Dovolená 2017 - 7. den - Už zase..

30. července 2018 v 21:14 | MarijaKes |  Cestopis z Litomyšle a blízkého či vzdáleného okolí
Pátek 28. července 2017 zřejmě opět proprší. Poslední den naší dovolené slevujeme z původního plánu. Stále jsme odkládali výlet na Kozlovský kopec, až se tam snad ani nedostaneme. Na dlaždičkách terasy pleská déšť. I když kolem deváté hodiny déšť pomalu ustává, zůstáváme na pokoji. Michal u počítače a já si fotím keramiku, kterou je náš pokoj ozdoben. Určitě doma fotografie vyčistím pro své grafické stránky.

Přemýšlím, kam půjdeme na oběd, když mne napadlo, že bychom mohli zajet na ten Kozlovský kopec autobusem a zpět. Zastávka je na rozcestí kousek od odbočky k chatě Maxe Švabinského. Splníme částečně plán. Je rozhodnuto. Když nastupujeme do autobusu na zastávce u zámku v Litomyšli , znova začíná pršet a to dost silně, že se bez deštníku neobejdeme.

Z autobusu vystupujeme na rozcestí k vesničce Kozlov a jdeme jen kousek k penzionu s restaurací. V jedné z místností je dost cyklistů, vypadá to na nějaký sraz nebo organizovanou akci. Bála jsem se, že restaurace bude rezervovaná pro tuto akci, ale oběd jsme dostali a to dokonce velmi dobrý. Je poslední den dovolené, dovolíme si dát sklenku červeného. Proč pořád jen pivo. Je tu příjemně.

Pohled z okna je docela pozitivní, přestalo pršet, i když obloha je stále šedivá. Mohli bychom se projít do obce Kozlov, kde je domek Maxe Švabinského. I kdybychom opět zmokli, nebudeme nikde v lese. Původní plán by nás vedl od domku Maxe Švabinského chodníkem na zelenou značku a po ní dále k rozcestí Na Šklíbandě, dále k poutní kapli Panny Marie Pomocné Na Horách a dále do České Třebové.

(Kozlová)

Sluníčko se snaží prorazit mraky a nakonec se mu to docela daří. Procházka osadou Kozlová je příjemná. U každého domku plno květin, do kterých už svítí slunce naplno. Barvy po dešti jsou syté a svěží. Od domku Maxe Švabinského se vracíme zpět a rozhodujeme se, že nakonec sejdeme pěšky do České Třebové. Je to asi 3 km s kopce dolů.

(Kozlovský kopec)

Promodralá obloha nakonec vytáhla i cyklisty z penzionu a hromadně se vydávali na svou trasu. Kousek pod kozlovskou rozhlednou, na kterou jsme nelezli, odbočujeme do lesa po červené značce, když zaslechnu v dálce hromy bouřky. To snad né. Bouřka v lese mi stačila první den, když jsme zdolávali Andrlův chlum. Zrychlíme krok. Není to problém, když míříme dolů. Se zrychlením se ovšem přiblížila i bouřka. Obloha zčernala a začalo prudce pršet. Letos tedy máme dost smůlu na počasí. Po zážitku s bouřkou první den už mi ani déšť nevadí, hlavně ať nebouří. Ale ono bouří a opět přímo nad námi. Utíkáme, abychom byli co nejdříve ve městě. Sotva se dostaneme na pevný asfaltový povrch silnice, jdeme již po ní a déšť i bouřka ustává. Věříte, že ve mně před chvílí zrála myšlenka požádat o přístřeší v některé z chat, kolem kterých jsme běželi? Nevěděla jsem, zda jsou tam lidé a i kdyby byli, Michal by to považoval za vrchol trapnosti. Nevím proč. Možná i proto, že se obával, že budu u některé chaty trapasit, utíkal daleko přede mnou. Nadávala jsem mu, že mi zase utíká. Krajnice asfaltové silnice se změnila v potůček, ale mně už to bylo jedno. Stejně jsme opět promočení na kost a mírnou spršku dostaneme od každého auta, které jede v protisměru. Proto rádi odbočíme do parku Javorka a vděčně vítám, že už jsme v České Třebové. Dokonce už opět svítí sluníčko.

