Kittenberger- Svět divů v zahradách fantazie

1. května 2018 v 16:45 | MarijaKes |  Zahraničí
S naší oblíbenou cestovkou se jedeme podívat do Rakouska, konkrétně do úkolí Wachau v Dolním Rakousku. Odjezd v 4:45 není zas až tak náročný, musíme však ve 4 hodiny vyjít z domu pěšky na místo odjezdu. Zvládáme to. Ve Zlíně přistupuje náš průvodce, tentokrát muž. Zatím jsme jezdili s ženami. A hned se dovídáme překvapení. Než dojedem do prvního plánovaného města, navštívíme zahradnictví vybudované rodinou pana Reinharda Kittenbergera v obci Schiltern. Jeli jsme přes Znojmo a do Schilternu přijeli po venkovních úzkých silničkách, kde autobus projížděl opravdu mnohdy téměř těsně kolem zdí vesnických stavení.

Když se podíváme na plánek a popis jednotlivých zastávek, vidíme, že nás čeká opravdu zážitek. Však jsou to vlastně zážitkové zahrady, kde se můžeme nejen inspirovat, odpočívat, kochat se....V současné době nabízejí Kittenbergerovy zážitkové zahrady 40 láskypplně vytvořených tématických zahrad, velkou vzdušnou a prosvětlenou restauraci a velkoryse koncipovaný prodejní prostor, ve kterém jsou nabízeny rostliny a zahradní doplňky a dekorace všeho druhu.

Poskládali jsme se a průvodce zakoupil vstupenky. Jedna z pokladních nám otevřela vstup pro hromadné výpravy a každému s úsměvem podala český prospekt. A z tohoto propektu budu také citovat mezi fotoskládačkami.

V obdivuhodném světě zahrad plných fantazie sousedí Asie s vinicemi, portugalská vášeň se tu setkává s keltskou silou, po duze sklouznete do vyprahlé stepi a ze skluzavky rovnou na balační vor. Bylinky se vzpínají do výšky kopce dvěma cestami, které se ve spirále niky nestřetnou.

Všechny altánky a posezení, či lehátka můžeme použít. Ale my moc mevysedáváme. Máme na prohlídku hodinu a půl a nechceme nic vynechat.

Na následující koláži je vidět ona největší bylinková spirála na světě. Je z ní také krásný výhled na celou zahradu.

I když jsme zde trávili relativně dost času, přesto bych si to dokázala užívat mnohem déle, ale čeká nás ještě spousta dalších zážitků. Jen škoda, jak se dovídáme nenavštívíme městečko Dürnstein a hrad nad ním, jak bylo původně v plánu. Tak asi ty zahrady byly místo toho. A já jsem si vzala k výstupu na hrad trekové hole.....no zbytečně. Než nasedneme do autobusu a budeme pokračovat do města Krems, koupíme si magnetku.

1 člověk ohodnotil tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 1. května 2018 v 16:50 | Reagovat

Tý jó, tak ty jedeš v mejch stopách! No na jaře to tam je tedy taky úžasný.... Wachau je nádherný a já si dovedu představit, že tam někde v těch malejch vískách s krásnejma kostelama mezi vinicema a na břehu Dunaje bych i mohla žít. je mi to tam nějaký takový blízký .... dost možná, že díky prababičce se hlásí nějaké rakouské geny a že možná někde odtamtud část naší rodiny pochází.... Ten danej čas, kterej většinou na ty zahrady je danej je strašně málo. To chce tak půl dne....

2 Marcela Marcela | E-mail | 1. května 2018 v 23:19 | Reagovat

No panečku tolik krásy, to opravdu nemůže stačit jeden den. Ale i za tu chvíli to musely být zážitky. ;-)
A ten starý monitor mě dostal :D :-)
Je to zajímavé v takových zahradách to tam vidět.
Monitor pohlcený přírodou. To je úžasný :-)

