Komentovat lze pouze články roku 2020.

Dovolená 2019 - 7. den - Jedeme na Kámen

10. října 2019 v 0:04 | MarijaKes |  Cestopis Základní tábor v Táboře
Poslední den naší poznávací dovolené. Je pátek 26. července a opět se hlásí slunečný den. V našich předem pečlivě připravených plánech se tento den nenachází. Tedy, abych byla přesná, je vlastně jen náhradním dnem, kdybychom třeba něco naplánovaného nemohli uskutečnict díky nepřízni počasí. Počasí nám příálo a včera jsme si i trochu odpočinuli na internetu si vyhledali i na dnešek pěkný výlet.

Opět po vydatné snídani v recepci s mini restaurací vyrážíme na vlak. Naším cílem je hrad Kámen. Nikdy jsem o něm neslyšela, ale když už se nedaleko nachází a je dostupný veřejnou dopravou, na které jsme závislí, tak proč se na hrad nepodívat. Podle fotek na internetu by se nám tam mohlo líbit. Je něco po osmé hodině, sedíme ve vlaku a víme, že budeme v Leskovicích přesedat na autobus. Leskovice jsou celkem malá obec a kolem vlakové zastávky to vypadá docela pustě opuštěně. Okukujeme autobus stojící kousekl za zastávkou, ale něco mi říká, že tu je odstavený už delší dobu, že tohle vozidlo daleko nedojede. Nevidím zastávku, rozhlížím se kolem a v jedné zahrádce malého domku vidím postavičku. Mířím k ní s dotazem na autobusové možnosti. Pán mě ujišťuje, že stojím právě na místě odjezdu. Autobus přijíždí asi za 20 minut, cesta je pohodlná a nejedeme dlouho. Jsme tu. Jsme v obci Kámen a z autobusu vystupujeme přímo pod hradem. Skvělé, nemusíme se ani drápat do kopce, jak to mnohdy na hradech bývá.

Brána je otevřená. Prohlídky začínají v 10 hodin. Zatím tu ani nevidím žádné lidi. Projdeme další vstupní bránou a už vidím i šipku s toužebně vyhlíženou značkou. Toalety jsou vpravo směrem do hradního parku.

Do parku se určitě podíváme po prohlídce. Paní pokladní nám doporučuje oba prohlídkové okruhy. Jeden okruh si projdeme s průvodkyní a druhý již samostatně. Tím druhým je výstava motorek. Během čekání na desátou se přece jen nějací návštěvníci objevují, už je nás tedy 6. Taková příjemná skupinka.

Po prohlídce, která byla zajímavá se ještě trochu porozhlédneme po hradě a jdeme do restaurace, která je nedaleko. Sem do hradu se ještě vrátíme a to do hradního parku.

Restauraci jsme snadno našli, ale je zavřená. Předpokládala bych, že asi půl hodiny před polednem by tu byla alespoň nějaká známka života. Klika nepovolí a naše žaludky se ozývají. Vracíme se tedy do hradního areálu a musíme vzít za vděk malému kiosku, kde se nabízí i nějaké to běžné menu, jako smažený sýr s hranolky, bez jakékoli zeleniny, jen maximálně s tatarkou. Je to takový ten sýr zakoupený již obalený.

Prostě nic moc, ale když je hlad, tak se sní cokoli. A co nemám ráda, to jsou ty plastikové talířky s plastovým příborem. Jo, kdybychom měli auto, tak zajedem někam jinam a není co řešit. Po obědě vyrážíme nejprve do horní části parku, kde vidíme budovy hradu v plné kráse.

K odjezdu autobusu máme ještě dost času a tak se uvelebíme u jezírka ve spodní části hradní zahrady. Je tu velmi příjemně. Pokoušíme se fotit vážky. Do místopisných článků nasypu mnohem více větších fotek. :)

Po třinácté hodině nasedáme do autobusu, který nás doveze opět do Leskovic. Tady máme čyřicet minut na přestup do vlaku. Naštěstí je v zastávce lavička. Čas trávím prohlížením e-mailů a šmejdím si po internetu. Letos jsem dokonale využila neomezená data, která nám nabídl náš mobilní operátor. To byl od operátora vynikající nápad. Jen si možná myslí, že mě naláká a já si podobnou službu za peníz sjednám. Ale to asi neuspěje. V ceně mám 500 MB/měsíc a to mi stačí.

