, ale stavení tu poblíž nebylo tak nevím.
Než dojdeme k rozhledně Jarcová vychutnáme si jarní krajinku. V létě louky kvetou pampeliškami v zelené trávě a smíšené lesy josu také nádherné. Ale i tak ta jarní příroda má své kouzlo.

Od rozhledny sejdeme dolů do Jarcové a pokračujeme do Valašského Meziříčí. Tato trasa již kopíruje dřívější výlet na rozhlednu ze které můžeme ještě zaskočit ke skalnímu útvaru Jarčovská gula.

Doporučit mohu ještě zaskočit k rybníku v Podlesí, kde je v sezóně možné občerstvení.

My budeme za 20 minut doma, ostatní podle vlastního plánu. Hezký den.

2 lidé ohodnotili tento článek.

1 JiHei - Fotografie JiHei - Fotografie | E-mail | Web | 26. února 2014 v 13:23 | Reagovat

Krásný výlet a nádherné fotky! :-) Ta dřevěnice je nádherná a zajícopes taky! :-D  ;-)  :-)

2 Babsy Babsy | E-mail | Web | 26. února 2014 v 13:33 | Reagovat

Koukám, že kolem vašeho města je taky moc hezky. Procházka byla parádní. Zaujala mne nově postavená dřevěnice. Vypadala jak podle ruského modelu. :-)

3 Jarka Jarka | Web | 26. února 2014 v 20:40 | Reagovat

To jsem se před spaním krásně prošla na čerstvém vzdoušku, pokochala se krásnou přírodou a viděla spoustu zajímavého a to všechno ze židle před počítačem. Máte u vás nádherně a závidím ti manžela turistu, chodce a parťáka pro fotovycházky. :-D  ;-)

4 ajka ajka | E-mail | Web | 28. února 2014 v 20:26 | Reagovat

Maruško pěkně výletuješ :-)
K té křídové tužce - kromě bílé prodávají i růžové a modré, jsou lepší než křída ;-)

5 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2014 v 8:39 | Reagovat

Je u nás krásně. A ten domeček z kulatiny se do krajiny výborně hodí. :-)

6 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2014 v 8:44 | Reagovat

[3]: Manžel vyráží i sám a když jde se mnou, tak vždycky říká, že je víc unavený. Pořád někde stojím a fotím. On má delší nohy a tak mu to šlape rychleji. Já ho brzdím. Ale je fakt, že má okolí prošlapané cestou necestou a mnohdy nejdeme po značce, protože mě chce zavést i na pěkná zákoutí, kam značka nevede. o dovolené mi zase dělá parťáka syn a manžel kutí na zahradě, občas zaleje a jinak něco natírá a užívá si sluníčka tam.

7 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2014 v 8:46 | Reagovat

[4]: Už jsem je objevila. Na druhých stránkách mi k těm patchworkovým vajíčkům prdli reklamu na obchůdek s látkami a tam jsem objevila spoustu vychytávek. Pokrok se projevuje ve všem i v šití. :-)

8 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2014 v 8:48 | Reagovat

[1]: Zajícopes mě strašně rozesmál. A jak sem se začala přímo řehtat, tak se na mne obořil slušným štěkotem a to mi ještě přidalo. :-D

9 Helena Helena | E-mail | Web | 5. března 2014 v 21:49 | Reagovat

To byla nádherná procházka,spíš tůra bych řekla,a máš pravdu Maruško,příroda je na jaře krásná. :-) Ja spíž myslela,že se ocitnu na Hostýně. :D zmátl mě nadpis.Je krásné,že tě manžel láká na tokové procházky.wow. :-)

10 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 5. března 2014 v 22:09 | Reagovat

[9]: Já jsem chtěla jet sama na Starý Jičín a manžel mě zlákal jinam. Já jsem také netušila, že Hostýnky sahají až sem. Teprve na této procházce jsem si to díky tabulím uvědomila. Stejně nám ty kraje tady tak nějak divně přerozdělili. Třeba okres Vsetín ještě patřil původně do Severomoravského kraje a tedy i celé Beskydy. Když Vsetín šoupli do katastru Zlínského kraje, tak i Beskydy. Nevím kudy přesně vedou hranice krajů. Někde na hřebeni Radhoště a Pusteven. ;-) To budu muset prozkoumat. :-D

11 Hanka Hanka | E-mail | Web | 5. března 2014 v 22:31 | Reagovat

Nádherný výlet, překrásné fotky! Když vyjde slunečné počasí, je radost fotit. Moc se mi líbí, jak máš snímky poskládané a popis k nim je taky skvělý. Máš to všechno parádně vymakané. :-)

12 MarijaKes MarijaKes | 5. března 2014 v 22:43 | Reagovat

[11]: Hanko, když mám čas a náladu, tak si trochu hraju. Za hezkého počasí se fotí opravdu dobře. Už fotím jen na manuál a tak stále nastavuju clonu i čas, zvláště, když člověk vyjde z lesa na přímé sluníčko....A když je modrá obloha zdobená sem tam mráčkem, tak je to paráda. :-)

13 Hanka Hanka | E-mail | Web | 6. března 2014 v 20:31 | Reagovat

[12]: Hraješ si kvalitně, je to moc prima. :-)

14 Frypat Frypat | E-mail | Web | 8. března 2014 v 17:12 | Reagovat

Parádní výlet a spousta krásných snímků.Moc se mi líbí krása lesa ;-)  :-)

15 marijakes marijakes | 23. března 2014 v 9:30 | Reagovat

[14]: Jsou tu hodně smíšené lesy a to je hezké v každém ročním období. :)