Procházka na hrad Špilberk

8. května 2017 v 18:47 | MarijaKes |  Kraj Jihomoravský
Uplynulá sobota se od rána tvářila vlídně a slibovala krásný den. V Brně, kam jsme si se synem zajeli vlakem, byl den plný slunce a vůně šeříku. Po návštěvě vily Stiassni, což byl náš hlavní cíl cesty, jsme se vrátili tramvají z Pisárek na Mendlovo náměstí a kolem Baziliky Nanebevzetí Panny Marie jsme prošli do Pekařské ulice a tam do restaurace Skanzeen.

Oběd v restauraci byl opravdu luxuní už i v množství k ceně. I když jsme vynechali polévku, i když jsme měli docela hlad, přesto jsme si nechali zbatek porcí zabalit do balíčku. :) Prostě se to nedalo sníst. :)
A s plnými žaludky jsme místo siesty vyrazili na hrad Špilberk. Schody a schody, protože Michal nepůjde pohodlnějšími chodníčky. Cestou nás doprovází vůně šeříků. Jsxem ráda, že jsem se sem vypravili v květnu. Když si vzpomenu, jak jsme před dvěma lety v tropickém vedru procházeli Brnem, je to dneska vlastně pohodička.

Na hradě jsme byli už hodně dávno. To jsem teprve měla svůj první malinký digitální kompaktík. Za těch asi 11 let, kdy jsme prolezli kasematy, se zde hodně změnilo. Špilberk je příjemné místo pro Brno asi jako Petřín pro Prahu.

Na prvním nádvoří hradu jsme si v obchůdku se suvenýry koupili magnetku a prohlédli historickou lékárnu.

A nyní již jdeme do podhradí do ulice Husova, na Šilingrovo náměstí a dále k Petrovu.

Se Špilberkem se tedy loučíme a já vám přeji hezký den.

2 lidé ohodnotili tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 9. května 2017 v 8:05 | Reagovat

O podobnosti parku pod Špilberkem s pražským Petřínem jsem psala už Iris, která má dost často fotky u sebe ne blogu. A jak je vidět z tvých záběrů, je to tak. Petřín mám prošmajdaný sem tam a některé partie jsou si hodně podobné. Rozdíl je akorát v povrchu cest, tady jsou kostky, na Petříně asfalt. :-)

2 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 9. května 2017 v 23:20 | Reagovat

[1]: Všechny chodníky nejsou dlážděné. Myslím, že dlážděné jsou ty původní se schodišti, ale byly zhotovené i cestičky pro vozíčkáře a kočárky, které jdou serpentýnami a ty jsou myslím sypané. Podobnost jsem hodně viděla i v přitažlivosti toho místa a známé dominantě měst. Moc se mi tam líbilo. Chtěla jsem posedět u kávičky na terase, ale Michal stále někam spěchal. :-D

3 beallara beallara | Web | 10. května 2017 v 5:48 | Reagovat

Maruško,
mockrát děkuji za takové nádherné reportáže, budou mi poplatné, příští měsíc jedeme na pár dní do Brna a konkrétně tento brněnský Petřín si nenechám ujít.
Kam ten Míša pořád kvaltuje, že nenechá mámu pořád kávičovat :D  :D , ale tvé plné talíře dobré bašty potěšily oko, žaludek jsem potěšila ovesnou kaší :D  :D  :D

4 Jára Jára | Web | 10. května 2017 v 9:23 | Reagovat

Maruško, to jsou nádherné fotografie. Špilberk je opravdu nádherný. V Brně jsem sice byla dvakrát na týdenním školení, ale na hrad jsem se nedostala a docela toho lituji. Na výlet je to pro nás moc daleko. Škoda. Mám taková místa moc ráda.

5 Ji Hei - Fotografie přírody Ji Hei - Fotografie přírody | E-mail | Web | 10. května 2017 v 10:35 | Reagovat

Maruško, krásný výlet jste si udělali! :) A moc pěkně jsi všechno nafotila :). Já jsem Špilberk viděla vždycky jenom z dálky a nikdy jsem tam nebyla. Na tvých fotografiích vypadá opravdu krásně :).

