Svitavy

14. října 2018 v 12:18 | MarijaKes |  Kraj Pardubický
Svitavy, město ležící na pomezí Čech a Moravy, spadající do kraje Pardubického mne doslova okouzlilo. Stalo se v letošním roce centrem mého dovolenkového poznávacího pobytu. Léto a čas dovolených je už dávno za námi a vlastně plánujeme už pomalu dovolené příští a tak třeba nebude tak úplně od věci ještě se za tím uplynulým létem ohlédnout a být někomu inspirací.

Naše dovolené jsou vesměs poznávací a tak se se mnou podíváte, pokud budete chtít, na mnohá místa v tomto i sousedním kraji. Než se dostanete k mým fotografiím, ještě malá zmínka o městě. Zdrojem textu jsou oficiální stránky města.

Projedeme se náměstím Míru

Komentovaná prohlídka ve vyhlídkové věži kostela

kousek za kostelem se mi líbila budova tiskárny

Dále

V této vile sídlí městské muzeum. Tam nahlédneme někdy příště.

Do kostela šlo nahlédnout jen přes velmi hustou mříž, přesto jsem ostřením trochu tuto mříž odfiltrovala, ale varhany prostě nemám.

Na mnohá z těchto míst se podíváme i podrobněji a zdaleka to není vše, co nám toto město nabídlo. Ještě tedy zmíním, že v parku Jana Palacha byl instalován pomník (nemám vyfocený, nevím, proč) Oskara Schindlera. Později však navštívíme expozici věnovanou tomuto rodákovi v městském muzeu.

Kostelem sv. Jiljí dnešní procházku končíme.

Pro zájemce doporučuji TYTO stránky. O památkách se dovíte více zajímavostí.

Hezký slunečný den.

4 lidé ohodnotili tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 14. října 2018 v 17:38 | Reagovat

Překvapila mne ta iluzorní malba. ta tam musí být nově, když jsem tam jezdívala tak jsem na ní nikdy nenarazila, a že jsme náměstí s dcerou procházely sem tam velmi důkladně. A vedle toho Červenýho kostela (jinak se mu ve Svitavách neřekne) je psychiatrie kam jsem jezdila teď za manželem.

2 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 14. října 2018 v 22:42 | Reagovat

Maruško, nádherné záběry, těším se na další. :-)Zpětně jsem si zavzpomínala dnes také já, kdeže je to horké léto, kdy pár kapek deště nám bylo odměnou. Tak, tak, další čas dovolených bude za chvilku, čas opravdu letí. :-)

3 MarijaKes MarijaKes | Web | 15. října 2018 v 10:02 | Reagovat

[1]: Nevím, jak dlouho tam ta malba je. je to na pravé straně když jdeš směrem ke kostelu. Nevím už přesně u kterého domu. Kolem celého kostela sou nemocniční budovy a vím, že právě přímo u kostela je psychiatrie a právě proto nechtěl Michal jít do kostela před mší. Prý tam budou blázni. Těžko mu vysvětlit, že dneska je to prostě normální nemocnice. Ale on má představy jako z hororu. ;-)

4 MarijaKes MarijaKes | Web | 15. října 2018 v 10:03 | Reagovat

[2]: Už jsem se za tebou stavila na Horní Bečvě a obdivuju. Byla to sice legrace, ale také fyzicky náročná. Máš můj obdiv. :-)

5 Marčélla Marčélla | E-mail | Web | 15. října 2018 v 11:16 | Reagovat

Tu opět někdo výletoval. ;-)
Pěkné fotečky. Ta malba v  podloubí je dokonalá. Kostel Sv. Josefa vypadá z venku zajímavě. Ale v každém kostele je to krásný. :-)

6 děda tik tak děda tik tak | Web | 15. října 2018 v 18:15 | Reagovat

Máš opět velké množství krásných fotografií, a k tomu hodně vzpomínek na navštívená místa. Škoda , že nebyla možnost pořídit další fotografie varhan do sbírky. :-)

7 Ježurka Ježurka | Web | 17. října 2018 v 14:21 | Reagovat

Ve Svitavách jsem nikdy nebyla, tak jsem se prošla s tebou a vidím, jak je tam krásně. Ta naše nádherná městečka opravdu v cizině nemají konkurenci. :-D

8 slunecnyden slunecnyden | Web | 17. října 2018 v 15:27 | Reagovat

Také mě překvapilo, jak je tam krásně :-) Moc hezké fotografie a hezká procházka. Líbily se mi ty opravené stavby a zaujala hned ta kašna na začátku.