3 MarijaKes MarijaKes | Web | 2. května 2018 v 11:06 | Reagovat

[1]: Je tam opravdu krásně. Jen ty jsi měla to štěstí, že jste údolím propluli a to mnohem lépe vynikne okolí a můžeš lépe fotit. Nám jen řekl průvodce, ať si hned za Kremží vytáhneme foťáky. No byla jsem doslova naštvaná, co tak asi můžu fotit na sedadle u uličky a zrovna jsme měli sedadla ještě u okenního sloupu. Dürsteinem, kam jsem se také moc těšila a byl v plánu i výšlap na hrádek jsme se ani nezastavili. Dost jsme se zdrželi projížděním těch úzkých silniček k Schilternu, kde jsou zahrady.Ale člověk nemůže chtít všechno. Na jeden den toho bylo dost. Ani se mi pak nechtělo vystupovat večer z autobusu v Eggenburgu, kde byla také malá zastávka. ale nakonec jsem nelitovala. Ulovila jsem tam dvoje varhany. :D

4 MarijaKes MarijaKes | Web | 2. května 2018 v 11:07 | Reagovat

[2]: Ty monitory tam byly dva na různých místech. Dokonce i trabant zarostlý v květinách. :-)

5 VendyW VendyW | E-mail | Web | 2. května 2018 v 11:11 | Reagovat

[3]:No Schiltern opravdu nemá ulice koncipované na velké autobusy. Obdivovala jsem tam taky našeho řidiče že se mu tam podařilo projet bez sebemenšího škrábance, neboť někdy to bylo opravdu o fous....A vy jste to měli jak koncipované ten zájezd? My ten první Dürstein, Kittenberger a pak Retz. A druhý Kittenberger, Melk a z Melku do Kremsu lodí.

6 MarijaKes MarijaKes | Web | 2. května 2018 v 11:21 | Reagovat

[5]: Podle katalogu to mělo být Krems, projížďka údolím Wachau se zastávkou
v Dürstejnu a výstup na hrádek, Melk a zastávka v Eggenburgu. Místo Dürsteinu byly ty zahrady.
Kdybych jela s jinou cestovkou, tak bych musela jet brzy ráno někam na nástupní místo a tak jsem se smířila, že to budeme mít sice od nás, ale bez lodi. Naše cestovka to měla jako novou destinaci, takže poprvé do těchto míst. Měli jsme k tomu mít i připomínky, takže by se snad časem dalo skloubit i s tou lodí. :-)

7 VendyW VendyW | E-mail | Web | 2. května 2018 v 11:31 | Reagovat

[6]: Aha ...Jenže pokud jste nejeli brzo ráno, tohle všechno by jste stejně nestihli. My jeli ve čtyři, a stíhali jsme tak, tak....

8 MarijaKes MarijaKes | Web | 2. května 2018 v 11:37 | Reagovat

[7]: My jsme vyjížděli v 4:45 a jeli jsme přes Znojmo. Z Rožnova vyjížděli dříve. Ještě jsme stavěli ve Vsetíně, Zlíně, Brně.....krom toho nějaká ta vyprazdňovací pauza. I když jsme měli autobus s WC, tak řidiči raději zastavili. Bylo to lepší na protažení. :-)

9 MarijaKes MarijaKes | Web | 2. května 2018 v 11:39 | Reagovat

[7]: No ale i tak se nám to vydařilo. Počasí ukázkové, až moc horko. :-)

10 VendyW VendyW | E-mail | Web | 2. května 2018 v 11:43 | Reagovat

[9]: To jsem měla při té plavbě taky, ale mě to vyhovovalo ;-)

11 VendyW VendyW | E-mail | Web | 2. května 2018 v 11:45 | Reagovat

[8]: Tak my to máme na tenhle směr přeci jen o něco blíž, do Vídně 2,5 hodiny. Ale jak jsem říkala i tak, s těmi třemi místy jsme to měli docela na ten jeden den nadupaný.

12 DRAK DRAK | Web | 5. května 2018 v 19:56 | Reagovat

tak to je divočina!
já tedy raději přírodu,
ale rád se podívám na všechno :-)

13 MarijaKes MarijaKes | Web | 9. května 2018 v 16:19 | Reagovat

[12]: Možná, že je to divočina na těch fotkách. Já mám zahrádku spíše přírodní a tak se ráda podívám na luxus s bazénem. :D A když si tam mohu i sednout, tak si to chvilku užiju. Když je hodně horko a dost vody, tak si na zahradě napustím dětskou vaničku a také si lebedím. :D