6 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 10. května 2017 v 17:25 | Reagovat

Výlet byl určitě parádní, přiznám se, že Brno neznám a Špilberk určitě za návštěvu stojí. Moc se mi líbí historická lékárna. I v Praze se jich ještě pár funkčních najde :-)  :-)

7 děda tik tak děda tik tak | Web | 10. května 2017 v 19:33 | Reagovat

Po delší době, kdy jsem tato místa taky navštívil se asi hodně změnilo, hlavně v upravenosti. Jenom to občerstvení nám nikdo nenabídl. Hezké fotky a další památka do sbírky. :-)

8 DRAK DRAK | Web | 10. května 2017 v 19:43 | Reagovat

miluji hrady!
opět báječná reportáž :-)

9 Iva Iva | E-mail | Web | 11. května 2017 v 16:45 | Reagovat

Maruško, navštívila jsem s tebou krásnou vilu Stiassini a prošla se po Špilberku.  Díky krásným fotkám je to nádherný zážitek. :-D

10 MarijaKes MarijaKes | Web | 12. května 2017 v 4:42 | Reagovat

[3]: To by mně zajímalo, kam kvaltuje. Má asi strach, že mu ujede vlak, i když je spousta času. Ale pozor, pořád nekávičkuju. Ale v klidu posedět, to je fakt velmi vzácné s tímto parťákem na výletě. :D To už s manželem je to klidnější. To už je také stařík, ale tem po městě nerad a nemá rád dopravní prostředky, špatně se mu v nich dýchá a je tam průvan a moc lidí? On tak do lesa co nejblíž baráku. Nacestoval se hodně v mládí, kdy já zase seděla doma alespoň s jedním dítětem. :-)

11 MarijaKes MarijaKes | Web | 12. května 2017 v 4:43 | Reagovat

[3]: Zapomněla jsem popřát, ať se vám v Brně líbí a vyjde vám počasí. :-)

12 MarijaKes MarijaKes | Web | 12. května 2017 v 4:45 | Reagovat

[4]: Když je opravený, tak opravdu působí velmi příjemně. Dříve tam byly návštěvy spíše do kasemat. Podzemní vězení je sice také zajímavé, ale je to taková ponurá prohlídka. Je fajn, že na tomto hradě může člověk korzovat, rozhlížet se a nemusí platiti vstupné :-D pokud nejde přímo do interiérů hradních budov. :-)

13 MarijaKes MarijaKes | Web | 12. května 2017 v 4:47 | Reagovat

[6]: Tato lékárna je jen výstavní jako ukázka. Já to mám do Brna trochu blíž, tak asi 2 hodinky vlakem a tak jsme tu už párkrát byli. Také je to přestupní místo na některé naše dřívější dovolené. :-)

14 MarijaKes MarijaKes | Web | 12. května 2017 v 4:49 | Reagovat

[7]: Máš pravdu. Hodně se změnilo. Je to příjemné místo. :-)

15 MarijaKes MarijaKes | Web | 12. května 2017 v 4:49 | Reagovat

[8]: Děkuji :-)

16 Hanka Hanka | E-mail | Web | 12. května 2017 v 18:20 | Reagovat

Pohled na Brno přes rozkvetlé keře šeříku je nádherný, Majko.
Moc se mi líbí i Špilberk. Za tvoji reportáž jsem vděčná, protože nehrozí, že bychom s přítelem jeli do Brna fotit. ;-)
Tvoje záběry jsou krásné a celé zpracování článku naprosto dokonalé.
Bezva je, jak dokážeš vkusně zakomponovat i jídlo. ;-)  :-)

17 Amelie Amelie | Web | 5. června 2017 v 20:41 | Reagovat

Moc pěkná reportáž, nalákala jsi mě.