Jaroměřice n. R. - Zámek

27. února 2015 v 13:43 | MarijaKes |  Kraj Vysočina
V Jaroměřicích nad Rokytnou jsme již navštívili chrám sv. Markéty, který stojí hned vedle zámku a vlastně i nad zámeckou zahradou. Kdo hádáte, že se nyní podíváme do zámku a do zahrady, hádáte správně, i když jen částečně. Do interiérů zámku vás nezavedu, tam se, pokud máte zájem, musíte podívat sami. Ostatně hodně informací o interiérech a dalších si vygooglíte. Na těchto stránkách to bude spíše o fotkách exteriéru.

Fotografie jsem hodně namačkala do koláže, ale některé přece jen vložím o něco větší, ať si zámek můžeme vychutnat.

Zámecla zahrada je vodním tokem rozdělena na dvě části s rozdílnou parkoou úpravou, takže si všichni přijdou na své.

Po skládačce s malými fotkami opět vkládám některé větší pro lepší zážitek.

A s kačenkami, které nás spolu s čápy na komíně také zaujaly se z tohoto koutku naší země rozloučíme. Než Jaroměřice nad Rokytnou opustíme úplně, některé drobné památky vám ještě ukážu v příštím článku, protože pauzu nám připravilo i počasí, jak jste si jistě někteří všimli. Nejprve jsme se bouřku snažili přečkat ve vstupním prostoru zámku, ale pak jsme v jednom z křídel objevili krásnou cukrárnu. A tam bylo čekání na opětné sluníčko příjemnější.

Hezký den.

2 lidé ohodnotili tento článek.

1 Jarka Jarka | Web | 27. února 2015 v 14:51

Už se moc těším až se zase všechno zazelená, otevřou se hrady a zámky a začne čas výletů. Jaroměřický zámek je moc krásný a zahrada taky, je vidět, že s v ní líbí i čápům a kačenkám. Déšť jste velmi šikovně využili k posezení v cukrárně. Přestože kávu nepiju, tak mě tím kopcem šlehačky láká. :-P  :-D

2 VendyW VendyW | E-mail | Web | 27. února 2015 v 15:00

Krásné zahrady, a moc zajímavé dělení těmi vysokými stříhanými stěnami. Spíš mne ale zaujaly ty plakáty u cukrárny, protože Beltine je ryze keltský svátek a slaví se stejně jako naše čarodějnice 30.4.I když měl trochu jiný průběh, pro dnešní morálku zcela nepřijatelný ;-)  :-D

3 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 27. února 2015 v 16:21

[2]: Keltské slavnosti jsou pořádány na více místech a zde v Jaroměřicích byly zřejmě vícekrát. Našla jsem o nich zmínku na více stránkách. Třeba tady
Jinak na sloupech ve vchodě zámku jsou plakáty z různých roků, na velké fotce mám od roku 2006 a na druhé straně sloupů jsou kresby a dílka žáčků, takže to tu chápu jako takovou výstavní síň připomínající tyto slavnosti. na prvním sloupu je plakát z roku 2010 a z boku 2011. rok 2006 je na posledním sloupu. Ty dělené zahrady jsou i na zámku v lednici. Také je část přímo u zámku takto upravena a teprve dál je anglický park. Úprava parku je na první pohled docela jednoduchá a nenáročná výsadbou květin, ale určitě je náročná právě na tu úpravu stříhaných hradeb. Letos se chystám někdy v květnu nebo červnu znova do květné zahrady v Kroměříži. To je nádhera a po úpravě a rozšíření to musí být unikát. Krásná je kroměřížská "podzámka", ale Květná zahrada je prostě úchvatná. :-)

4 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 27. února 2015 v 16:24

[1]: Také už se těším na zeleň a bujné kvetení a na výlety a letní cestování. A uvědomuji si, že jsem s tím létem letos opravdu vydržela přes zimu. Zimních fotek jsem tuto zimu moc nepořídila. :-D

5 Beallara Beallara | Web | 27. února 2015 v 20:13

Marie, Marie, Marie...nádherná podívaná, jedním dechem...jsem nadšená, mám tam lavičku, záhony, zviřátka :-)  :-)  :-)  :-) ...když se tak dívám, jsem ráda, že ty naše památky jsou tak nádherně vyšperkované, opravené, opečované, přála bych si, aby to tak bylo všude a naše děti měli kam vozit zase svoje děti :-)

6 Iva Iva | Web | 27. února 2015 v 20:39

Maruško v Jaroměřicích jsme byli přes několika lety. Prošli jsme zahradu i park a v zámku jsme také byli. Bohužel jsme nenavštívili chrám. To už jsme neměli čas. Je tam pohádkově krásně venku i vevnitř. :-D  ;-)

