Dobyli jsme hrad Sovinec

14. září 2018 v 10:55 | MarijaKes |  Kraj Moravskoslezský
Neobvyklá, však pro mne vynikající, oslava narozenin. Dcera se zetěm se narodili ve stejném roce, stejném měsíci, jen dcera je o 4 dny mladší. Narozeniny se tedy slaví dohromady. Tentokrát měl zeť unikátní nápad. Je vidět, že vnímá svou tchýni a dokáže vyjít vstříc nejen s pomocnou rukou, ale i zorganizovat zábavu. Mladí už na Sovinci byli a ví, že pro mne bez auta je to hrad nedobytný, veřejnou dopravou nedostupný.

"Co kdybych půjčil v práci devítimístné auto a zajeli jsme si na Sovinec." Nadšeně jsme souhlasili.
V den "D" zastavila před naším domem velká dodávka s firemním znakem a dceřinou rodinou. Musela jsem se smát. Nikdy jsem takto nikam nejela a nálada byla tím pádem vynikající.

Z Valašského Meziříčí jsme vyjeli pod zamračenou oblohou, s hrozbou deště, ale syn Michal tvrdil, že podle radaru na Sovinci pršet nemá. A měl pravdu. Cestou se obloha měnila a den se rýsoval báječně. Na Sovinci bude dneska akce, předpokládáme tedy vekou účast lidí. Znám to z hradu Helfštýn, to jsou přímo davy, tak uvidíme. Když se pokoušíme parkovat poblíž hradu, pořadatelka nás žene někam nahoru, dál, tam prý parkují větší auta. Zaparkovali jsme velde auta šermířské skupiny. Už to nás rozveselilo.

Na hradě je možné obsolvovat kometovanou prohlídku i volnou prohlídku bez průvodce. Tedy ta s průvodcem nás zavede i do některých interiérů a jsou zde i interiéry bez průvodce. Prostě si hradem můžete prolézt.

Historie hradu je velmi bohatá a já jsem pro zájemce článek proložila odkazy na oficiální stránky hradu. Stačí kliknout na příslušný obrázek a historie se otevře v novém okně.

A když Sovinec, tak nesmí chybět sovičky. Hned za prvním nádvořím na nás čekaly a mohli jsem si je podržet, pohladit.
Nejen děti měly z tohoto zážitku radost.

Komentovaná prohlídka začne za chvíli, přijeli jsme akorát, jen ještě vystoupat nohoru k dělům, kde již na nás čeká průvodkyně s obrovským klíčem.

Historie v datech. Klik na obrázek

Po prohlídce jsme se tak trochu rozdělili, hrad není veliký, tak se neztratíme a šmejdění hradu si užijem. Já s Michalem jsme se vrhli na věž. Stoupání je pohodlné, bezpečné a v každém patře nějaká expozice. Nahoře na nás čekají krásné výhledy nejen na hrad.

Někteří se již možná dočetli, že na Sovinci byli vězněni u francoutští důstojníci. kliknutím na obrázek se dostanete na oficiální stránky s historií hradu.

Dobová expozice je i v budově na prvním nádvoří

A jako snad každý hrad má i Sovinec své pověsti.

Vystoupení na posledním nádvoří hradu bylo zajímavé. Všelijaké ukázky skupin historického šermu probíhaly po celý den, mezi tím i představení soviček. My jsme se usadili na lavice a sledovali dobývání hradu švédskými vojsky. Před představením nás vtipně učil jeden z pořadatelů, jak si máme při střelbách a dělových salvách zacpávat uši. Smáli jsme se vtipné výuce neb jsme byli nuceni při tom i cvičit rukama. Smáli jsme se do prvního výstřelu z pušek. Pak někteří opustili prostor. My jsme s Michalem setrvali, ale mezi odchozími byla i dceřina rodina. Nádvoří je docela malé a sevřené a ty salvy byly bez zacpání uší strašné. Proto jsem už ani více záběrů střeleb netočila a poctivě si chránila sluch. To bylo asi jediné mínus z celého programu. Už jsem takových vystoupení se střelbou viděla hodně, ale ne v tak sevřeném prostoru. Je zajímavé, že na videu to není ani tak markantní.

Velmi se mi líbilo vystoupení na konci představení o dobývání hradu. To jsem ještě neviděla a bylo to velmi působivé. Také jsem to zdokumentovala a vy můžete vše vidět ke konci videa. Smrtka přišla na bojiště sbírat mrtvé a prohlížet těžce raněné. Hudebně doprovázený scénický tanec.

Po vystoupení jsme se opět sešli u stánků a koupili jsme si alkoholický koktejl a bylo nám blaze na duši. Teda kromě dětí a řidiče. Jak vidíte na fotkách, sluníčko se nakonec prodralo mraky a den byl jak malovaný.

A nyní ještě oběd. Sice pozdní, ale nevadí. Pán od soviček nám poradil skvělou restaurac v Dolanech, kterou máme při cestě a je to kousek za Šternberkem. Viz mapka

Vynikající obsluha, pěkné prostředí, chutné jídlo, ceny přijatelné.

