Zahrady novohradského zámku

15. března 2018 v 16:24 | MarijaKes |  Kraj Pardubický
Soukromý zámek Nové Hrady na Pardubicku jsem již představila jako stavbu i s jejím interiérem, jelením výběhem, cyklistickým muzeem, anglickým parkem a francouzskou zahradou. Dnes projdeme zbylé zahrady, ale přece jen jsme vynechali přirodní bludiště, divadlo a parkánovou zahradu. Snad tedy jindy nebo prostřednictvím jiného návštěvníka.

Manželé Kučerovi si pořídili i krásnou zeleninovou zahradu.

U zámku je i jezírko, které tu bylo od počátku existence zámku, ale nikdy prý v něm nebyla voda, protože se ztrácela v pískovcovém podloží. Až nové technologie a zabezpečení umožnilo potěšit se i v tomto kousku zahrady se starobylou pergolou.

Rozárium prý bylo nádherné v červnu, nyní koncem července růžičky strádaly, ale věřím, že na podzim zase ožily.

K rozáriu jsem prošli i bílou zahradou, kde kvetly jen bílé květiny a osazení odpovídalo i orčnímu období.

Z vodní kaskády pod anglickým parkem a nad italskou zahradou jsem byla přímo nadšená. Kaskáda lemovaná levandulí se nádherně vyjímala na zelené louce.

Kaskádu jsem měla v hledáčku ze všech stran, tedy i z italské zahry a pak při opouštění zámku.

Italská zahrada

Ještě si připomeneme francouzskou zahradu

Pohled od parkoviště na italskou zahradu

Věřte, že tento koutek jsem si opravdu vychutnala, tady jsem si i pořádně odpočinula a nasála mnoho pozitivní energie, neboť jak se pak dočtete v cestopise, uživali jsme si i jiné požitky. Děkuji manželům Kučerovým, že svůj domov nabídli i veřejnosti.

3 lidé ohodnotili tento článek.

1 Kitty Kitty | Web | 15. března 2018 v 17:22 | Reagovat

Maru, moc děkuji za inspiraci. To musí stát práce a nadšení! Jak jsme peciváli, určitě se tam někdy podíváme, slibuju. Je možné, že takto někdo dokáže využití venkovní prostory kolem hradu? Už jdu lustrovat, kde to je a jak se tam jede. Uděláme si z návštěvy cíl "cesty do neznáma".
Zatím mě žádná tvoje reportáž tak nenadchla, díky moc... :-D

2 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 15. března 2018 v 17:53 | Reagovat

[1]: Manželé mají v plánu ještě vodní zahradu, ta je ve výstavbě. Tohle místo mi opravdu učarovala a vřele ti ho doporučuji. Je tam i kavárnička a restaurace, kde se krásně sedí a kouká na zámek. :-)

3 Marcela Marcela | Web | 15. března 2018 v 19:20 | Reagovat

Já miluji  zahrady. :-)
S dcerou se pořád někde chystáme, ale ještě nevíme kde. Tak jí tuto krásu navrhnu. :-D
Opravdu je úžasné, že je domov manželů Kučerových dostupný. Takových lidiček je málo.

4 beallara beallara | Web | 16. března 2018 v 6:54 | Reagovat

Okamžitě jsem se dívala, jak daleko je to od nás, no 3 hodiny jízdy autem, to na jednodenní výlet není. Škoda, chtěla bych to vidět, protože je to skutečně nádherná podívaná, věřím, že bych si to neskutečně užila.
Maruško, tak děkuji, že alespoň přes nádherné fotografie jsem mohla místo navštívit,  i když člověk nikdy neví, že.. :-)

5 VendyW VendyW | E-mail | Web | 16. března 2018 v 8:34 | Reagovat

No už se těším až tam pojedu! Máš pravdu, ta kaskáda je nádherná!

6 Jarka Jarka | Web | 16. března 2018 v 9:45 | Reagovat

Zahrada je překrásná! Bomba jsou ty úhledné zeleninové záhonky, parádní je vodní kaskáda a celá zahrada je vzorně upravená s vodními prvky, prostě dokonalá pastva pro oči. A samozřejmě pro objektiv fotoaparátu. :-D

7 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 16. března 2018 v 10:59 | Reagovat

[1]: Maru, já jsem se na tuto návštěvu těšila jako malé dítě a měla jsem strach, že nám to díky počasí nevyjde, protože ten týden nás pronásledovaly přeháňky a bouřky střídavě na každém kroku. A to bychom si to tu moc neužili. Naštěstí to vyšlo. :-)

8 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 16. března 2018 v 11:01 | Reagovat

[3]: Přístupný je nejen zámek s komentovanou prohlídkou, ale opravdu tam člověk prožije krásný pohodový den.

