Lesní divadlo ve Sloupu v Čechách

28. května 2014 v 17:36 | MarijaKes |  Kraj Liberecký

Počátky tohoto divadla spadají do roku 1920, kdy profesor Rudolf Ringel založil Divadelní spolek Sloup. Nadšenci pro divadlo za vydatné podpory hraběte Augustiána Kinského, místních podnikatelů a novoborských továrníků vystavěli v lese ve skalách na pozemku hraběte přírodní divadlo pro 2000 návštěvníků.
Slavnostní zahájení se konalo na svatodušní neděli v roce 1921 dramatem "Potopený zvon" A díky vynikající akustice ve skalních věžích se zde provozovaly i opery.

Po 2. světové válce prošlo divadlo rozsáhlejšími úpravami, avšak od 60. let postupně upadlo v zapomnění a značně zchátralo bylo zdevastováno. Teprve na jaře roku 2004 se za pomoci místních obyvatel uskutečnila rozsáhlá rekonstukce. Ze skalních chodeb byly vyvezeny tuny nánosu písku, opraven přístup ve skalách, vybudovány sedačky pro 250 návštěvníků a zbudována 300 m dlouhá elektrická přípojka, pódium a další. Škoda, že jsem neměla možnost shlédnout divadelní představení, alespoň jsem si mohla prolézt skalními kulisami.

Před vstupem do divadla

Schodiště k divadlu

Části scény

Ještě jednou celkový pohled na scénu

Odtud hned za divadlem stoupáme na skálu nad divadlem a už jsem skoro na vyhlídce.

A jsme na vyhlídce. V roce 2010 se zde začala budovat rozhledna a jak je vidět zábradlí na skále je zřejmě také v rekonstrukci, neboli absenci, čili vstup na vlastní nebezpečí. Věřím, že v dnešní době je místo zabezpečeno a rozhledna je možná i s občerstvením.

Ze skály, tedy úpatí rozhledny, je vidět docela daleko,ale z rozhledny je jistě vidět i na druhou stranu a Českou Lípu.

Související články z oblasti

2 lidé ohodnotili tento článek.

1 annapos annapos | Web | 28. května 2014 v 19:26 | Reagovat

Kouzelné, pohádkové místo, tak ráda bych se tam ještě rozjela a viděla ten krásný kout naší země. Děkuji za přiblížení dnešní reality, dlouho jsem tam nebyla. Moc vás i váš kouzelný blog zdravím. Anna

2 Jarka Jarka | Web | 28. května 2014 v 19:54 | Reagovat

Musím se přidat k Aničce, to je neuvěřitelně krásné, přímo pohádkové místo, upřímně ti závidím, že jsi ho mohla vidět na vlastní oči a ještě pořídit tak parádní fotky. Máme to v té naší zemi, ale kouzelná místečka! ;-)  :-)

3 VendyW VendyW | E-mail | Web | 29. května 2014 v 8:43 | Reagovat

Krásné místo a dobrý nápad měl pan hrabě :-). Skály a takovouhle krajinu můžu....

4 Hanka Hanka | E-mail | Web | 29. května 2014 v 13:27 | Reagovat

Přiznám se, Maruško, že ti takovou dovolenou docela závidím. Byli jste v překrásném místě, a ty úžasné zážitky ... prostě pohádka, jak píše Anička a Jarka. :-)
Reportáž je takové "suché" slovo, ale nevím jak jinak to napsat, takže reportáž z lesního divadla je nádherná. Skvělé místo, skvělé snímky! Bohu díky za dobré nápady, digitální fotografii a blogy. :-)
Nebudu komentovat jednotlivé fotky, protože se mi moc líbí všechny, ale pohledy do krajiny z výšky mi doslova učarovaly. :-)
Přeji ti příjemně strávený den! ☼ :-)

5 MarijaKes MarijaKes | 29. května 2014 v 14:15 | Reagovat

[1]:Aničko, děkuji za návštěvu. Já jsem se právě vrátila ze tvého úžasného blogu. Skoro jsem zapomněla jít domů. Pěkně píšeš a máš i krásné fotky nejen zážitky. přeji hezký den. :-)

