Za medvíďaty baribalů

12. července 2017 v 7:10 | MarijaKes |  Kraj Olomoucký
Ve sváteční středu určitě spousta lidí s dětmi volilo návštěvu ZOO. Já jsem se s mým přerostlým dítětem také do jedné vypravila a to do Olomoucké, jak již jsem se zmínila v článku o bazilice na Svatém Kopečku. Olomoucká ZOO je jen pár metrů za bazilikou. K návštěvě nás zlákali malí medvídci, nadšeně vítaní potomci baribalů.

Rodinka medvěda baribala má v ZOO opravdu dost velký výběh, ale nyní je maminka s mláďaty v menším prostoru a táta se občas projde po revíru, ale nejčastěji je v blízkosti medvědí "školky". Malí sourozenci (samička a sameček) jsou venku teprve od května. Narodili se 4. ledna 2017 a než se trochu rozkoukali a získali trochu jistoty v pohybu, byli zalezlí v kotci. I rodiče jsou ještě mladí jedinci, pro medvědici jsou to první mláďata a tak potřebovala opravdu klid, pohodu a čas, aby získala mateřské pudy. Samečka získala ZOO v roce 2012 od soukromého chovatele v Belgii a samičku z přirozeného výskytu baribalů v Severní Americe o rok později. Krásné povídání o medvědí rodince je na stánkách ZOO i s fotografiemi medvědích miminek.

Než jsme k medvědům došli, navštívili jsme i další zvířata. Nefotila jsem všechna, to by byl článek nekonečný a určitě jste již některou ZOO navštívili živě nebo i na mých stránkách.

Mladá opička si ve výběhu aportovala jako pejsek, ale klacek si házela sama. Byla při tom tak mrštná, že fotografovat přes oka plotu nešlo. Zato žirafy, ty jsou prostě pohodové, důstojné, rozvážné....

A jsme tu. Unavená máma leží na kládě, táta hlídá přes plot a malí (zrovna půlroční) nezbedové poznávají svět.

Zatímco medvídci dováděli, vlčí smečka pospávala. Občas se nějaký bílý vlk zvedl a líně popošel jinam, aby opět zalehl. Asi devíti vlkům bylo úplně jedno, že jsme na pozorovatelně. Zahlédli jsme i roztomilá mláďata.

Od vlků k výběhu makaků procházíme kolem zasklených skalnatých výběhů šelem, ale žádnou jsme nikde neviděli. A u makaků se staví nějaký dům a je tu i cedulka u jednoho chodníku nevstupovat, tak jsme pochopili, že musíme údolí obejít a k makakům přes houpací most jít zespodu. Ale později zjišťujeme, že jsme hloupí, že stačilo jen chvíli počkat a byli jsme vpuštěni horním vstupem k makakům a po houpacím mostě pak projít spodním východem.

Ale to bychom nebyli svědky vlčí rvačky. Údolím se rozeznělo děsivé vití z několika zvířecích hrdel. Občas zaštěkal pes? Co se děje? Do ZOO se může i s pejsky na vodítku a s náhubkem. Že by nějaký pes provokoval vlky? Ještě pořádně na protější svah nevidíme....vití šelem zní hrozivě. Nepřátelské vrčení zesiluje. My zrychlujeme, abychom se dostali na více odkryté místo.... Když nám stromy dovolily trochu nahlédnout do kolbiště, naskytl se nám hororový výjev. Už žádný vlk nespal....ani neležel.....stáli v kruhu a sledovali zápas a hlučně povzbuzovali zápasící.

Po chvíli byl opět klid a makakové už se asi těšili, jak nás oberou o cennosti. Před vstupem na houpací lávku jsme byli v domečku informováni o tom, co tyhle opice dovedou. Ale nedali jsme si nic vzít a bez úhony jsme procházku jejich územím zvládli.

V ZOO je i rozhledna. Tam si musíme vylézt, děl Michal, ale já trvala na tom, že ano, ale po krátkém odpočinku. Je horko a tak se trochu občerstvíme. Na rozhlednu jsem vystoupala sama, Michal to vzdal dříve. Přiznám se, že jsem vylezla až pod poslední patro, ale na plošinu jsem to už nedala. Lezlo tam dost lidí a rozhledna se pěkně kymácela. A nejsem žádná opice. :-D

Po obě jsme vlezli do výběhu pštrosů, klokanů a dalších drobných i větších zvířat. Prý může být pštros i nebezpečný. Jeden se ke mně blížil ze zadu, Michal na mne volal, ale já měla co fotit.....Naštěstí se pštros nijak k mé činnosti nevyjadřoval a odkráček kolem mne dál.....

U surikat se musím vždy zastavit. Dostanou mne spolehlivě do skvělé nálady a chce se mi smát. Tahle zvířátka mne rozesmějí a jak je vidět, i ona působí, jako by se smála.

Tak na závěr přidám ještě jedno video a přeji všem krásný den.