9 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 16. března 2018 v 11:04 | Reagovat

[4]: Já jsem si tam na tebe vzpomněla. Od nás je to také daleko, ale díky těm našim dovoleným, kdy občas někde zakotvíme a odtamtud pořádáme hvězdicové zájezdy veřejnou dopravou do okolí, narazíme na krásná místa.
V Nových Hradech je i penzion, kde by se dalo třeba i přespat na víkendový pobyt. Takže nesplněné přání to není. :-)

10 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 16. března 2018 v 11:05 | Reagovat

[5]: Vendy a opravdu jsem zjistila, že jsem ti tam nechala místa, která jsme nechtíc vynechali a třeba bude už také vybudovaná vodní zahrada, která je zatím ve výstavbě. Na plánku je to vidět. To bude myslím také bomba. Takže se budu i já těšit na tvé fotky.. :-)

11 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 16. března 2018 v 11:08 | Reagovat

[6]: Ty zeleninové záhonky jsem ukazovala manželovi jako inspiraci a on se začal smát a že prý jsem měla už před 10 lety vysadit ty zelené obrubníky. :D Ale tam by se mi špatně vyvážel kompost. :D
Já si myslím, že to původně byla také pokračující francouzská zahrada jako před zámkem, ale s výsadbou zeleniny to byl hezký nápad. :-)

12 VendyW VendyW | E-mail | Web | 16. března 2018 v 11:23 | Reagovat

[10]: Já jsem zvědavá na rozhlednu kterou tam taky budou stavět. Takže to vypadá na příští rok znovu.

13 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 16. března 2018 v 11:32 | Reagovat

[12]: Vidíš o rozhledně jsem nevěděla. Strategicky mají na svém pozemku velmi výhodné místo na kopečku, kde  jsou zbytky starého hradu a budou mít výhled na celý areál, to je dobrý nápad. Takto ob dva roky my jezdíme do ZOO Lešná u Zlína, kde je vždy něco nového a ZOO se stále rozšiřuje a vylepšuje. Jen už budeme potřebovat více času a spíše se někde poblíž ubytovat, protože autobus tam jezdí málo. Hned po poledni se musíme vracet. ;-)

14 VendyW VendyW | E-mail | Web | 16. března 2018 v 11:34 | Reagovat

[13]:To vyšpionil Patrik a ano, bude to u těch zbytků hradu. ;-)

15 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 16. března 2018 v 11:41 | Reagovat

[14]: Celý ten pozemek je prostě nádhera i díky té výškové členitosti krajiny.  Ten kopeček k rozhledně přímo vybízí. :-) Určitě se budu těšit na reportáže z tvých výprav. Vidíš a bála jsi se, že už nebudeš mít, co ukázat, když jsme my Moraváci všechno prošmejdili. :-D

16 duchodkaevka duchodkaevka | 16. března 2018 v 17:57 | Reagovat

Pěkný zámek, nádherné zahrady, takový výlet by se mi určitě líbil :-) Léto je před námi, uvidíme ... :-)  :-)  :-)

17 signoraa signoraa | Web | 17. března 2018 v 14:35 | Reagovat

Majko, krásné fotky z nádherné zahrady. :-D Vodní kaskáda mi připomenula návštěvu jednoho hezkého místa v Itálii.
Fotky mě utvrdily v tom, že se tam rozhodně musíme jet podívat.

18 Frypat Frypat | E-mail | Web | 17. března 2018 v 15:29 | Reagovat

A já blázen zahrady jen prošel a nefotil ! Je to opravdu moc pěkné místo ;-)  :-)

19 děda tik tak děda tik tak | Web | 17. března 2018 v 18:40 | Reagovat

Skvělé záběry a hlavně pozornosti úpravě majitelů. Ani se nedivím Tvému nadšení nad takovou krásou a ta kaskáda je něco nezapomenutelného. :-)

20 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 17. března 2018 v 20:12 | Reagovat

Maruško, běhá mě mráz po celém těle, taková krása. :-)

21 beallara beallara | Web | 17. března 2018 v 20:28 | Reagovat

[9]: Navnadila jsi mne, jen bych tam musela jet sama.
Vždy, když sebou někoho mám, potřebovala bych se kochat podstatně déle, pořádně si to prostudovat a nikoho z mého okolí to prostě nebaví. Naučila jsem se třeba do botanických zahrad jezdit sama, já tam dokážu být třeba celý den, ostatní to tak dlouho nezajímá :-?

22 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:22 | Reagovat

[18]: Já fotím asi až příliš. Jako Japonec. :D

23 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:23 | Reagovat

[19]: A majitelé stále budují a upravují další plochy. :-)

24 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:24 | Reagovat

[20]: je to neuvěřitelné, co majitelé dokázali. Na tak velkém pozemku je stále práce hromadu a to ještě pokračují v dalším zušlechťování. :-)

25 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 18. března 2018 v 8:28 | Reagovat

[21]: Ano, něco je lepší absolvovat bez doprovodu, který dává najevo, jak je nervosní a co tam pořád dělám a ať už jdu. Tady naštěstí ten můj netrpělivý doprovod tolik neremcal a fotil také. Že nasáváš botanické zahrady plnými doušky do detailů, to je vidět pak i na tvé zahradě. Určitě se inspiruješ a vynakládáš pak velké úsilí i fyzické....Vzpomínám na příhodu s německým zájezdem, kdy jsi nesla z lesa plné těžké tašky "hřibů". :D

26 Iva Iva | E-mail | Web | 18. března 2018 v 22:22 | Reagovat

Když jsme na zámku Nové Hrady byli, zahrada ještě nebyla hotová. Musíme se tam opět podívat, je to krása. :-)