Starý Jičín - zřícenina hradu

20. února 2014 v 16:08 | MarijaKes |  Kraj Moravskoslezský
Nedaleko města Nový Jičín se na kopci nad obcí Starý Jičín rýsuje zřícenina hradu Starý Jičín. O tomto hradu jsem se zmínila již v článku o Hodstavicích. My jsme sem zavítali před několika lety u příležitosti akce otevírání hradu. Cestu stoupající k hradu lemovaly stánky s řemeslnými výrobky a různými lidovými dobrotami, potkávali jsme původní obyvatele v historických oděvech a na hradě to řinčelo meči a rozléhala se i historická hudba a písně.

V rekonstruované hradní věži je zřízena stylová restaurace a v patře věže pak expozicezbroje a dokumentů o hradě. Kromě rytíře v brnění na nás čeká i bílá paní.

Hrad je veřejnosti volně přístupný po celý rok v části nádvoří a prostor mezi hradbami. Hradní věž s expozicí a restaurací je omezena návštěvní dobou. Tu sledujte spolu s akcemi na oficiálních stránkách.

Z hradeb jsou krásné výhledy do krajiny.

Pod hradem na kraji obce Starý Jičín je zámeček upravený jako hotel a restaurace.

2 lidé ohodnotili tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 20. února 2014 v 16:27 | Reagovat

Výhledy tedy eňo ňůňo.... :-)

2 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 20. února 2014 v 16:39 | Reagovat

[1]: kdysi jsem tam byla ještě před rekonstrukcí jako tramp samotář, pršelo a mě to nevadilo a někde v hradbách jsem nechala dopis s datem a kontaktem. V hradbách šlo vytáhnout jeden kus kamene a zase vsunout zpět. ty hradby byly ponechané osudu, rekonstrukce se dotkla převážně věže a části hradeb prvního nádvoří. Zhruba vím, kde to je, ale bylo tam při mé návštěvě hodně lidí a tak jsem nemohla zdivo zkoumat. Až nyní při studiu oficiálních stránek jsem zjistila, že je hrad přístupný po celý rok a tak se tam nejspíš brzy vypravím, než začne sezóna za účelem pátrání po mé minulosti. :-D

3 VendyW VendyW | E-mail | Web | 20. února 2014 v 17:21 | Reagovat

To jsem tedy fakt zvědavá :-D

4 Jarka Jarka | Web | 20. února 2014 v 20:26 | Reagovat

No prosím tě, odkud pořád taháš ty parádní fotky z výletů? Ten tvůj archiv je snad bezedný! :-D  ;-)
Moc se mi líbí ty pohledy do krajiny. Bylo to v období, kdy kvetla řepka a ta žlutá políčka jsou na snímcích nádherná. Už se fakt těším na jaro, zima stála za houbelec, tak snad bude to jaro hezčí. :-)

5 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 20. února 2014 v 22:48 | Reagovat

[4]: no právě, archiv je bezedný. :-)S digitálem jezdím od roku 2005. Nejvíc jezdíme na výlety na jaře, o dovolené a na podzim. A nyní v důchodu více. Dokud můžu. Až to s nohama nepůjde, bude to horší. :-D také už se těším na jaro, ale už přece jen alespoň na zahrádkách nějaká ta kytička začíná kvést a je to veselejší. :-)

6 Frypat Frypat | E-mail | Web | 23. února 2014 v 21:31 | Reagovat

Už jsem okolo párkrát jel,ale na zříceninu jsem se nikdy nedostal.Výhledy jsou parádní a už se těším na fotky ze zříceniny bez lidí ;-)  :-)

7 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 25. února 2014 v 10:35 | Reagovat

Už jsem byla skoro sbalená včera, že tam zajedu, ale manžel mě přesvědčil na jinou procházku. Prý tak 5 km před obědem. Vyklubalo se z toho 14 km. Ale ten Starý Jičín určitě ještě navštívím, chci i zavítat do vesnice. :-)