3 lidé ohodnotili tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 12. července 2017 v 7:56 | Reagovat

Surikaty jsou prostě střelci :-D . Krásné zvířátkové fotky i doprovodné komenty :-)

2 Jarka Jarka | Web | 12. července 2017 v 8:24 | Reagovat

Olomoucká ZOO je moc hezká. Zvířátka mají pěkně velké zelené výběhy a očividně pohodový život.
Tedy až na ty vlky, tam asi v rámci smečky, vládne přísný režim. 8-O  :-D

3 Libby Libby | E-mail | Web | 12. července 2017 v 10:18 | Reagovat

Maruš byla jsem tam před dvěma lety a byla jsem dost zklamaná. Ne se vším, to né bylo tam i krásně, ale vadily mi zvířata za upatlanými nazelenalými skly, které moc nešlo fotit. Pořád mám v paměti medvěda co byl v betonovém kotci a ještě za sklem úplně sám, bez jakékoliv věci čím by se zabavil. Tak divně seděl a pořád se kymácel, co měl chudák jiného dělat ... pak už mě tam nic nebavilo :-( Tvoji medvídci jsou nádherní a vlky mám moc ráda, klidně bych si ho pořídila místo psa :-D Komentáře na fotkách máš super :D Surikatu máš hezky natočenou na to, že je za sklem, dá se na ně dívat a pozorovat je dlouho, jsou milé jak sledují, co se kde šustne :-D Rozhledna byla tehdy zavřená a to den před tím říkali v televizi, že je po rekonstrukci znovu otevřená :-D

4 dáša dáša | Web | 12. července 2017 v 13:58 | Reagovat

Maruško, máš překrásné fotky, reportáž a vtipné rozhovory mezi zvířaty :-) Vystihlas jejich výrazy a vtipně komentovala, nasmála jsem se :D Tvůj článek je potěšením pro duši :-)
Na Sv. kopečku jsem nikdy nebyla. Naposledy jsme byli v ZOO v Lešné s vnoučaty. Za celý den tam strávený jsme prošli jen snad půl zahrady, mnoho času nám zabralo hlazení a krmení rejnoků :D
Měj se moc pěkně a užívej si radostně cestování s Michalem :-)

5 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 12. července 2017 v 19:22 | Reagovat

Maruško, moc se mi líbí Tvoje úžasné fotky zvířat, komentáře, dialogy ve fotkách a videa. :-)
Surikaty také ráda pozoruji, jsou legrační.

6 Luďka Luďka | Web | 12. července 2017 v 22:56 | Reagovat

Maruško pěkné fotky zvířátek i videa moc prima :-)

7 beallara beallara | Web | 13. července 2017 v 8:22 | Reagovat

Nádherná reportáž, moc děkuju, mám to tam moc ráda, jen se tam už tak často nedostanu :-)

8 Intuice Intuice | E-mail | Web | 13. července 2017 v 16:29 | Reagovat

Maruško, fotky jsou moc hezké. Líbí se mi vtipné popisky a dialogy, to mne dosud nenapadlo. Pobavila jsem se. :-)

9 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2017 v 20:19 | Reagovat

[2]: ZOO je přiměřeně velká, takže zas tak moc neunaví, jako některé rozsáhlé zahrady, ale také tu jsou výběhy za sklem, jak třeba píše v komentáři Libuška. To ho medvěda za sklem jsem viděla, je hned na začátku a také mne dost rozladil. Třeba se také jednou dočkají i další zvířata. jsou tam připravené i krásné výběhy, jen lidi jsou za sklem ve skalnaté čísti od zvířat oddělení. Ale zvířata mají nad sebou volné nebe. :-)

10 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2017 v 20:20 | Reagovat

[3]: Libuško, toho medvěda, o kterém píšeš jsem také viděla. je hned někde na začátku a také mi z něho bylo smutno. nechápala jsem, proč mají některá zvířata takovou volnost a jiná zase jsou stísněni. Ale třeba i oni se dočkají nějaké změny. Na téhle zahradě se mi alespoň líbilo, že není nějak rozsáhlá a člověka tak moc neunaví.

11 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2017 v 20:23 | Reagovat

[4]: Vidíš Dáši rejnoky v lešné jsme ještě neviděli. Jezdíme tam tak jednou za dva tři... roky a vždy je tam něco nového. Ta zahrada je hodně veliká, tak vždy projdeme nejprve novější úseky, protože nám autobus jede brzy po poledni domů. Děkuji za pochvalu fotek a některá zvířátka fakt se sebou mluvila. :-D

12 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2017 v 20:24 | Reagovat

[5]: Ty dialogy přímo z fotek vyzařovaly. Tak jsem to oživila, protože zvířátka stejně všichni znají, tak ať to není nuda. :-D

13 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2017 v 20:25 | Reagovat

[7]: Já jsem tam byla poprvé. Tahle zahrada je tak přiměřeně velká, dá se obejít pohodlně a věnovat se zvířátkům. jen mi také vadily některé zasklené výběhy. :-)

14 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2017 v 20:27 | Reagovat

[8]: Děkuji. :-) Mně ty popisky napadly, když jsem prohlížela fotky. Ty opičky fakt mluvily mimikou. A pak jsem si říkala, že fotky známých zvířátek oživím. Jak sleduji, povedlo se pobavit. :-)

15 Le fille Ash Le fille Ash | E-mail | Web | 15. července 2017 v 18:32 | Reagovat

Krásný článek. :) Jako bych v té ZOO byla také...! Děkuji za příjemné večerní počtení. ;)

16 Jara Jara | Web | 15. července 2017 v 19:45 | Reagovat

Překrásné fotografie. Ta ZOO je úžasná a ta rozhledna!!! To by bylo něco pro mě!. Já výšky miluji a kymácení mi nevadí. Na rozhledně v Janově se to také pěkně houpalo. Hodně lidí to v polovině rozhledny vzdalo a nahoru nešlo, ale jsem si to užívala. Nahoře jsem pak byla skoro sama. Jen škoda, že se obloha zatáhla a výhled nebyl nic moc...

17 Jara Jara | Web | 15. července 2017 v 19:46 | Reagovat

Ještě musím přidat. Surikaty také mám moc ráda a vydržím je pozorovat dlouho a dlouho. Jsou strašně roztomilé...Moc pěkné video. :-)  :-)  :-)  :-)  :-)

18 Iva Iva | E-mail | Web | 22. července 2017 v 23:57 | Reagovat

Maruško, roztomilá zvířátka a vtipné komentáře. :-) Pozorovat surikaty nikdy neomrzí. ;-)