7 Hanka Hanka | E-mail | Web | 27. února 2015 v 21:20

Tyhle záběry jsou mi důvěrně známé, Maruško. Jaroměřický zámek jsem fotila několikrát za různého počasí.
Ty máš fotografií mnohem víc, než jsem kdy pořídila já, a jsou nádherné. :-)
Vám se tedy během prohlídky pořádně zhoršilo počasí. Bouřkové mraky ale dodávají fotkám dramatickou atmosféru.
Dneska bys asi zámecký park nepoznala. V neděli jsme jeli okolo a já jsem se úplně zděsila. Park je téměř komplet vykácený, všude jsou hromady kmenů a je vidět, že byly stromy něčím napadené. Je to hrůza, okolí zámku se úplně změnilo a ztratilo svůj půvab. :-(
Zaujala mě zámecká cukrárna, tu jsem neobjevila. ;-)  :-D
Jsem z tvého článku, hlavně z fotek, úplně nadšená!!! :-)

8 Helena Helena | E-mail | Web | 28. února 2015 v 8:52

Zahrady jsou moc krásné, je škoda toho všeho, jak Hanička píše v komentáři nade mnou. Zámek máš taky nádherně vyfocený, umíš zachytit, je to skutečně skvostný šperk. :-) Ještě k těm zahradám, vždy, když něco takového vidím, myslím na ty hodiny a hodiny práce zahradníků, kteří tohle udržují, však víš, my zahradkáři to dokážeme ocenit hlouběji. :-)

9 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 28. února 2015 v 9:06

[5]: Simonko, líbí se mi tvé nadšení. :) Jen mi nyní Hanka napsala komentář, že se v zahradě silně kácelo. Že se tam byli podívat před několika dny. Stromy mi sice nepřipadají nemocně, ale kdo ví. Na druhou stranu jsem četla v komentářích na stránkách Slavkova, kam se chceme podívat letos, že tam také plánují velké kácení a vlastně jsem musela dát za pravdu jednomu pánovi, který psal, že stromy zdobí park už staletí, jako odkaz a vzpomínka na toho, kdo je před staletími vysázel, aby nám dělali radost. My dneska nemocné stromy vykácíme, ale zasadíme nové, aby zase za nějakou tu stovku let mohli naši potomci obdivovat krásné stromy a ne jen ubohé tlející trosky. Park není Boubín. :-)

10 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 28. února 2015 v 9:10

[6]: My jsme zase neměli čas na zámek, ten je hodně rozsáhlý. Ale zámky vybavené nádherným nábytkem a obrazy krásnými intarziemi na stropech a nádhernými vykládanými podlahami jsou si hodně podobné, ale opravdu ne vždy. Na dovolené si vždy koupím, pokud to jde i fotografování a na zámku v Ratibořicích jsem to neudělala a velmi jsem litovala. Tohle letní sídlo paní kněžny bylo opravdu nádherné, lehounké, vzdušné.....

11 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 28. února 2015 v 9:18

[7]: Hanko, to kácení je velká škoda, ale asi nutné. A neděje se jen tam, ale mnohé parky asi změní vizáž a než vyrostou nové stromky, bude to chvíli trvat. Ale někde jsem četla, že se dá přesadit do parků i již vzrostlý strom, že nemusí jít jen o malé sadbové stromky. jsem přesvědčená, že zahradní architekt má již projekt, jak z parku učinit opět krásnou a přitažlivou zahradu. Přečti si koment č. 9
A cukrárna je hned jak vejdeš na nádvoříčko za první branou v levém křídle zámku hned na kraji. Asi jsem tě zmátla, že jsem ji dala do koláže se vstupní halou zámku, kde jsme chvíli čekali. Cukrárna je trochu vidět v první koláži. (první řádek 4. fotka)V létě se dá sedět i venku pod deštníčky. :-)

12 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 28. února 2015 v 9:25

Ano Helenko, hodiny a hodiny práce na údržbě parků. A zahrádkářů asi není dostatek a nebo nejsou na ně peníze. Já si z dětství pamatuju na překrásný park u zámku v Horšovském Týně. Cestičky vysypané bílými kamínky, lavičky, i pod přírodními stromy s korunami jako altány, krásný květinová výsadba do ornamentů dále od zámku pak stoupal anglický park. Po 40.ketech, kdy jsem tam přijela, jsem park nepoznávala. ten, kdo ho neznal dříve se může také líbit, tráva a rybník je udržovaná, ale jinak nic. Ani moc laviček a co jsem měla moc ráda,  muzeum. Už jako dítě jsem tam ráda chodila. A to většinou děti moc neláká. Nyní je z muzea naprostá zchátralá oprýskaná ruina. A k tomu kácení  v parcích jsem něco napsala v komentář č.9 :-)

13 DRAK DRAK | Web | 28. února 2015 v 11:26

jako z pohádky!
nádhera!!!
a kachny, krásné :-)

14 Lydie Lydie | 28. února 2015 v 20:17

Krásné fotky i povídání - už se těším na jaro. :-)

15 Elis Elis | Web | 28. února 2015 v 20:29

Nádhera, ta zahrada je krásná a dist mě připomíná některými prvky Květnou zahradu v Kroměříži, ta se mě velmi líbila ...