6 MarijaKes MarijaKes | 29. května 2014 v 14:18 | Reagovat

[2]: Jaruško, to je opravdu nádherný kraj a já jsem ho poznala díky mé internetové kamarádce, které o něm psala. Asi by mě nenapadlo plánovat dovolenou právě na Českolipsko, nevím. Ale při studiu při doporučeních kamarádky jsem zjistila, že všechno stejně nestihnu a tak ta dovolená byla opět jeden velký maraton. :) U nás v naší zemičce je zatím krásně, než ji zabetonují a nebo zavezou odpadky, nebo koupí celou cizáci. Ale doufám, že jsem to přehnala. :-D

7 Marijakes Marijakes | 29. května 2014 v 14:19 | Reagovat

[3]:Skal jsme si na této dovolené opravdu užili. Ale i jiných radovánek. :-) Je tam opravdu hezky. Krajina má úplně jiný ráz, než na který jsem zvyklá. :-)

8 MarijaKes MarijaKes | 29. května 2014 v 14:24 | Reagovat

[4]:Tento článek je opravdu jen takový místopis, reportáž... Nejprve jsem psala cestopis, podrobné vyprávění i se všemi pocity, radostmi a trampotami. Pak mi došlo, že v krajových rubrikách není o těchto místech zmínka a tak se k této dovolené vracím. Články už budou spíše jako místopisy. Bylo tam opravdu nádherně a nebýt mé internetové kamarádky, která už bohužel není mezi námi, asi bych se sem nevypravila. To ona mě inspirovala. Celá dovolená byla moc krásná. :-)

9 pavel pavel | Web | 29. května 2014 v 15:58 | Reagovat

Opět krásné fotky.
Podobných přírodních lesních divadel bylo vybudováno dříve, například jedno bylo v lese přímo v Praze proti mému domu, ale jsou z nich vidět jen trosky.

10 Hanka Hanka | E-mail | Web | 29. května 2014 v 17:32 | Reagovat

[8]: Máš výhodu, Maruško, že umíš skvěle fotit i psát. Navíc dokážeš fotky moc hezky poskládat. K tobě je radost chodit. :-)

11 Miloš Miloš | Web | 29. května 2014 v 22:44 | Reagovat

Poslední 3 fotografie jsou nádherné, přímo výstavní.

Jak jsem u předchozího článku zmiňoval stolové hory, tady zase průchody mezi skalami připomínají Český ráj.

12 Helena Helena | E-mail | Web | 31. května 2014 v 22:34 | Reagovat

To je nádhera, něco takového ještě přiláká více diváků. :-) ta rozhledna je taky úžasná. :-)  :-)

13 MarijaKes MarijaKes | Web | 1. června 2014 v 0:25 | Reagovat

[9]: To je škoda. tady toto divadlo bylo také vzkříšeno vlastně docela nedávno. Škoda, že nebudu mít už asi příležitost nějaké to divadlo večerní shlédnout. Musí to být zážitek. :-)

14 MarijaKes MarijaKes | Web | 1. června 2014 v 0:27 | Reagovat

[11]: V Českém ráji je také krásně. Vůbec v té naší zemičce je tolik různorodých lokalit, vůbec tu není nuda. :-)

15 MarijaKes MarijaKes | Web | 1. června 2014 v 0:29 | Reagovat

[10]: Děkuji, Hanko. Já zase ráda chodím k tobě. jak ty se umíš na přírodu podívat, to je radost. :-)

16 MarijaKes MarijaKes | Web | 1. června 2014 v 0:31 | Reagovat

[12]: Heli, na té skále, jak jsem tam nechala batoh, tak tam se další rok vybudovala rozhledna myslím i s občerstvením. Já mám na fotkách ze sloupu ještě skálu bez rozhledny.  Ale i tak tam byla pěkná vyhlídka. :-)