Polička

14. ledna 2018 v 19:32 | MarijaKes |  Kraj Pardubický
Městem jsme sice jen prošli, ale pár památek jsme viděli.

Městské hradby

A to je ode mne z Poličky vše.

V dalších vstupech vás zavedu někam, kde by si přišli na své fotografové s modelkami, takové to focení, když se krásná žena ocitne v ruinách, kde vznikají fotografie plné emocí....Ale určitě se tam bude mnohým líbit i bet modelek. Je to takové moje překvapení a třeba můžete někteří hádat, kde to asi bude. Napovím, že se podíváme do soukromého zámku, kde se může každý procházet sám, bez průvodce, sahat na co chce, fotit co chce. Zámek pomalu v rukou majitele ožívá.... má však svůj půvab i tak, jak je.......

4 lidé ohodnotili tento článek.

1 Kitty Kitty | E-mail | Web | 14. ledna 2018 v 20:23 | Reagovat

Zaujaly mě hradby a jejich obnova. Zajímavé! :-)

2 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. ledna 2018 v 20:49 | Reagovat

[1]: Škod, že jsme to tam neprošli více, asi proto, že vstup na hradby byl momentálně uzavřen, ale dá se vystoupat i do těch strážných věžiček a kolem zdí z vnitřní strany jsou pěkné malé barevné domečky. :-)

3 Liliana Liliana | Web | 14. ledna 2018 v 21:54 | Reagovat

Stejně jako Kitty se i mě zamlouvají hradby :-) Hezky jsme se prošli po městečku. Jsem zvědavá na další článek ;-)

4 Frypat Frypat | E-mail | Web | 14. ledna 2018 v 22:35 | Reagovat

Na Poličku mě nikdy nezbyl čas,pokaždé jsem jen projížděl :-( Jak vidím na tvých parádních fotkách, je nejvyšší čas to napravit ;-)  :-)

5 MarijaKes MarijaKes | Web | 15. ledna 2018 v 0:11 | Reagovat

[3]: Možná tam mají více lákadel, třeba v muzeu staré radnice, ale my jsme to tam opravdu jen prošli. :-)

6 MarijaKes MarijaKes | Web | 15. ledna 2018 v 0:12 | Reagovat

[4]: Také to bylo jen naše přestupní místo ze Svojanova, ale vystoupili jsme na zastávce u mostu a prošli parkem a kolem kostela přes náměstí na nádraží. :-)

7 VendyW VendyW | E-mail | Web | 15. ledna 2018 v 8:15 | Reagovat

Pokaždé když jedeme za kamarádem na chatu, jedeme přes Poličku a ty hradby mne fascinují. Do té doby jsem znala jen staré hradby Nymburka díky tomu, že jsme jezdili lodí a pod nimi spali v útulku pro lodi. Teď jsem měla možnost asi ve třech filmech vidět jak je to tam celé zrenovované. Jen nevím, jestli se tam ještě s loďma smí....
Nato překvapení jsem zvědavá. Že je něco takového tady v kraji?

8 MarijaKes MarijaKes | Web | 15. ledna 2018 v 8:36 | Reagovat

[7]: Nop vlastně to není ve vašem kraji, to jsme jsme sjeli trochu níž do kraje Jihomoravského do okresu Blansko, ale jeli jsme z Litomyšle. Já občas udělám na dovolené i širší záběr. Třeba od nás bych se tam nedostala, ale odjinud už je to lepší. Zámek je v soukromých rukách, je restaurovaný, žije, nabízí mnoho akcí, ale uvnitř, i když se stále rekonstruuje a obnovuje, ale můžeš se procházet sama. Dokonce má zámek svatební apartmá, kam může návštěvník nahlédnout přes ozdobnou mříž. majitel se snaží, všechna čest. Ještě jsme navštívili jeden soukromý zámek, ale ten je s komentovanou prohlídkou a tím jsem byla nadšená i proto, že jsou kolem i překrásné zahrady v mnoha stylech a to jsou Nové Hrady ve vašem kraji. Tady majitelé za docela krátký čas vybudovali veledílo, kde klidně strávíš celý den. To jsem chtěla vidět a tohle vydá na několik článků. :-)

