Zámek Letovice

12. února 2018 v 9:29 | MarijaKes |  Kraj Jihomoravský
Dnes se podíváme do Jihomoravského kraje do okresu Blansko. Navštívíme zámek, jehož vlastníkem je pan B. Vavříček. Zámek zakoupil v roce 2004 ve velmi zuboženém stavu. K zámku náleží i hospodářské budovy a pozemky obehnané hradbami. Pan Vavříček se pustil s vervou do oprav zámku, aby mu pomohl navrátit bývalou slávu.

Někoho možná odradím, někoho, kdo čeká upravené zámecké komnaty, vybavené uměleckými skvosty. Ale já jsem byla nadšená. Jednak proto, že prohlídku zámku můžeme absolvovat bez průvodce. Slečna nás jen uvede a vysvětlí, že se máme držet šipek ukazujících směr prohlídky. Ale abyste někteří nebyli rozladěni hned na začátku, vezte, že zde najdeme i svatební komnaty a galerii umění. Zámek žije kulturním i společenským životem, což dokládají i webové stránky zámku. A nyní vezmeme zámek od přízení až po půdu a zavítáme i do hladomorny, vinného sklepa a zámecké kaple.

Než vstoupíme, seznámíme se s historickými daty.

(svatební apartmá)

(hladomorna)

(vinný sklípek)

(zámecká kaple)

Před vstupní bránou u pokladny je možno ve dvou garážích projít vetešnictví a za symbolickou cenu kopupit nějaké ty starožitnosti. Příště navštívíme další soukromý zámek, který se ovšem hodně liší od tohoto svým vybavením. Na zámku Nové Hrady manželé Kučerovi interiéry vyklidili a vytvořili ve veřejných prostorách výstavu dobového nábytku, jakýsi průřez slohovými obdobími. Ale čeká nás i mnoho dalšího zajímavého v Nových Hradech. Zatímco Letovice jsme zvolili za deště, na Nové Hrady si rozhodně vyšetřete sluníčko.

Hezký den

1 člověk ohodnotil tento článek.

1 Libby Libby | E-mail | Web | 12. února 2018 v 9:54 | Reagovat

Pěkná podívaná, hledím kolik měl zámek pánů :-)

2 VendyW VendyW | E-mail | Web | 12. února 2018 v 9:59 | Reagovat

Postupné znovuzrození letovického zámku mám možnost pozorovat zhruba 20 let. Ne že bych se tam chodila koukat, ale při každé naší cestě do Brna jsme pod ním projížděli. I tak bylo vidět jak se probouzí k životu.... ;-) Vevnitř to je taková trochu blešárna, ale nějak to k němu pasuje, vypadá to docela útulně a zabydleně, ne tak čistě sterilně "jen na prohlížení" prostě to vypadá, že zrovna moderní mladý zámecký pán skončil s mejdanem kde hrál se svou kapelou, nebo prostě něco hledal :-D Ale zaujalo mne kolik různých klavírů a pián se tam vyskytuje. Ono chtít po někom aby za 14 let dal naprosto dokonale dokupy něco tak ohromného jako je tenhle zámek je zhola nemožné, nicméně i za tak krátkou dobu udělal majitel ohromný kus práce.

3 MarijaKes MarijaKes | 12. února 2018 v 10:19 | Reagovat

[2]: Vetešnictví to je, ale asi to tam nenavozil, jen se snaží to nějak zlikvidovat a nebo použít. Když jsem viděla snímky, jak to tam vypadalo, tak teda klobouk dolů. Jedna část zámku je asi jen pro reprezentativní účely, tam jsme se nepodívali. To je ta nižší bílá část.  Klavírů je tam hodně a také šicích strojů. Možná se mu to někdy podaří zkulturnit i uvnitř. Stejně je to odvaha, do něčeho takového se pustit. :-) A dobře za to. Kolik zámků u nás chátrá. Najde se málo těch odvážlivců. :-)

4 Jarka Jarka | Web | 12. února 2018 v 10:34 | Reagovat

Zajímavý je ten přehled majitelů s vyčíslením roků, po které ho obývali. Takový přehled by mohl být u každého hradu a zámku. :-) Zámek je to veliký, místností hodně a práce jako na "kostele". Už se jí ale mnoho udělalo, návštěvníci mají co obdivovat. :-)

5 VendyW VendyW | E-mail | Web | 12. února 2018 v 10:54 | Reagovat

[3]:Tak je alespoň možnost nějak zajišťovat mobiliář. Ale jak říkám, tady mi to nějak i k tomu zámku pasuje.

6 MarijaKes MarijaKes | 12. února 2018 v 12:57 | Reagovat

[4]: Taky jsem si všimla, že ho měli jedni jen dva roky. :-)

7 Frypat Frypat | E-mail | Web | 12. února 2018 v 17:26 | Reagovat

Tady jsem byl naposledy v červenci 2011 a tehdy to tam vypadalo o hromadu hůř! Rozbité stropy, opadaná omítka, vysekané drážky pro novou elektriku,... Ale už tenkrát měl zámek svoje kouzlo ;-)  :-)

8 Iris Iris | E-mail | Web | 14. února 2018 v 18:40 | Reagovat

Chystám se tam chystám, tak se leos zadaří :-)
Pěkný fotky.

9 Maruš - Fukčarinka Maruš - Fukčarinka | Web | 17. února 2018 v 13:12 | Reagovat

Tak nevím, nebyl to nakonec tento zámek v Toulavce. Mete mě nyní ten hudební pokoj - spousty kytar, na okně trička, figurína kytaristy. No někde jsem toto již vyděla [:tired:] Ale, kde :-?