Taková oslava je na jedničku. Alespoň všichni spokojení byli. A moc děkuji zeťovi, který to nejen odřídil, ale po rozvozu zúčastněných domů se musel ještě s autem vrátit do firmy, aby vyndal z dodávky sedačky a auto mohlo opět plnit funkci, kterou v podniku má.

A pro zájemce ještě video

Děkuji za návštěvu a přeji hezký den.
A jako prémii doporučuji ještě toto video o hradu. Podobně probíhala i komentovaná prohlídka.

8 lidí ohodnotilo tento článek.

1 Libby Libby | E-mail | Web | 14. září 2018 v 11:38 | Reagovat

Maruš, to musel být super výlet s rodinou :-)

2 VendyW VendyW | E-mail | Web | 14. září 2018 v 11:53 | Reagovat

Hodnej zeťák.... mě slíbila teprve teď v neděli dcera slib starej čtyři roky. Že mě vezme na Nový Hrady ;-) .... dobrý, byly jsme i s Bobulí nicméně mne to jen utvrdilo v tom, že si tam udělám výlet sama.....Mimochodem na Sovinci dcera taky byla.

3 VendyW VendyW | E-mail | Web | 14. září 2018 v 11:54 | Reagovat

[2]: Splnila slib

4 Sugr Sugr | E-mail | Web | 14. září 2018 v 17:49 | Reagovat

Páne jo, takové "dobytí" takto překrásně zdokumentované, to by stálo za knižní vydání, nebo aspoň knížečku o Hradu Sovinci. :-)

5 Marčélla Marčélla | E-mail | Web | 14. září 2018 v 17:59 | Reagovat

To je radost mít tak skvělého zetě. :-)
Věřím, že to byl pěkný a pohodový výlet. Miluji výhledy z Hradů po okolí krásných krajů. A sovičky jsou úžasné. :-)
Pěkné fotečky ;-)

6 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. září 2018 v 17:59 | Reagovat

[1]: To byl a hlavěn pohodlný a veselý. :-)

7 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. září 2018 v 18:05 | Reagovat

[2]: Dovedu si představit, že sis to nemohla tak plně vychutnat, když jste tam byly holky s Bobulí. Děti to ještě tolik nebaví a musíme se přizpůsobit jim. Však až bude větší, tak to bude jiné. Já mám jet 22. do Prahy a pojedeme i s Lukáškem a tentokrát jsem si chtěla projít Tróju, tam to neznám, ale to by Lukáška nebavilo, tak snad někdy příště a sama jen s Michalem. :-)

8 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. září 2018 v 18:05 | Reagovat

[4]: No spíše sesit o dvou stránkách. :D

9 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. září 2018 v 18:06 | Reagovat

[5]: Děkuji. Zetě mám opravdu skvělého. :-)

10 MarijaKes MarijaKes | Web | 14. září 2018 v 18:07 | Reagovat

[5]: Musím dodat, že skvělou mám i snychu, manželku staršího syna. Partnery si děti vybraly dobře. :-)

11 Sugr Sugr | E-mail | 14. září 2018 v 18:09 | Reagovat

[8]: Stačil by, byl by překrásný!

12 VendyW VendyW | E-mail | Web | 15. září 2018 v 8:06 | Reagovat

Tam se taky chystám.Možná že to třeba dám až tam pojedu 28.9. na o něco prodlouženější víkend.

13 MirekČ MirekČ | Web | 15. září 2018 v 10:39 | Reagovat

No, to by bylo, abychom na Sovinci nebyli, když ho máme za humny ... :-D

14 Jarka Jarka | Web | 15. září 2018 v 10:59 | Reagovat

To byl od zetě skvělý nápad. Hrad Sovinec je nádherný a ještě jako bonus to vystoupení šermířské skupiny. ;-)
Oběd byl báječná tečka za krásným výletem. :-)

15 Intuice Intuice | E-mail | Web | 15. září 2018 v 11:17 | Reagovat

Pěkný rodinný výlet! Je vás pěkná banda! Mí rodiče byli narozeniny stejný den, ale jiný rok, takže se taky slavilo dohromady!
Takové akce v přírodě mám ráda, u nás máme podobnou akci na našem hradě Hněvíně. Držet takovou sovu je pěkná tíha, já takhle držela orla!
Video je opět velmi povedené, takové čáry máry (efekty) jsem ještě nedělala. :-) :-)

16 DRAK DRAK | Web | 16. září 2018 v 19:05 | Reagovat

jako vždy báječná reportáž! úžasný hrad,
sova pálená, výr a kopice mrtvol.
krásné :-)

17 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 28. září 2018 v 14:57 | Reagovat

Kdysi jsem bydlela nedaleko a vždy se chtěla na hrad podívat.
Díky, Maruško. :-) Tvoje fotoreportáž a videa mi to umožnila.

18 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 28. září 2018 v 15:48 | Reagovat

Tomu říkám oslava narozenin dle tajných přání. Věřím Maruško, že lepší už to být nemohlo, občas nás dcera se zetěm také překvapí třeba společnou návštěvou koncertu. Přijedou, vyzvednou, koncerty bývají úžasné a do krajského města jezdíme ve večerních hodinách neradi. :-)

19 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 28. září 2018 v 15:49 | Reagovat

Na Sovinci jsem byla, je tam moc hezky a pořady na nádvoří, ty zřejmě stojí za to. :-)