9 veruce veruce | Web | 15. ledna 2018 v 12:00 | Reagovat

Na Poličce mám nejraději ty hradby. V létě se tam koná historická Bitva na Políčkách :)

10 VendyW VendyW | E-mail | Web | 15. ledna 2018 v 17:00 | Reagovat

[8]:Ano, Nové Hrady mi neustále slibovala dcera a dopadlo to tak, že ona už tam byla čtyřikrát a já ani jednou :-? .... třeba až bude jaro a bude na to čas, tak tam zajedu sama. Je to tedy blíž jak ten Svojanov, takže to bych asi vážně měla dát, že? :-D

11 Ježurka Ježurka | Web | 15. ledna 2018 v 17:12 | Reagovat

Takových krásných míst je u nás v republice, co člověk nemůže nikdy všechno stihnout a je to škoda. Já se znovu narodit .... :-D

12 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 19. ledna 2018 v 20:21 | Reagovat

Moc pěkné...Pred lety jsem byl blízko ale nakonec jsme šli s turisty jinam...ur ite se podivam

13 Jára Jára | Web | 27. ledna 2018 v 17:03 | Reagovat

Nádherné fotografie z překrásného místa.

14 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 29. ledna 2018 v 13:06 | Reagovat

Maruško, máš výhodu, že můžeš zvolit širší záběr - v návštěvě míst. U nás se jezdí hned na místo určení. Málokdy přemluvím muže, abychom odbočili a podívali se současně jinam ;-)  :-)
Těším se, kam nás pozveš příště. :-)

15 MirekČ MirekČ | Web | 30. ledna 2018 v 10:19 | Reagovat

By to asi bohatý kraj, aspoň podle velikosti té radnice na náměstí, ta je dvakrát tak větší, než ta naše. O_O

16 MarijaKes MarijaKes | Web | 30. ledna 2018 v 11:30 | Reagovat

[9]: Ty historické bitvy jsou i u nás v Jičíně, ale i na hradě Helfštýn. Mám podobné akce ráda, ale po návštěvě stejného místa dvakrát jsem zjistila, že je to stejné, ale nedá se to udělat jinak, pochopitelně. :-)

17 MarijaKes MarijaKes | Web | 30. ledna 2018 v 11:31 | Reagovat

[11]: Pravdu díš. :-)

18 MarijaKes MarijaKes | Web | 30. ledna 2018 v 11:32 | Reagovat

[12]: My jsme zase byli jinde a toto město bylo jen přestupní stanice s časem na krátké projítí. :-)

19 MarijaKes MarijaKes | Web | 30. ledna 2018 v 11:32 | Reagovat

[13]: Děkuji Jaruško. :-)

20 MarijaKes MarijaKes | Web | 30. ledna 2018 v 11:36 | Reagovat

[14]: Kdybych jela autem, tak by to bylo asi lepší, ale my jezdíme jen veřejnou dopravou a to musíme mnohdy přesedat a tak to mám naplánované tak, aby se šlo v přestupním místě také trochu porozhlédnout. když už tady jsme, tak ať jsme trochu v obraze, jak to místo na mapě, kterým jsme projížděli, vypadá. :-) Zase na druhou stranu je hodně míst, kam bych se moc ráda podívala, ale bez auta to nejde, protože autobusové spoje jsou nerentabilní a ruší se. Ještě loni jsem se mohla alespoň o prázdninách podívat na zámek Raduň, ale odložila jsem to na letošek a letos už tam nic nejede. Tak 4x přesedat a cestovat 4 hodiny tam 4 zpátky s čekáním na přestupních místech. je to škoda. :-)

21 MarijaKes MarijaKes | Web | 30. ledna 2018 v 11:37 | Reagovat

[15]: Takovou velikou radnici a krásné veliké náměstí má i Jeseník. :-) Tam se mi moc líbilo. Několik vodotrysků..... :-)