Kozlov, Kozlovský kopec a Česká Třebová

17. března 2018 v 19:00 | MarijaKes |  Kraj Pardubický
Nad Českou Třebovou se nachází rozhledna, která sice slouží jako telekomunikační, ale lze na ni za poplatek vystoupat. Ale nejprce zajdeme do nedaleké obce Kozlov.

Kozlov je součástí České Třebové. I tato maličká obec má své zajímavosti. Třeba domek Maxe Švabinského nebo dřevěnou kapličku.

A jsme v České Třebové

Vodními prvky před autobusovým a vlakovým nádražím v České Třebové jsem byla nadšená. V horkém létě osvěží už jen pohled na tryskající a tekoucí vodu.

Na fotografiích je většinou krásná fotogenická obloha, ale tento den byl opět jeden z těch, kdy se náhle, až prudce, měnilo počasí a dokonce tak, že nebylo možné v prudkém lijáku ani fotit, navíc když nás v tomto týdnu už podruhé hnala lesem bouřka s blesky nad hlavou. Ale více pak v cestopisu.

Hezký den.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 17. března 2018 v 19:20 | Reagovat

Tož jak se ti líbila Třebová? Koukám, že dobrůtku jste si dali v mlíčáku ;-) Anebo to bylo U Suka? Ale co se týče povídání o Třebové, tak toho asi moc nebude že? Ono taky není vlastně o čem. Krom Javorky a rotundy sv. Kateřiny se Třebová nemá čím chlubit....

2 Jarka Jarka | Web | 17. března 2018 v 19:34 | Reagovat

Že se měnilo počasí jsem si na fotkách všimla hned. Chvíli jsou zalité sluníčkem a chvíli je jasné, že mraky nad sluncem vyhrály. Letním fotkám to ovšem vůbec neublížilo, jsou plné zeleně a zajímavých záběrů z míst, kde jsem nikdy nebyla. :-)

3 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 17. března 2018 v 19:48 | Reagovat

Krásný výlet do Třebové. :-) Fotky se Ti, Maruško, moc povedly.
Ráda bych domek v Kozlově viděla na vlastní oči.

4 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 17. března 2018 v 20:10 | Reagovat

Počasí poručit nelze, o tom jsme se přesvědčili už mnohdy. Maruško, krásné fotky, kochala jsem se hodně dlouho. Bylo třeba, venku se nám čerti žení :-(  :-)

5 beallara beallara | Web | 17. března 2018 v 20:36 | Reagovat

Musím říct, že tebe bychom měli platit za propagaci Čech z peněz daňových poplatníků, protože nejenže děláš české zemi nádhernou reklamu, moc ráda s tebou putuji do míst, kam jsem ještě oko nehodila, protože furt lezu do ciziny.
Snad jednou najdu parťáka na takové toulky po Čechách.
Dnes jsem si u tebe uvědomila, jak moc mi chybí zelená barva v přírodě, ale podle sněžení za oknem budu muset chvíli vyčkat, my všichni :-)

6 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:01 | Reagovat

[5]: To je nápad s tím sponzorováním. Ale nejsem sama, kdo píše o svých výletech po ČR a to by mohlo naši státní kasu odrovnat. :D Jsou i tací, kteří dělají průzkum hradů, rozhleden a jiných pamětihodností a dávají to na placené stránky. Tam se chystám přispět nějakým drobným obnosem.
Já mám moc mladého parťáka, honí mě jak nadmutou kozu. :D Dříve jsem těch výletů do zelené přírody dělala více, nyní už převládají města a památky. Pokud je hezký den , tak v přírodě si lebedím. :-)

