Výlet do ZOO Ostrava

15. května 2018 v 14:45 | MarijaKes |  Kraj Moravskoslezský
Pondělí 7. května bylo součástí prodlouženého víkendu nejen pro některé dospělé, ale hlavně pro školní děti. Tak tomu bylo i pro mého nejmladšího syna a pro syna mého nejstaršího syna. Rozhodli jsme se pro výlet do ZOO Ostrava. Tam jsem ještě nebyla. Vnuk Lukášek plní úkoly v "Hořcové výzvě" za TOM Zlaté šípy a návštěva ZOO patří k jenomu z nich. Den se jevil býti slunečným a tak hurá na vlak a dál trolejbusem hlavně za pandou červenou. Tohle zvíře milujeme všichni nejvíce a mělo by být blízko vchodu.

Jelikož má Lukášek díky výzvě navštívit i pár měst a vyfotit jejich náměstí, zastavili jsme se na Husově náměstí, vyfotili si Husovy sady, vyfotili vránu černou a pokračovali dál trolejbusem už přímo do ZOO.

ZOO se otevírá v 9 hodiny, my jsme přijeli něco před desátou a zděsili jsme se fronty. Naštěstí šlo o několik front k vícepokladnám a odbavování šlo velmi rychle. Také mne potěšili vstupným. Že mají slevněné vstupné děti a důchodci, to všichni víme, ale v posledních letech se za důchodce pro slevu vstupného považuje věk až od 65 let. Zde měli předtištěnou ceduli u důchodců přelepenou samolepkou s věkem 60 let. Nevím, zda to nebylo jen přechodné, ale byla jsem tu a slevu jsem uplatnila.

Zoo je velmi krásně upravená. Spíš bych ji přirovnala k oddychové zahradě se zvířaty. Všude v tuhle dobu kvetly rododendrony a azalky všech možných barev. Ale velkým sklamáním hlavně pro syna byl výběh pro pandy červené. Není velký, je přehledný, ale pandy nikde. Nevykukovaly ani ze svých domečků. Prostě výběh bez pohybu. Lvice ležela a později toužebně řvala ve skleněné kleci. Vstoupit jsme mohli do voliéry pro papoušky, ale byla docela malá.

S občerstvením si také nebylo třeba dělat starost. I když se zdálo návštěvníků dost, fronty jsme nezaznamenali. Lukášek objevil u jednoho stánku něco, co prý má v Americe u návštěvníků obrovský úspěch a je to prostě super. Prý nějaké chipsy s omáčkou. Koupili jsme si tedy dvě porce s pikantní sýrovou omáčkou a pojídali tu šílenou dobrotu při další prohlídce. Dobré to bylo, to je pravda, ale tohle už dělávala moje maminka před padesáti lety, když vyráběla domácí nudle. Usušené vyválené těsto nakrájela na plátky a z nich krájela tenké nudle. Konce pásků nám opekla jen na plotýnce kamen. To byla dobrota. Takže stačí dát do nudlového těsta trochu koření a plátky nakrájet na trojúhelníčky a osmažit. A máme americkou dobrotu. :) A jak se dovídám od VendyW v komentáři, dobrota není americká, ale mexická a zove se nachos (načos). Recepty jsou dostupné na netu. :)

V této zahradě je i hodně vodních ploch a malých jezírek, která v této době byla plná roztoužených žabiček. A za tímto rybníčkem je restaurace, kde jsme si dali oběd. Samozřejmě, že výběr byl typický pro tato místa. Kuřecí steak s hranolky a tatarkou.

Nechybí ani dvoreček s domácími zvířaty, kam mohou děti vejít a se zvířátky se kontaktovat.

Stala se mi i nepříjemná věc. U stánku jsem si koupila kávu a jak jsem vycházela, nechtě do mne strčil nějaký chlapec a moje káva vyšplíchla zrovna na nohu přicházejícího pána. Měl jen kraťasy a káva mu stekla do ponožky. Musel se čerstvou kávou opařit hodně už i podle toho, jaké nadávky se snesly na mou hlavu. Omlouvala jsem se tak vehementně a viditelně mě to mrzelo, že se nakonec za nadávky omluvil i pán. Ale byla jsem z toho špatná dost dlouho. Pobíhající chlapeček záhadně nikomu nepatřil.

