Pivoňky

5. června 2018 v 8:46 | MarijaKes |  Zahrada rok 2018
Pivoňky měly tak těžké květy, že se klaněly až k zemi i když měly oporu a tak jsem si jich pár nastříhala i do sklenice a vázy.

Rúžové jsou i květy milion bels, ale v květináčku mi dvě rostlinky uhnily.

A růžové jsou i anglické muškáty

V jednu dobu růžová v zahradě převládala, ale za pár dní zahrada hýřila barvami. Jen se mi zdá, že květiny hodně rychle odkvétají, je sucho, horko a občasný prudší déšť. Je pravda, že někde zuří i bouřky s kroupami, tak zatím se nám kroupy vyhnuly.

Popínavá růže od VendyW se má k světu. Loni mi jeden člověk řekl, že pokud dáme ke kořenům popínavky slupku od banánu, tak požene nahoru jak divá. Zkusila jsem to, ale jestli se růže krásně rozrostla právě kvůli té slupce, to nevím.

Radost mi dělá i hortenzie, která loni nekvetla a předloni jako malilinká a nová měla jeden nádherný modrý květ.
Loni zjara se mi zdálo, že je buď ožraná srnkami nebo nějakou zvěří, proto jsem ji na zimu přikryla pletivem a chvojím. Letos má nasazených květů několik a jsem zvědavá, jestli bude opět světle modrá. Hortenzie rády mění barvu.

Ty kroupy nás nakonec přece jen postihly, ale o tom zase později.
Zatím přeji všem hezký den.

4 lidé ohodnotili tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 5. června 2018 v 8:55 | Reagovat

Tady padaly jen jednou a naštěstí to i přes to, že  to bylo docela dlouho, kytky neodnesly. Hele, já pod tu růži nic nedávám, a kdybych z ní každý rok nevystříhávala staré větve kde odkvetly květy, už je mám jak hrom. Ale na chatě jí měli bez udržování a ta byla rozlezlá do čtyř metrů šířky a tří výšky.

2 Jarka Jarka | Web | 5. června 2018 v 9:26 | Reagovat

Je fakt, že letos kvete všechno nějak dříve a také to dříve odkvétá. U nás je opravdu sucho převeliké. Tábor je nějaké zakleté město, všude okolo prší, jen přímo ve městě zapršelo už ani nepamatuji kdy naposledy. 8-O Když se procházíme zahrádkami, tak vidím, že letos bude i hodně ovoce. Třešně jsou obsypané a už zrají a ostatní stromy též. Jestli ovšem nezaprší, tak to všechno seschne.

3 MarijaKes MarijaKes | Web | 5. června 2018 v 9:31 | Reagovat

[1]: No já si to myslím také, že jsou to kydy s tím banánem a už jsem to nedělala. Díky za radu prostříhat staré větve. Naštěstí kroupy také neudělaly velkou škodu a dokonce si myslím, že sousedí ob jednu zahrádku to měli horší, že to šlo trochu šikmo. Zrovna tam byl jeden pán a prý se musel schovat do auta, protože nemá chatu. já jsem jen druhý den koukala, že to musel být pořádný prudký liják, protože jsem měla mrkev a salát blátě a hlínu na rajčatech až na horních listech. Proděravěné jsem měla jen listy na mladých diviznách, které jsou v horní části zahrady. :-)

4 MarijaKes MarijaKes | Web | 5. června 2018 v 9:33 | Reagovat

[2]: I u nás jsme v nějakém srážkovém stínu. Ale o víkendu a v týdnu alespoň pršelo odpoledne a večer. Třešní a jiného peckového ovoce je opravdu hodně. Sbíráme třešně a už nevím, co s tím mám dělat a rozdávám to po baráku a na stromě neubývá. Třešně už jsou úplně černé a tak z nich zkouším i griotku. :-)

5 VendyW VendyW | E-mail | Web | 5. června 2018 v 10:09 | Reagovat

[3]:Dělám to každý rok, sice po vystříhání těch loňských vždycky vypadá jak chuďátko, ale to se během jara úplně ztratí a zas z ní je keř jak hrom. Spíš bych k ní potřebovala postavit podpěru, ten strom po kterém jsem jí vždycky táhla uhnil a upadl a tak jí vždycky svážu k sobě. Pokud je vystříhaná, tak drží krásně sama, ale jak se začnou dělat poupata, tak se okamžitě skloní a jde až k zemi. Jenže ... asi to zas jako vždy budu muset udělat sama. Mám takovou vizi, malou pergolu, materiál tu je, akorát to smontovat. A dát tam pod ní křesílko....

6 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 5. června 2018 v 13:52 | Reagovat

Maruško, pivoňky máš nádherné. :-) Líbí se mi různá aramžmá ve váze.
Mě už bohužel odkvetly. Nic nevydrží v tomto vedru dlouho kvést. Ale byly krásné a úžasně voněly.

7 MarijaKes MarijaKes | Web | 5. června 2018 v 15:14 | Reagovat

[5]: Tvoje vize by mohla být krásná až se promění ve skutečnost. :-)

8 MarijaKes MarijaKes | Web | 5. června 2018 v 15:18 | Reagovat

[6]: Jarmilko, také už je mám odkvetlé.  Jde to v tomto počasí rychle se všemi květinami. ;-) Jen při těchto všelijakých aranžmá jsem ráda, že mám i nepěkné pozadí kolem schodů do sklepa. Až se natře a nebo obloží, tak to už nebude ono. Ale myslím, že to hned tak nebude. :-)

9 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 5. června 2018 v 15:23 | Reagovat

[8]: :-D  :-D  Právě to pozadí je moc pěkné. Takové neotřelé a osobité.
Až schody obložíte nebo natřete, nebude to už na focení ono. Na pohled to bude lepší. Víš, jak to myslím. Někdy moc dokonalé není to pravé. ;-)

10 Libby Libby | E-mail | Web | 6. června 2018 v 11:51 | Reagovat

Máš to na zahradě moc pěkné, jenom škoda, že se tam nemůžeš kochat denně :-)  Vůni pivoněk mám ráda a cítím ji, jenom se na fotky dívám :-D

11 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 6. června 2018 v 18:49 | Reagovat

Zahrádka kvete nádherně a ty pivoňky docela závidím. Já s nimi rozhodně takový úspěch neměla, zašly ;-) S tím deštěm máš pravdu, u nás nespadla ani kapička, naposledy minulý čtvrtek, ale opravdu kapička ;-)

12 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 10. června 2018 v 18:45 | Reagovat

Maruško, opět pochvala za foto. Pivoňky jsou oblíbenou květinou mého muže, malé zahradní karafiátky nás obou. Krásně ti to vše na zahrádce kvete. Slupkou od banánu se hnojí i pokojové květiny. :-)

13 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. června 2018 v 9:20 | Reagovat

[9]: Však než mi je natřeme, to bude trvat. Něco jiného by bylo, kdybychom tam bydleli trvale. Chata jde tak trochu stranou. :-)

14 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. června 2018 v 9:22 | Reagovat

[10]: Ano to mi chybí. Třeba nyní je to týden, co jsem ta byla naposledy a docela by mne zajímalo, jak si zahrada v těch deštích vede. Určitě by to chtělo přivázat rajčata,. ohradit vysoké jiřiny, sbírat hrášek, stříhat odkvetlé květiny. Ale nějak se mi do toho počasí nechce. :-?

15 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. června 2018 v 9:24 | Reagovat

[12]: Ta slupka se pro pokojovky nechá nějak louhovat? ne při přesazování se dá ke kořenům? Všimla jsem si u tebe nádherných pokojovek. :-)