Uherský Brod - Muzeum J.A.Komenského a sloupový sál

7. září 2014 v 9:02 | MarijaKes |  Kraj Zlínský
Dneska vás zavedu do muzea v Uherském Brodě. Na mapách je stavba uváděna jako zámek, avšak není tomu tak úplně správně. Vlastně se jedná o bývalé konírny zamýšleného zámku na místě původního hradu. Muzeum stojí za návstěvu. Samozřejmě, že ústřední expozice je věnována učiteli národů, ale najdeme zde i další velmi zajímavé exponáty ze života kraje, výstavu panenek v dobovém oblečení, technické vynálezy a pod. Účastnit se koncertu ve sloupovém sále musí být zážitek, neboť samotný sál je moc hezký.

Uherský Brod jsme navštívili během našeho pobytu v Luhačovicích a muzeum jsme nemohli vynechat. A byli jsme mile překvapeni. Nejen tím, že vstupné je vzhledem k tomu, jak rozsáhlá a zajímavá je expozice, doslova směšné, symbolické. Činí pouhých 40,- Kč. My jsme přišli asi 45 minut před polední přestávkou a mysleli si, že to můžeme stihnout. Paní v pokladně nás s úsměvem ubezpečila, že pokud bychom prohlídku nestihli absolvovat celou, můžeme se vrátit a pokračovat. To asi nehrozí, pomyslela jsem si, ale ouha. Polední přestávku jsme trávili svačinkou v parku a procházkou za hradbami a prohlídkou malinké japonské zahrady v nádvoří protější budovy a opravdu jsme se vrátili. Do druhého patra jsme se vyvezli venkovním proskleným výtahem. A nyní již vstupme.

Vstupme do staré školní třídy

A pokračujeme dál ponořeni do historie

Historie nejsou jen panovníci a události, ale také móda. Malou ukázkou je výstava panenek, asi zřejmě momentální, dočasná, to nevím přesně.

Expozice věnovaná životu prostého i bohatšího lidu.

Technické vynálezy

Nádherný sloupový sál

A ještě japonská zarada nebo spíš zahrádečka

A trochu mlsání na závěr. Horká čokoláda se slehačkou. Horkou čokoládu si pamatuju s filmů pro pamětníky, třeba F.L.Věk. Myslela jsem si, že je to prostě kakao, které paní domu nabízela. Ale kdepak je to samá čokoláda. :)

V Uherském Brodě ještě zůstaneme, nakoukneme krátce do jednoho kostela.
Prozatím děkuji za návštěvu a přeji hezký den.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 7. září 2014 v 9:10 | Reagovat

Zajímavé a pozoruhodné věci . Majko oprav si název článku, asi ti uskočilo písmenko U. :-)

2 MarijaKes MarijaKes | Web | 7. září 2014 v 9:18 | Reagovat

[1]: Moc děkuji Vendy. Chybku jsem opravila, ale sranda je, že v URL adrese to zůstane. :-)

3 Helena Helena | 7. září 2014 v 15:40 | Reagovat

Tohle by mě moc zajímalo, do muzea je lepší chodit, jak prší, to je pak jedno, kolik hodín se v něm stráví, děkuji za tip Maruško. :-)

4 MarijaKes MarijaKes | Web | 7. září 2014 v 17:09 | Reagovat

[3]: Helenko, už jsem zaregistrovala že Komenský a jeho dílo je ti blízký a pravdu máš s tím počasím. Však ono ten den hrozilo deštěm a docela se i ochladilo. Bylo to takové počasí hned sluníčko, hned mraky a vítr. Já jsem to tak měla naplánované. Vždy mám nachystaných několik variant na výlety podle počasí. Takže když zaprší, jsme připraveni. :-)

5 Hanka Hanka | E-mail | Web | 9. září 2014 v 23:08 | Reagovat

Tak tohle je skvostná reportáž, Maruško! :-)
Muzeum je úžasné, a ty fotky, to je nádhera! Nebudu komentovat jednotlivé záběry, protože jsou všechny skvělé a něčím zajímavé. Do půlnoci bych to nestihla. ;-)
Docela mě překvapilo, že se v muzeu smí fotit, to je pro nás, kdo se do muzea těžko dostaneme, moc fajn. :-)

6 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 10. září 2014 v 8:39 | Reagovat

[5]: Hani, smí se fotit za poplatek, ale ten byl také směšný, proti tomu, co chtějí jinde. Někde na zámcích a myslím, že i u nás v zámku Kinských, kde není ani stálá expozice, se platí jen za focení 100,-Kč. tady to bylo myslím 20 nebo 30 korun. I z toho jsem byla nadšená, protože opravdu měli co nabídnout. V luhačovicích ve městě jedn chlap představoval v jedné místnosti terária s hady a podobnou havětí, dalo se to obhlídnout ode dveří a chtěl 50.- Kč, tak to jsme se vytočili a šli pryč. Na dovolené ráda zaplatím za to, co stojí za vidění, ale nesmí to být moc přehnané. Ale je fatk, že třeba v Horšovském Týně jsem zaplatila majlant za vstupné i focení, ale tam jsem prožila část dětství a je to daleko, asi se tam už vícekrát nepodívám. Proto ta investice. :-)

7 Hanka Hanka | E-mail | Web | 11. září 2014 v 22:09 | Reagovat

[6]: Tak to ano, Maruško. Já jsem se zatím nesetkala s poplatkem za focení nižším, než 50 Kč, když to vezmeš se vstupným a dvakrát, vyjde to dost draho, proto fotíme raději jen zvenčí. ;-)