A máme tu vlak a hurá jedeme do Tábora, kde jsme po půl třetí. Zítra jedeme domů, čeká mne balení. Ale zatím si ještě dopřejeme sprchu, poleženíčko u televize, dopíjíme ovocné pivo, chroustáme brambůrky, vyjídáme ledničku a už se nám nese i balíček místo zítřejší snídaně. Poděkujeme a já se dávám do balení zavazadel. To už je jednodušší, než se doma na cestu balit. Tady nemusím už tolik přemýšlet. Přibalíme i magnetku z dnešního výletu.

Dovolená končí, už se těšíme domů. Dnes jsem našlapala 8823 kroků, tedy cca 5,68 km. A celkově za dovolenkový týden jsem zatížila své nožičky 73,06 km. Přijde mi to skoro neuvěřitelné. Je to jako kdybych si zašla pěšky z Valmezu do Ostravy nebo si zaskočila do mekáče u Olomouce. :)

Ale dost blbinek. Jde se spát. Zítra se vstává brzy a hurá na rychlík směr Praha a dále Valašské Meziříčí.

2 lidé ohodnotili tento článek.

1 VendyW VendyW | E-mail | 10. října 2019 v 7:36

Hele, ty už musíš mít zamagnetkovaný celý byt! ;-) já jezdím míň, a už mi nebude stačit za chvíli lednice. A to je větší jak já! :-D  :-D

2 MarijaKes MarijaKes | 10. října 2019 v 11:27

My máme doma široké kovové zárubně. Nejsou zapuštěné do panelu, ale panel objímají. Nejprve jsem měla magnetky pouze na vnitřní straně mého pokoje, ale nyní už jsou po všech třech stranách a začínám je dávat i na zárubně vedlejších dveří. Už jsem někomu v komentáři slíbila, že to nafotím. Říkám tomu mé cestovatelské sloupy. Až umřu tak to děcka stejně vyhodí. A nebo to Robert prodá jako konvolut na Aukru. :D ještě napíšu dva místopisné články a pak ty magnetky zveřejním. Mám jich asi tak kolem 140. :D

3 Eva Eva | Web | 10. října 2019 v 15:58

Tak to je opravdu sběratelská vášeň s magnetkama.Tak to byl opravdu hezký závěr dovolené.Jak Tě tak trochu znám,určitě již přemýšlíš o příští dovolené.Tak to má být... :-)  :-)

4 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 10. října 2019 v 21:10

Páni, tolik magnetků, jsi Maruško vášnivá sběratelka.
Hrad Kámen, to slyším poprvé, děkuji za krásnou procházku :-)

5 MarijaKes MarijaKes | Web | 10. října 2019 v 21:47

[3]: Zdravím Evi, nějaké návrhy už padly, ale nejprve se zazimuje zahrada a pak se bude trochu šmejdit po mapách. Ale ten tvůj poslední zájezd na Slovensko, který jsi popsala na svých stránkách mi vyrazil dech. To byl opravdu luxus. Ale je pravda, že když pojedeme na valstní pěst, tak toho tolik nemůžeme stihnout. A vy jste jeli v září, to je nádherný měsíc pro takovou aktivitu. :-)

6 MarijaKes MarijaKes | Web | 10. října 2019 v 21:53

[4]: Ona ta sbírka magnetek byla jakýmsi kompromisem. Michal si začal z výletů kupovat hrnky a zvonečky. Ty zaberou hodně místa, to fakt není kam dávat, tak jsem to zakazovala. Magnetky byly nakonec schváleny i jím. :D a pak také když jsme strhaly tapety na panelech a nechali omítnout, tak u těch zárubní to nebylo moc dokonale provedené a já jsem potřebovala trochu ten přechod mezi futrama a zdí nějak zamaskovat. :D Šla jsem je spočítat a je jich přesně 132. :D

7 Karamelka Karamelka | Web | 10. října 2019 v 22:48

hrad vypadá hezky a hlavně to jezírko :-) to musel být krásný relax :-)

8 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 12. října 2019 v 20:29

Koťata jsou roztomnekdy se tam budu upset podivatilá, skoda.. M

9 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 18. října 2019 v 12:29

Moc pěkný výlet. :-)
O hradu vím, ale máme ho trochu z ruky.
Magnetky jsou hezká upomínka a hlavně skladná. ;-)

10 Hanka Hanka | Web | 21. října 2019 v 19:58

Kámen znám zase jen zvenčí, je tam krásně, zvlášť za slunečného počasí.
Díky za připomenutí, Majko, tvoje fotky jsou opět skvělé. Jsem ráda, že jsem skrze ně mohla nahlédnout i do interiérů. :-)