9 Intuice Intuice | E-mail | Web | 24. října 2018 v 13:55 | Reagovat

Svitavy neznám, nikdy jsem tam nebyla. Děkuji za prohlídku, fotky jsou povedené. :-) Jo, varhany jsou dobře schované. ;-)  :-D

10 MarijaKes MarijaKes | Web | 26. října 2018 v 10:53 | Reagovat

[5]:No já teprve zveřejňuju naší dovolenku. Možná jako inspiraci pro někoho na příští rok. :D

11 MarijaKes MarijaKes | Web | 26. října 2018 v 10:54 | Reagovat

[6]: Nějaké varhany jsem nakonec získala, ale z jiných kostelů. :-)

12 MarijaKes MarijaKes | Web | 26. října 2018 v 10:56 | Reagovat

[7]: je u nás pěkně, to je pravda, ale některé příhraniční vesničky a městečka v okolních zemích jsou možná hezčí. Hlavně v létě plná květin. Ale už se to i u nás lepší. :-)

13 MarijaKes MarijaKes | Web | 26. října 2018 v 10:58 | Reagovat

[8]: Ta kašna se mi líbila opravdu hodně. Bydleli jsme hned proti ní a já jsem ji fotila při každé příležitosti s mnoha úhlů. Natočila jsem si i na video, jak tam ta voda tekla. Vlastně jsme přes ni chodili na vlak. Celý ten vodotrysk je skvěle provedený. Ještě se mi moc líbil vodotrysk v Kunštátě na náměstí. Ale to zase později. :-)

14 MarijaKes MarijaKes | Web | 26. října 2018 v 11:00 | Reagovat

[9]: K varhanám jsem se nedostala, ale na dovolené jsem nějaké přece jen získala. Měli jsme být původně v Moravské Třebové, ale majitel penzionů brzkou objednávku dokonce zaplacenou asi zaspal a tak nás nakonec ubytoval ve Svitavách. Nakonec jsem byla ráda. na ubytování mi vadilo sice několik maličkostí, ale o tom se zmíním později, asi až v cestopise. :-)

15 Intuice Intuice | E-mail | Web | 26. října 2018 v 16:03 | Reagovat

[14]: Tak to jsem ještě nezažila, chci jet někam a nedostanu se tam nedopatřením. Snad se to alespoň nějak kompenzovalo, nějakým jiným plusem navíc. :-)

16 MarijaKes MarijaKes | 1. listopadu 2018 v 9:46 | Reagovat

[15]: Byla jsem ráda, že majitel penzionu měl v záloze ještě další možnost ubytování, jinak by mi prostě vrátil peníze. On sice tvrdil, že mu do toho vešla nečekaná rekosntrukce, ale spíš zapomněl, protože mi nedal vědět, až na dotaz, jestli je vše OK se ozval.
Rychle jsem zkontrolovala jízdní řády, jestli máme možnost uskutečnit plánované výlety a tak jsem svolila s náhradním ubytováním. Kuchyňka byla pro dva pokoje, ale slíbil, že tam nikoho dalšího nedá a tak se stalo. Ale vadila mi jiná věc a o tom jindy. Naštěstí bylo hezky, takže jsme na pokoji vlastně jenom přespávali. :-)

17 Jan Turon Jan Turon | Web | 2. listopadu 2018 v 18:01 | Reagovat

Moc pěkné fotky, překvapila mne ta historická zástavba, měl jsem Svitavy za panelákové město.