Docela rádi jsme už sedli na trolejbus a jeli směr vlakové nádraží. Ještě jsme si s Lukáškem zaskočili na čokoládové pralinky do obchodního domu Nová Karolína. Tam jsem nechala za pár luxusních bombónků 153,- Kč, ale nelitovala jsem. To byla příjemná tečka za naším výletem. Doma jsem z nádraží pospíchala předat Lukáška mamince, abych ještě stihla autobus k nám nahoru. Byla jsem docela unavená, ale přesto to bylo fajn.

4 lidé ohodnotili tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 15. května 2018 v 15:01 | Reagovat

Takové výlety jsou vždycky super. Jen poznámka, to není havran ale vrána obecná černá. A ta dobrota byly mexické nachos (načos). Na netu na ně najdeš spoustu návodů jak si je udělat doma. ;-)

2 MarijaKes MarijaKes | Web | 15. května 2018 v 15:42 | Reagovat

[1]: Díky, vránu opravím a s tím načos máš pravdu. Já jen že to tak komentoval Lukášek. Ani nevím, kde k tomu přišel. Kouknu na recepty. :-)

3 Ježurka Ježurka | Web | 15. května 2018 v 16:41 | Reagovat

Taky jsem dřív chodila vždy do ZOO tam, kde jsme byli a měli ji tam. Je pravda, že z toho dost bolí nohy, ale ta krása stojí zato. Vnouček je šikovný a tohle je i moc užitečné. V té Ostravě u toho kostela mi to bylo nějaké povědomé. Kdysi bydlela v Ostravě moje teta, sestra mé maminky, kam jsem s ní i jezdila a jsem u podobného kostela na náměstí vyfocená se sestrou a bratrancem.

4 děda tik tak děda tik tak | Web | 15. května 2018 v 18:12 | Reagovat

Supr výlet. Tam jsem před léty také byl, dnes bych to už asi ani nenašel. :-)

5 duchodkaevka duchodkaevka | 15. května 2018 v 19:05 | Reagovat

Ostravskou ZOO mám trochu z ruky, ale díky za krásné fotky. Máš pravdu i pražská ZOO nabízí stejné menu, pro dospělé i děti, ale pořád je to kuřecí steak a hranolky :-)  :-D

6 bluesovka bluesovka | E-mail | Web | 16. května 2018 v 8:18 | Reagovat

Oceňuji práci s fotkama, vždyť to je skoro reportáž! Další místo, kam se možná někdy vypravíme .

7 Jarka Jarka | Web | 16. května 2018 v 9:45 | Reagovat

Ostravská zoologická, je teď v čase kvetoucích rododendronů nádherná.
Zvířátka mám moc ráda, tam by se mi určitě líbilo. ;-)  :-)

8 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 17. května 2018 v 19:17 | Reagovat

Maruško, nádhera - krásný výlet! :) Úplně nejvíc se mi líbí ten pavouk a ti brouci, to je skvělý nápad! :) Nejen, že si je děti můžou pořádně prohlédnout, ale dokonce si na nich můžou "zajezdit"! :) Celá ZOO je moc pěkná, krásná zvířata i rostliny :). A opět sis někde objednala i skvělé počasí ;-) a hezky se vám výlet vydařil :).

9 Intuice Intuice | E-mail | Web | 19. května 2018 v 18:32 | Reagovat

V ZOO Ostrava jsem nikdy nebyla, máte tam spoustu zvířátek, která u nás nejsou. Já byla v tomto týdnu v ZOO Chomutov, jsou tam jiná zvířata, ale spoustu jsem jich letos ani neviděla. Jestli ještě spali či co...

10 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 10. června 2018 v 18:41 | Reagovat

Maruško, splnili jste návštěvou Ostavy a ZOO plno bodíků pro vnuka a ještě k tomu oko potěšili. :-)
Chystáme se také do ZOO. Dříve, když jsem pracovala v MŠ, jezdilo se do ZOO na výlety. Jednou, nebylo zrovna moc slunečno to byl nezapomenutelný zážitek Zrovna se otevíralo, málo lidí a k tomu zvířátka, která netrpěla horkem byla více v pohybu. :-)