16 Veki Veki | E-mail | Web | 28. února 2015 v 20:52

Úplně nejlepší je ta kamenná krásná bílá lavička u živého plotu. Tyhle detaily v zahradách naprosto miluju.

17 Maryša Maryša | E-mail | 28. února 2015 v 22:43

Maruško, nádherná procházka, kdysi jsme tam byli a park je nádherně upravený, kdysi to tak nebylo. Celá fotoreportáž je nádherná, včetně kačenek, čápů i cukrárny :-), měj prima večer Maryša :-)

18 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2015 v 8:31

[15]: V květné v K. jsem také byla před několika lety a nyní byla v rekonstrukci a je otevřená a upravená i další část s ptačím ostrovem a původním bazénem s kamenným zábradlím. Někde na netu jsem viděla fotky, je to nádhera a tak se tam chystám letos. Naštěstí to nemám tak daleko. V Kroměříži je moc krásná i podzámecká zahrada, kde jsou i zvířata, taková malá zoo. To je spíš anglický park, ale krásný. A vůbec Kroměříž je moc krásné město.

19 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2015 v 8:34

[16]: Také je mám ráda. I když je tam jenom jedna, ale mezi těmi sochami je to součást jakési sochařské galerii. působí s tím zeleným pozadím velmi příjemně. Člověk se pak rád v myšlenkách zatoulá do doby, kdy zámek žil panským životem a na lavičce sedávali milenci při západu sluníčka.... :-)

20 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2015 v 8:34

[14]: Děkuji  za pochvalu i návštěvu. také se těším. na zahradě už mi prý vykoukly žluté krokusy a prý leze hyacint. Musím se tam vypravit. :-)

21 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2015 v 8:37

[17]: I ty měj Maryško krásnou neděli. U nás se ukazuje sluníčko a hned je veseleji. Některé parky zkrásněly, jiné zase oproti minulosti hodně ztratily. Ale stále jsou pěkné. :-)

22 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. března 2015 v 8:41

[13]: kačenky měly mladé a to byla podívaná, která nás docela zdržela. :-)Jinak, jakmile začala hrozit bouřka, park se vyprázdnil a měli jsme ho pro sebe bez lidiček. :-)

23 Frypat Frypat | E-mail | Web | 1. března 2015 v 18:51

Tady to dobře znám,ale nemám tolik krásných snímků co Ty. Asi bych se tam měl zase podívat ;-)  :-)
Ty bouřkové mraky udělaly parádní atmosféru :-)

24 fotoportret fotoportret | E-mail | Web | 1. března 2015 v 22:11

krása a radosť pozerať... už nech je takto zeleno konečne vonka a hlavne nech tento rok bez dažďa... minulé leto tri dni bez dažďa, to bol des

25 Helena Helena | Web | 2. března 2015 v 14:21

[12]: Maruško, možná by tě moc zajímalo tohle video, nemusíš se na to celé dívat, ale pustˇ si to od 20minuty, mluví to jedna paní, která bydlí toho času v Luhačovicích a vypráví právě o kácení a změnách v parcích. To video je balzám pro duši. :-)

26 Marijakes Marijakes | 2. března 2015 v 16:27

[25]:Děkuji Helenko. Ta paní se vlastně k tomu kácení vyjádřila pozitivně. Je i zajímavé, že kácení mělo vliv i na prameny, ale chválila tu přeměnu. A já jsem tam byla loni v červnu a opravdu jsou všude vysazené nové stromky a Luhačovický park se celý prosvítil a je připravený nabídnout dalším generacím krásné vzrostlé stromy. I to další povídání té paní je zajímavé.

27 Helena Helena | 2. března 2015 v 19:33

[26]:Těší mě Maruško, že sis to poslechla, přece jenom nebydlíš od Luhačovic daleko. :-) To další povídání je velmi zajímavé, já si tedy dělám krémy sama z bambuckého másla nebo používám dětský olej, ale nikdy by mě nenapadlo tohle zkusit dát do pusy, asi to zkusím. :-)

28 Hanka Hanka | E-mail | Web | 2. března 2015 v 22:19

[11]: Určitě to bylo nutné, Maru, jinak by snad stromy nekáceli! :-?
Díky za informaci, cukrárnu jsem na fotce našla a uvědomila jsem si, že jsem ji z dálky viděla.
Přibližovat se k cukrárnám nesmím, protože hned přiberu! ???  :-D

29 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 3. března 2015 v 16:59

Opravdu velký a moc pěkný zámek! Krásný park a všechny fotky jsou povedené, Maruško! :) Muselo tam být moc pěkně..