7 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:10 | Reagovat

[1]: Česká Třebová vlastně byla jen naší přestupní stanicí a také jsme tam z toho výletu dorazili pěkně mokří a tak jsem se tam moc nerozhlíželi. Vím, že v Třebové je muzeum a kromě zmíněného kostela ještě evangelický a rotunda. Protože jsem Třebovou tedy moc neprošmejdili, tak jsem o ní i více nepsala, stejně bych to jen přenesla z internetu. Ale, co jsme prošli, tak se mi líbilo. Škoda, že nebyl otevřený kostel. Dobrůtku jsme si dali hned na roku jak jsme přišli z Nádražní ulice. je tam sice zahrádka pod podloubím, ale raději jsme šli dovnitř, měla jsem trochu strach, abych nechytla na mokrá záda průvan. Fotila jsem i uvnitř, ale to dám do cestopisu. Tam budou i osobnější fotky. :-) Jo měli jsme toho ten den více, ale zradilo nás počasí a to hodně. ;-)

8 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:12 | Reagovat

[2]: Jaruško, kdyby vyhrály jen mraky. Na fotce, kde je rozhledna v plném slunci jsme byli asi tak 10 minut před prudkou bouřkou. Právě to sluníčko nás navnadilo, že půjdeme pěšky do Třebové. Sice jsem slyšela z dálky hřmění, ale obloha nějaké bouřce nenasvědčovala. Chytlo nás to, jakmile jsme vlezli do lesa a to jsem opět měla strašný strach.

9 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:16 | Reagovat

[3]:Původně jsme měli z Kozlovského kopce v plánu úplně jinou trasu, asi mnohem zajímavější, ale nebylo nám přáno. Ale zase nějaké to dobrodružství musí být. Zažili jsme na dovolené dvě pořádné bouřky a vždy nás zastihly v lese. jednou do prudkého stoupání a tento výlet naštěstí s klesáním. I tak jsem byla dost vyčerpaná strachem. Bouřku můžu, ale pěkně  v bezpečí.

10 VendyW VendyW | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:26 | Reagovat

Tak to jste byli na Starým náměstí v mlíčáku ;-)

11 Liliana Liliana | Web | 18. března 2018 v 9:56 | Reagovat

Kozlov je malá vesnička, ale moc pěkná :-)

12 Intuice Intuice | E-mail | Web | 18. března 2018 v 11:07 | Reagovat

Maruško, prošli jste toho hodně a viděli taky hodně. I počasí se stíhalo měnit. :-) Prošla jsem si všechny komentáře, tak už všechno vím. A sladká tečka nakonec neměla chybu. :-)

13 signoraa signoraa | Web | 18. března 2018 v 16:54 | Reagovat

Opět krásné fotky a něco informací z míst, kde jsem ještě nebyla. :-D Kdysi jsem Třebovou jen projížděla. Mám vůči této části země dluh, který bych asi měla obrazně splatit tím, že přijedu na návštěvu. Zatím mně to ale pokaždé zatáhne tam, kde už to znám a kam se jako recidivista vracím. Na Šumavě už bych mohla dělat průvodce. :-D
Dramatická obloha na fotkách dokládá tu změnu počasí, která přišla. :-)

14 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 18:04 | Reagovat

[13]: Tak až zase pojedeš na Šumavu, tak tam pozdravuj. Na Špičáku jsem se učila lyžovat, co by pětileté dítě a i v létě jsme to tam probrouzdali. Ale Šumava je veliká, také jsme měli kam jezdit, když jsme ještě bydleli v Horšovském Týně. :-)

15 Iva Iva | E-mail | Web | 18. března 2018 v 22:17 | Reagovat

Maruško, takové krásné a "zelené" fotky v tomto počasí potěší. Opět jsi mně zavedla do míst, kde jsem nikdy nebyla. :-D  ;-)

16 děda tik tak děda tik tak | Web | 21. března 2018 v 19:06 | Reagovat

Škoda těch malých vesniček, které v minulosti měly nejen hezky udržované okolí, ale staraly se udržet lidi. Dnešní situace je podstatně jiná, a kdo může z takových míst utíká, a vrací se jen na víkendy. V roce 1930 zde stálo 86 domů a žilo 526 obyvatel, dnes asi 280 obyvatel. :-)