Červená značka nás vede na Staré náměstí. Obejdeme náměstí s kostelem a zakotvíme v cukrárně. Už je nám dobře. Vzpomněla jsem si na Vendy, která tu poblíž bydlí, ale nebyly jsme domluvené a popravdě už jsem byla docela utahaná, takže jsme se nesetkaly. Snad se to podaří někdy jindy.

Jdeme na autobusové nádraží a já musím obdivovat vodní prvky, které tu mají. Vodotrysk, potůček s kaskádami.... Je to velmi příjemné. Za chvíli nám jede autobus do Litomyšle a já už se pomalu začínám těšit domů.

(Nádraží v České Třebové a spodní fotky Litomyšl)

Naše trasa

Večer ještě sbalím kufry, ale to je rychlovka, to už se nemusí oblečení tak pečlivě skládat.... Z ledničky dojíme všechny zbytky, dáme sprchu a zalehneme. Zítra jedeme domů.......

Sobota 29. července 2017. Na cestu domů nám svítí sluníčko.

Tu letošní dovolenou, tedy v roce 2018 mám právě čerstvě za sebou a doufám, že reportáž bude hotové dříve, než ta loňská. :)

Přeji všem krásné léto.

2 lidé ohodnotili tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 31. července 2018 v 7:19 | Reagovat

je zajímavé vidět známá místa očima někoho jiného. :-D Jak jste dorazili domů?

2 Libby Libby | E-mail | Web | 31. července 2018 v 7:34 | Reagovat

Moc hezká dovolená, ten déšť by jsme tu potřebovali :-) Už se těším na letošní fotky :-)

3 Jarka Jarka | Web | 31. července 2018 v 10:06 | Reagovat

Teda to jste si užili aprílového počasí. Chvíli déšť, chvíli slunce a pak zas bouřka, aby zase sluníčko svítilo. Nakonec jste si mohli odškrtnout i ten Kozlovský kopec. Dovolená se vydařila! ;-)  :-D

4 Iva Iva | E-mail | Web | 31. července 2018 v 18:47 | Reagovat

To jste si užili ddeště. O_O Krásné fotky, i ty dešťové. :-) Letošní počasí je na déšť skoupé, alespoň u nás je příšerné sucho. :-(

5 alzbeta alzbeta | Web | 1. srpna 2018 v 1:48 | Reagovat

Maruško tak jsem se pokochala  nádherné  fotečky    Moc hezká dovolená,děkuji za  podívanou. :-)  :-)  :-)  :-)

6 MirekČ MirekČ | Web | 2. srpna 2018 v 9:22 | Reagovat

Žasnu, kolik nádherných míst je v té naší malé zemičce - rodné ... ;-)
Ǔžasná reportáž, obdivuji tě kde bereš tu svatou trpělivost se s tím tak piplat... :-D

7 Ježurka Ježurka | Web | 2. srpna 2018 v 13:28 | Reagovat

Maruško, díky tomu, že ses opozdila s reportáží, tak aspoň vidíme, jak bylo právě před rokem. Co bychom teď dali za jeden den deště, že? Jinak jsou ale fotky krásné, i když bez sluníčka.

8 Lux Lux | Web | 4. srpna 2018 v 0:27 | Reagovat

Vesnička Kozlov vypadá malebně, útulně, tam by se mi asi líbilo...
Hlavně, že jste si dovolenou užili :)

9 beallara beallara | 4. srpna 2018 v 11:00 | Reagovat

Maruško, nejde ti u nového článku vkládat komentáře. Podívej se na to, chtěla jsem komentovat, není kam :-(

10 beallara beallara | 4. srpna 2018 v 11:03 | Reagovat

Tvá putování po vlastech českých nemají chybu, jednak jsou to místa, kam já jsem se v životě nepodívala a tebou je to velice pěkně načtrtnuté, příjemně podané.
Navíc miluju i tvá gastronomická okénka, spousta lidí na tím ťuká na hlavu, že si lidé fotí kus žvance, ale já tě u té kavičky a pohárku vidím moc ráda :-P  :-P

11 Intuice Intuice | E-mail | Web | 4. srpna 2018 v 13:49 | Reagovat

Tak loni déšť, který se nelíbil, co bychom za něj letos dali! Hlavně, že nepršelo celý den.
"Možná i proto, že se obával, že budu u některé chaty trapasit, utíkal daleko přede mnou." :-D To mne pobavilo!
Zastaveníčko v restauraci a cukrárně příjemné, pěkně se na to kouká.
Ta socha s tou postavou a kolem je "úžasná".
Těším se na Tvou další reportáž z letoška. :-)

12 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:18 | Reagovat

[1]: Že jsme dorazili v pohodě už víš. Jsem ráda, že nám to setkání letos vyšlo a zároveň jsem si uvědomila, jak ten rok rychle utekl. Doufám, že se k článkům dostanu dříve. :-)

13 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:19 | Reagovat

[2]: Co bychom za ten déšť dali že? Dneska se trochu k večeru začalo mračit, v podlesí jakoby poprchalo, tak uvidíme. :-)

14 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:20 | Reagovat

[3]: To tedajo. Letos by to bylo potřeba. je strašné horko a hrozné sucho. ;-)

15 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:21 | Reagovat

[4]: I u nás je Ivo, sucho, ale občas zaprší. Naštěstí vždycky trochu vody vždy přiteče do skruží. ;-)

16 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:22 | Reagovat

[5]: Zdravím Bětko, moc děkuji za obrázky. Já vůbec ale nemám čas oplácet návštěvy. Snad bude lépe v zimě. :-)

17 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:24 | Reagovat

[6]: Piplat se s přípravou dovolené nebo pak s článkem? Zatím mě to baví oboje. :-) U nás je mnoho krásných míst. Vlastně, když je sluníčko, tak je pěkně všude. Ale vlastně letos jsem přišla na to, že ne každé město vyhlíží přívětivě. Snad se článků dočkáte dříve. :-)

18 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:25 | Reagovat

[8]: Děkuji za návštěvu. Také by se mi v Kozlově líbilo. Pěkně v klidu přírody a při mezi městy litomyšl a Česká Třebová, takže i trochu té civilizace. :-)

19 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:33 | Reagovat

[9]: S tím článkem jsem měla nějaké potíže, ale už je to snad OK :-)

20 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:38 | Reagovat

[10]: Mně je úplně jedno, co si lidi myslí a kam si klepou, když si fotím jídlo. :D Jídlo je součástí dovolené a navíc, já si užívám, že nemusím vařit a umývat nádobí. :D
U nás je krásně, ale já bych se ráda jela povalovat a relaxovat k moři, ale ti moji dva chlapi se bojí létat a navím manžel má potíže, které mu brání v používání dopravních prostředků. Já se pak jen kochám a vzdychám nad fotkami dceřiných dovolenek. letos byly v 5ecku na Korfu a vždy si najdou  destinaci, která není už tak profláklá a užívají si nejen klidu, ale i obslužný personál si tam turistů ještě váží. Mnohde už domorodci turisty nesnášejí. Ostatně to je i někde u nás. :-)

21 MarijaKes MarijaKes | Web | 4. srpna 2018 v 19:41 | Reagovat

[11]: Prozradím dopředu, že letos ani nekáplo. Jo na jednom výletě začlo trochu pršet, když jsme vyšli ze sinagogy, přečkali jsme to v cukrárně a pak trochu sprchlo, když jsme byli ve vlaku. Jak já bych letos ráda zmokla. :D